1. Rajd Cinquecento - relacja

I Rajd Cinquecento 2021 za nami. Główni organizatorzy imprezy czyli Muzeum Skarb Narodu i "Miałem Kiedyś Takiego" nie spodziewali się tak licznego przybycia i entuzjastycznego przyjęcia imprezy. Partnerem rajdu był Automobilklub Polski. 

25 września na starcie zlokalizowanym na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, przy Narbutta 84 stawiło się 67 załóg z całego kraju. Biuro rajdu przyjmowało zgłoszenia od 8:00 do 9:40 po czym odbyła się krótka odprawa, podczas której Komandor Maciej Bień wyjaśnił na czym będzie polegał rajd oraz odpowiedział na wszystkie pytania uczestników.

Kilkanaście minut po godzinie 10 uformowała się długa kolejka do startu a zawodnicy dostali do rąk test z przepisów ruchu drogowego, na którego rozwiązanie mieli 1 minutę.  Pierwsze załogi zaczęły wyjeżdżać na trasę ok godziny 10:30, na której czekała na nich masa zadań, w tym 7 punktów kontroli przejazdu, gdzie musieli wykonać zadania przygotowane przez organizatora.

1. Punkt kontrolny

Na pierwszym PKP zlokalizowanym przy Stadionie Gwardii zawodnicy musieli odpowiedzieć na pytanie jaka jest różnica długości samochodów Cinquecento i 126p – o dziwo mimo marginesu błędu przyjętego na poziomie 10% tylko dwie załogi udzieliły poprawnej odpowiedzi.

2. Punkt kontrolny

Na drugim PKP zlokalizowanym przy ul Budki Szczęśliwickie uczestnicy musieli zmierzyć się z zadaniem przygotowanym przez kolegów z Czarna Warszawa. Zadanie polegało na rozpoznaniu w jakich województwach zarejestrowano Fiaty Cinquecento.

3. Punkt kontrolny

Trzeci PKP zlokalizowany przy ul. Gniewskowskiej wymagał skupienia i zręczności na miarę krawca nawlekającego igłę – jedna osoba z załogi musiała przeprowadzić metalowe oczko po powyginanym dziwacznie metalowym pręcie tak, żeby nie spowodować zwarcia – każde dotknięcie pręta wyzwalało błysk żarówki i dźwięk syreny. Zadanie wykonywano na czas.

4. Punkt kontrolny

Czwarty PKP nie wymagał od uczestników nic więcej, ponad przepisową jazdę, o którą apelowaliśmy zarówno na starcie jak i wcześniej na wydarzeniu oraz w materiałach rajdowych. Kawałek dalej, przy ulicy Gniewkowskiej umieściliśmy niepozorny czarny samochód, którego załoga mierzyła prędkość nadjeżdżającym zawodnikom. Ograniczenie w tym miejscu wynosiło 40 km/h a „rekordziści” – załogi 69 (78 km/h), 3 (73 km/h) , 46 (70 km/h) zgodnie z zapowiedzią otrzymali maksymalny wymiar punktów karnych i zostali wykluczeni z imprezy.

5. Punkt kontrolny

Piąty PKP zlokalizowany przy zakładach Polfa na ul Karolkowej był zadaniem filmowym. Zawodnicy musieli rozpoznać kadry z filmów w jakich grał Fiat Cinquecento. Zadanie wydawało się nam trudne, dlatego w materiałach rajdowych zamieściliśmy, jak się okazało bardzo pomocną podpowiedź.

Podpowiedź do zadania: „Gwiazda wielkiego ekranu”:

Szczęśliwie miniona tradycja 40 lat temu po 20 latach powraca o poranku.

6. Punkt kontrolny

Szósty PKP czekał na zawodników przed samą metą, na ul Jagiellońskiej. Musieli się tam zmierzyć z układanką Cinquecento. Zadanie było wykonywane na czas.

7. Punkt kontrolny

Ostatni 7 test zawodnicy otrzymywali wjeżdżając na metę – były to pytania z historii motoryzacji, związane oczywiście z Cinquecento.

Poza powyższymi PKP zawodnicy poszukiwali na trasie odpowiedzi na pytania wg załączonej listy, obiektów uwiecznionych na zdjęciach, które otrzymali w materiałach rajdowych oraz liczyli ograniczenia prędkości inne niż 50 km/h.

Trasa rajdu, pomimo tego, że organizatorzy starali się, żeby była prosta – oceniana na 1 w pięciostopniowej rosnącej skali, okazała się dość trudna, szczególnie dla załóg, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z rajdami nawigacyjnymi. Na metę dotarli jednak prawie wszyscy uczestnicy.

Zwycięzcy 1 Rajdu Cinquecento 2021
Pierwsze miejsce załoga nr 37
Drugie miejsce załoga nr 29
Trzecie miejsce załoga nr 6

Tabela wyników.

Niezależnie od wyniku końcowego i auta jakim przyjechaliście – czy był to mocno poprzerabiany Sporting, czy zmęczone życiem ED, „klapkowiec” czy „bezklapkowiec” – jubileusz Fiata Cinquecento przeszedł do historii, cieszymy się że byliście tego dnia z nami. Razem stworzyliśmy coś zupełnie nowego i mamy nadzieję, że impreza pt. Rajd Cinquecento na stałe wpisze się do kalendarza rajdowego.

Zdjęcia: Łukasz Wasilczuk (więcej  zdjęć)

 

Pojazdy zabytkowe: 

News

Nie żyje Andrzej Sziska
Dziś po południu doszła do nas informacja o śmierci Andrzeja Sziski. ... więcej
Uczciliśmy dzień jazdy zabytkiem - relacja z Drive it Day
Od 2009 r. PZM organizuje dzień jeżdżenia zabytkiem, tzw. Drive it Day. Nazwa... więcej
Drive it Day 2024 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć nadesłana przez czytelników pzm.pl z Drive it Day 2024. 
Mój wielokrotny pierwszy raz...- relacja z Rajdu Motocykli Zabytkowych "Śladami Piastów"
Pierwszy raz Rajd Motocykli Zabytkowych "Śladami Piastów" był... więcej
XXVII Mazowiecki Rajd Weteranów Szos - zaproszenie
K.D.M. Magnet zaprasza na XXVII Mazowiecki Rajd Weteranów Szos – III (... więcej
Drive it Day – dzień jeżdżenia zabytkiem
Zapraszamy do udziału w corocznym Drive it Day, czyli dniu jeżdżenia... więcej
Wkrótce startuje 24,5 Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych
Sezon rajdowy MPPZ rozkręca się na dobre i już lada chwila ruszy 24,5... więcej
Drive it Day 2024 - dzień jeżdżenia zabytkiem (14.06.2024r.)
Zapraszamy do udziału w corocznym Drive it Day. W tym roku naszą zabawę w... więcej
W dniu 31 maja 2024 Biura ZG PZM będą nieczynne.
W dniu 31 maja 2024 r. (piątek) biura ZG PZM na ulicy Kazimierzowskiej 66 i... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens