Od tego roku Kia Lotos Race należy do elitarnego grona wyścigów, zaliczanych do „International Series sanctioned by the FIA”. Podczas jubileuszowego sezonu Mistrzostw Polski Kia Picanto zawodnicy będą musieli w wyścigowym tempie przejechać dystans 1500 km. To tyle, ile wynosi długość 5 wyścigów Formuły 1.
6 rund, 12 wyścigów i tyle samo wolnych treningów oraz 18 sesji kwalifikacyjnych ma przed sobą 18 uczestników tegorocznych zmagań w ramach Mistrzostw Polski Kia Picanto. Na każdy wyścigowy weekend składają się: 2 sesje treningowe, każda po 30 minut, kwalifikacje w trzech odsłonach: Q1 – 30 minut dla wszystkich zawodników, Q2 – 20 minut dla pierwszych 15 zawodników z Q1, Q3 – 10 minut dla najlepszej „10” z Q2, 2 wyścigi, każdy po 12 okrążeń lub po 30 minut.
Do pierwszego wyścigu zawodnicy wystartują w kolejności odpowiadającej miejscom zajętym w kwalifikacjach. Kolejność startu do drugiego wyścigu będzie odpowiadała miejscom zajętym w wyścigu nr 1, z wyjątkiem pierwszych sześciu miejsc. Kolejność startu pierwszych 6 zawodników będzie odwrócona, tzn. zwycięzca pierwszego wyścigu do drugiego będzie ruszał z 6. miejsca startowego.
Aby w walce o tytuł Mistrza Polski Kia Picanto maksymalnie wyrównać szansę starszych zawodników, w wieku powyżej 20 lat, których w stawce jest 7 i ich zaledwie nastoletnich rywali (których jest aż 11), wszystkie auta oraz ich kierowcy zostali już zważeni. Zgodnie z regulaminem KLR wyścigowe Picanto wraz z wyposażeniem i z kierowcą musi ważyć minimum 920 kg. Przy identycznych samochodach i tak wyrównanych szansach, o tym kto okaże się najszybszy w kwalifikacjach i wyścigach oraz kto sięgnie po tytuł Mistrza Polski Kia Picanto, zdecydują wyłącznie umiejętności kierowcy. 11 z nich jest na uprzywilejowanej pozycji, bo za kierownicą Picanto zaliczy już drugi sezon. Dla 7 zawodników przygoda „na serio” z Kia Lotos Race rozpocznie się w piątek, 1maja, o godzinie 9:30, gdy wyjadą na pierwszy trening przed wyścigiem na Hungaroringu.
Pierwsza trójka na koniec sezonu otrzyma nagrody finansowe w łącznej kwocie 60 tys. złotych – 30 tys. zł za I. miejsce, 20 tys. zł za II. i 10 tys. zł za III. Łączna pula nagród wynosi ponad 125 tys. zł plus liczne pakiety świadczeń dla zawodników, na które składają się:
wsparcie ze strony Kia Motors Polska, obejmujące 40-procentowy rabat na seryjne części zamienne do modelu Picanto, udział w dwóch bezpłatnych treningach podczas każdej rundy, zaplecze techniczne, stałe ceny części wyczynowych, bezpłatne – catering podczas weekendu wyścigowego i odzież KLR, wsparcie ze strony sponsora tytularnego – firmy Lotos Oil, która zapewnia zawodnikom paliwo, oleje, smary oraz nagrody za tytuły w klasyfikacji generalnej.
Po każdej rundzie kierowcom będą przyznawane nagrody finansowe, aż do 15. miejsca w klasyfikacji włącznie.
Tegoroczny sezon zmagań w Mistrzostwach Polski Kia Picanto rozpocznie się w pierwszy majowy weekend na torze położonym 900 km od Warszawy – na węgierskim Hungaroringu, który w tym samym czasie będzie również gościł kierowców serii WTCC. Trzy tygodnie później wyścigowe Picanto trzeba będzie dostarczyć jeszcze dalej, bo aż 1200 km od Warszawy – do Holandii na tor Zandvoort. W dniach 20-21 czerwca Kia Lotos Race znowu będzie towarzyszyć serii WTCC – tym razem na Slovakiaringu, oddalonym od Warszawy o 700 km. W połowie wakacji, 8 i 9 sierpnia, uczestnicy Kia Lotos Race będą mieli do pokonania najkrótszą „dojazdówkę” – na położony 330 km od Warszawy Tor Poznań.
Jeszcze w tym samym miesiącu, w ostatni weekend sierpnia, do pokonania będzie dystans ponad dwa razy dłuższy – 700 km na tor w czeskim Moście. Finał zmagań o tytuł Mistrza Polski Kia Picanto będzie miał miejsce na belgijskim torze Zolder, oddalonym od Warszawy o 1200 km. Podczas dwóch ostatnich rund Kia Lotos Race wyścigowe Picanto spotkają się na torze z gigantami wyścigów – wyczynowymi ciężarówkami serii ETRC. Okrążenie tego toru należy do najkrótszych spośród wszystkich torów, na których w 2015 roku będą rywalizować małe Picanto. Liczy jedynie 4011 m. Najdłuższą pętlę, niemal o połowę dłuższą, ma tor słowacki. Okrążenie Slovakiaringu ma długość aż 5922 m. Hungaroring i Zandvoort mają zbliżoną długość, wynoszącą – odpowiednio – 4381 m i 4307 m. Okrążenie Toru Poznań jest dość krótkie, bo liczy 4083 m, a toru w Moście – 4219 m.