O regularności słów kilka czyli startujemy z PPPZ.

Znamy już kalendarze rajdowe PZM na rok 2014. Szykuje się ciekawy sezon. Przede wszystkim do MPPZ wróciły imprezy w Gliwicach i w Warszawie, jest też jedna nowość czyli rajd dla motocykli w Cieszynie. Z pewnością cieszy również fakt, że na dobre w kalendarzu zadomowiła się impreza organizowana przez Automobilklub Morski oraz imprezy motocyklowe w Płocku i okolicach Lublina.

To nie koniec nowości na nadchodzący sezon. Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych PZM przygotowała kolejną nowość – Puchar Polski Polski Pojazdów Zabytkowych na Regularność.

W na całym świecie coraz bardziej popularne są imprezy na regularność. Co to takiego? Regularność to zabawa w bardzo dokładny przejazd z podaną wcześniej średnią prędkością przejazdu. Wydaje się, że sprawa wygląda bardzo prosto, ale uzyskać dobrą i równą prędkość na długim odcinku trasy nie jest łatwo.

W regulaminie przewidziane są dwie klasy. Tradycyjna czyli bez stosowania hald, nieoryginalnych liczników i innych sprzętów. Dopuszczone są jedynie fabryczne liczniki samochodowe i stopery. W tej klasie mogą wystąpić wszyscy, którzy jeszcze nie posiadają żadnego dodatkowego  wyposażenia rajdowego, a chcą uczestniczyć w ciekawej, nieco innej niż standardowy rajd imprezie. Jest też klasa sportowa, w której można używać wszelkie dodatkowe liczniki, urządzenia pomiarowe i haldy. Z tymże zabronione są wszelkie sprzęty pokazujące średnie prędkości. Nie wolno także używać telefonów komórkowych i podobnych urządzeń.

 

W tym roku do klasyfikacji pucharu zaliczane będą trzy imprezy. Dwie będą zorganizowane podczas klasycznych MPPZ: w Krakowie i w Częstochowie. Ostatnia runda to wrześniowy Rajd Polski Historyczny.

 

Do imprez dopuszczone są wszystkie pojazdy wyprodukowane do 31 grudnia 1983 roku, o wysokim stopniu oryginalności oraz aktualnym ubezpieczeniu OC i przeglądzie technicznym.

 

Szczegółowy regulamin: http://pzm.pl/pliki/zg/zabytki/2014/regulamin/regulamin_pucharu_pzm_regularnosc.pdf

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

PZM wziął udział w akcji #GaszynChallenge
... i pompował dla chorych dzieci! Przyjęliśmy wyzwanie Automoblilklubu... więcej
Zaktualizoiwany kalendarz MPPZ i MPHRR
Dziś opublikowano komunikat Głównej Komisji Pojazdów Zabytkowych PZM.W związku... więcej
Zapraszamy na MPPZ do Częstochowy
Tęsknicie za rajdowymi emocjami, rywalizacją i podziwianiem przepięknych tras... więcej
Dwie rundy MOWPZ odwołane
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski informuje, że z powodu... więcej
Klasyczny Koneser po raz drugi - relacja
W sobotę 4 lipca w Centrum Praskim Koneser odbyła się impreza ... więcej
4. Miński Rajd Motocklowy - runda MOWPZ
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" zaprasza do Mińska Mazowieckiego na 4... więcej
Konkurs FIVA dla młidych duchem
FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Ancien) zaprasza młodzież do... więcej
47. urodziny Fiata 126p - relacja
W minioną sobotę odbył się zlot Fiatów 126p organizowany przez Komisję Pojazdów... więcej
47. urodziny Fiata 126p - galeria zdjęć
Zdjęcia z FotoSpotu z okazji 47. urodzin Polskiego Fiata 126p. Autorami... więcej
XI Rajd Pojazdów Zabytkowych organizowany przez TMD "Weteran Płock" odwołany
Otrzymaliśmy następującą informację od klubu TMD Weteran Płock, organizatora... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens