Oświadczenie FIVA w sprawie elektryków

Mamy ważną wiadomość z FIVA w sprawie samochodów elektrycznych.

Nie da się ukryć, że elektryki zyskują coraz większą popularność. Wiele osób decyduje się na przerobienie swojego klasyka na napęd elektryczny. Firmy przerabiające w ten sposób pojazdy twierdzą, że można zachować klasyczny wygląd auta lub motocykla i przy okazji nie szkodzić nic a nic środowisku. Dodatkowym argumentem jest zwiększenie mocy i elastyczności przerabianego pojazdu. Niektóre firmy dokonujące takich konwersji uzyskały nawet pozwolenie od instytucji homologacji / certyfikacji na utrzymanie oryginalnego numeru identyfikacji pojazdu (VIN), pomimo wymiany całego układu napędowego.

FIVA rozumie motywację niektórych właścicieli by elektryzować swoje pojazdy i przyznaje, że każdy robi ze swoją własnością to co uważa za stosowane.
FIVA - jako organizacja chroniąca i promująca pojazdy zabytkowe - nie może promować stosowania nowoczesnych elementów EV (silników i baterii) w pojazdach zabytkowych. .

Wymiana w pojazdach zabytkowych oryginalnych silników spalinowych na energię elektryczną nie jest zgodna z definicją pojazdu historycznego, ani też nie wspiera wysiłków kolekcjonerów i muzealników do zachowania pojazdów zabytkowych w możliwie oryginalnym stanie. Według FIVA, pojazdy tak przerobione przestają być pojazdami zabytkowymi.

Według FIVA, pojazdem zabytkowym jest pojazd drogowy o napędzie mechanicznym:
• mający co najmniej 30 lat
• zachowany i utrzymany w historycznie prawidłowej kondycji
• nie używany jako środek transportu codziennego
• będący częścią dziedzictwa technicznego i kulturowego

Przypominamy, że Polski Związek Motorowy jest członkiem FIVA.

Pojazdy zabytkowe: 

News

Mistrzostwa Polski Pojazdów Zabytkowych w pigułce
Zapewne wielu z Was zastanawiało się niejednokrotnie, czy wziąć udział w jakimś... więcej
Góry, piękne trasy i przepiękne maszyny. W środę startuje Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych
Bielsko-Biała słynie nie tylko z kreskówek, pięknych widoków i zabytków... więcej
Śladami aliantów i partzantów, czyli jak było na Magnecie
W miniony weekend miałam ogromną przyjemność uczestniczyć, wraz z załogą... więcej
Le Mans w Wielkiej Brytanii, czyli jak Polak wystartował w święcie VSCC
Kilka tygodni temu zapowiadaliśmy, że Aston Martin International z 1930 roku... więcej
Wystartowały zapisy na Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych
Wiele osób twierdzi, że to najlepsza impreza dla pojazdów klasycznych w Polsce... więcej
XI Motozłaz - IV runda MPPZ - zaproszenie
Federacja Zmotoryzowanych zaprasza na XI Motozłaz będący IV rundą MPPZ w... więcej
Strefa Czystego Absurdu, czyli jak poruszać się zabytkiem po warszawskiej SCT
Od 1 lipca, czyli od dwóch dni działa w Warszawie Strefa Czystego Transportu, a... więcej
Nie żyje Andrzej Sziska
Dziś po południu doszła do nas informacja o śmierci Andrzeja Sziski. ... więcej
Uczciliśmy dzień jazdy zabytkiem - relacja z Drive it Day
Od 2009 r. PZM organizuje dzień jeżdżenia zabytkiem, tzw. Drive it Day. Nazwa... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens