Potocki i Stoch ponownie na Silverstone

W dniach 26 – 28 lipca na legendarnym torze Silverstone w Wielkiej Brytanii odbyła się impreza Silverstone Classic. Zmagania na angielskim torze są organizowane w ramach Motor Racing Legends – inne imprezy odbywają się m. in. na torach w Donnington oraz Spa.

 

Tegoroczna edycja Silvestone Classic zgromadziła około tysiąca samochodów startujących w

różnych kategoriach i klasach. Jest to rekordowa liczba uczestników. Wśród nich byli znani z występów w MPPZ Jan Potocki i Marian Stoch startujący Aston Martinem International Le Mans. Niesamowity wóz zbudowany, w 1930 roku ma za sobą historię sportową. Został sprzedany Ronaldowi Yalopowi - amerykańskiemu kierowcy wyścigowemu. Następnie fabryka, na zlecenie właściciela, zmodyfikowała samochód do wyścigów. Takie same modyfikacje stosowano potem w modelach Le-Mans. W latach 1932 - 1935 Aston o numerach rejestracyjnych GN 1964 występował w zawodach na torze w Brooklands. Zajął m. in. pierwsze miejsce w Long Handicap. Polska załoga już startowała tym wozem na Silverstone w kwietniu br. podczas VSCC Formula Vintage Festival.
Podczas lipcowych zmagań na torze koledzy Potocki i Stoch reprezentowali team Ecurie Bertelli.

W czwartek odbyły się pierwsze treningi i sprawdzenie sprzętu. Następnego dnia odbyły się kwalifikacje podczas których objawiły się problemy z zapłonem. Przy okazji warto wspomnieć, że organizator imprezy otworzył cały tor. W zeszłym roku jak i w kwietniu tego roku jedno okrążenie wynosiło ok. 1 min. 25 sek. Tym razem jeden przejazd trwał około 3 min.

W sobotę odbyły się wyścigi główne. O godz. 18 przy deszczowej pogodzie przyszła pora na naszą załogę. Początek był obiecujący. Na jednym z okrążeń Stoch poprawił swój czas o prawie 40 sek. Było coraz lepiej. Niestety przypomniały o sobie problemy z aparatem zapłonowym. Po czterominutowym pobycie w boksie ruszył Jan Potocki, jako drugi kierowca. Polacy ukończyli wyścig, ale nie zostali sklasyfikowani.

Nie zmienia to faktu, że Silverstone Classic to genialna impreza. Wspaniała atmosfera i niepowtarzalne przeżycia, nowe znajomości i doświadczenia. Uczestnicy to głównie Anglicy, Włosi, Niemcy, Szwajcarzy, Amerykanie. A wśród nich takie legendy jak Jackie Stewart. Na pewno załoga Aston Martina tu jeszcze wróci.

Galeria zdjęć.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Uwaga, konkurs dla kibiców!!! "MOTO KIBIC the best of"
Uwielbiasz ryk silników i zapach spalin? Kochasz  pisk opon, a demon... więcej
Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens