Rajd z biesami

Rajdy pojazdów zabytkowych na Podkarpaciu mają swoją wieloletnią tradycję. Organizowane przez Automobilklub Rzeszowski imprezy zyskały wśród uczestników miano ciekawych, a jednocześnie stosunkowo wymagających; łączących elementy sportowej rywalizacji z poznawaniem walorów turystycznych regionu.

W tym roku Podkarpacki Rajd Pojazdów zabytkowych wraca w Bieszczady! Nikomu nie trzeba zachwalać piękna tego regionu Polski, zwłaszcza jeśli dodać, że baza rajdu będzie usytuowana tuż nad Zalewem Solińskim, w pięknym kurorcie – Polańczyku, a trasy rajdu poprowadzą najbardziej urokliwymi drogami Bieszczad. Uczestnicy rajdu zostaną poddani próbom, które można przeprowadzić tylko tutaj: w krainie „biesów”, „czadów”, romantycznych bieszczadzkich „zakapiorów” i umorusanych wypalaczy węgla drzewnego!

Tradycją w podkarpackich rajdach jest emocjonująca tzw. „próba górska”, która wyzwoli pokłady adrenaliny u kierowców ze sportową żyłką i odpowiednią liczbą koni mechanicznych pod maską. Dla bardziej pokojowo usposobionych automobilerów clou rajdu okażą się zapewne konkursy elegancji, które pozwolą na zademonstrowanie estetycznych walorów ich wypieszczonych pojazdów. A na koniec, jak zwykle tańce, hulanki i swawole na tradycyjnym balu komandorskim, gdzie można będzie cieszyć się sukcesów i zapomnieć o porażkach, bo przecież na Podkarpackim każdy jest zwycięzcą!

Program rajdu i zaproszenie do pobrania [pdf]

 

25 -28 LIPCA 2013

Program imprezy:

25.07 czwartek

Przyjmowanie uczestników

26.07 piątek

Śniadanie

Odprawa z Komandorem Start do I etapu

Konkurs elegancji w Cisnej, obiad
Bieszczadzka Kolejka Górska Kolacja

27.07 sobota

Śniadanie

Odprawa z Komandorem Start do II etapu

Konkurs elegancji na zaporze w Solinie - zwiedzanie zapory, obiad

Rejs Statkiem po Zalewie Solińskim Bal komandorski, rozdanie pucharów

Zakończenie imprezy

28.07 niedziela

Śniadanie
 

 

Organizator

Automobilklub Rzeszowski

Sekcja Pojazdów Zabytkowych

 

Komunikat

Automobilklub Rzeszowski organizator X rundy MPPZ działając na zlecenie ZG PZM w Warszawie ma zaszczyt zaprosić załogi Pojazdów Zabytkowych na rajd, który odbędzie się w dniach 25-28.VII.2013 r. na terenie Bieszczadów.

 

Jury:

Piętka Robert - Przewodniczący

Zawadzki Jakub - Komandor

Bielecki Arkadiusz - V-ce Komandor

Władze Rajdu:

Zawadzki Jakub - Komandor

Bielecki Arkadiusz - V-ce Komandor d/s organizacyjnych Progorowicz Łukasz - Kierownik Komisji Obliczeń Zawadzka Beata - Kierownik Biura Rajdu

Baza: Hotel ATRIUM 38-610 Polańczyk ul. Zdrojowa 28

tel. 13 469 20 10 wew. 1 fax 13 469 23 24

Regulamin:

W trakcie trwania imprezy obowiązuje w całości regulamin MPPZ na rok 2013.

Strona internetowa: www.pzm.pl/pojazdy-zabytkowe/regulaminy

Uczestnictwo:

Uczestnikiem może być załoga (kierowca i pilot) w pojeździe z napędem mechanicznym o wysokim stopniu oryginalności wyprodukowanym do 31.12.1982r., zachowanym i utrzymanym w warunkach historycznie właściwych, znajdującym się w posiadaniu osoby lub organizacji, która go konserwuje ze względu na wartość techniczną i historyczną, a nie jako środek codziennego transportu posiadającym: bieżące dopuszczenie do ruchu drogowego, ubezpieczenie pojazdu w zakresie OC i pasażerów NNW.

Koszty:

Wpisowe od załogi (kierowca + pilot) - 150zł dla załóg zrzeszonych w PZM (wymagana ważna legitymacja członkowska!!!) i 300 dla pozostałych w ramach którego, organizator zapewnia parking dla pojazdu zabytkowego i holownika z przyczepą, materiały rajdowe, plakietki pamiątkowe, pogodę i uciech sto!!! Zakwaterowanie i wyżywienie 700 zł od załogi startującej na pojeździe w kategorii pre 45, oraz 850 zł dla pozostałych załóg, w ramach którego organizator zapewnia zakwaterowanie oraz pełne wyżywienie w/w bazie rajdu w dniach 25-28.VII.2013 r. Każda osoba towarzysząca - 550 zł.

Udział w imprezie należy zgłosić na adres organizatora lub telefonicznie do dnia 10.07.2013 r.
W przypadku nie zgłoszenia załogi w terminie organizator nie gwarantuje zakwaterowania oraz wyżywienia.

Automobilklub Rzeszowski

ul. Wyspiańskiego 2, 35 - 311 Rzeszów tel./fax 17 85 33 139; 17 85 33 160 e-mail: ar@automobilrzesz.pl

Jakub Zawadzki, tel. kom. 509 627 744, kuba500d@interia.pl Beata Zawadzka, tel. kom. 509 627 733,

Postanowienia końcowe:

Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian do w/w komunikatu i programu.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens