O regularności słów kilka czyli startujemy z PPPZ.

Znamy już kalendarze rajdowe PZM na rok 2014. Szykuje się ciekawy sezon. Przede wszystkim do MPPZ wróciły imprezy w Gliwicach i w Warszawie, jest też jedna nowość czyli rajd dla motocykli w Cieszynie. Z pewnością cieszy również fakt, że na dobre w kalendarzu zadomowiła się impreza organizowana przez Automobilklub Morski oraz imprezy motocyklowe w Płocku i okolicach Lublina.

To nie koniec nowości na nadchodzący sezon. Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych PZM przygotowała kolejną nowość – Puchar Polski Polski Pojazdów Zabytkowych na Regularność.

W na całym świecie coraz bardziej popularne są imprezy na regularność. Co to takiego? Regularność to zabawa w bardzo dokładny przejazd z podaną wcześniej średnią prędkością przejazdu. Wydaje się, że sprawa wygląda bardzo prosto, ale uzyskać dobrą i równą prędkość na długim odcinku trasy nie jest łatwo.

W regulaminie przewidziane są dwie klasy. Tradycyjna czyli bez stosowania hald, nieoryginalnych liczników i innych sprzętów. Dopuszczone są jedynie fabryczne liczniki samochodowe i stopery. W tej klasie mogą wystąpić wszyscy, którzy jeszcze nie posiadają żadnego dodatkowego  wyposażenia rajdowego, a chcą uczestniczyć w ciekawej, nieco innej niż standardowy rajd imprezie. Jest też klasa sportowa, w której można używać wszelkie dodatkowe liczniki, urządzenia pomiarowe i haldy. Z tymże zabronione są wszelkie sprzęty pokazujące średnie prędkości. Nie wolno także używać telefonów komórkowych i podobnych urządzeń.

 

W tym roku do klasyfikacji pucharu zaliczane będą trzy imprezy. Dwie będą zorganizowane podczas klasycznych MPPZ: w Krakowie i w Częstochowie. Ostatnia runda to wrześniowy Rajd Polski Historyczny.

 

Do imprez dopuszczone są wszystkie pojazdy wyprodukowane do 31 grudnia 1983 roku, o wysokim stopniu oryginalności oraz aktualnym ubezpieczeniu OC i przeglądzie technicznym.

 

Szczegółowy regulamin: http://pzm.pl/pliki/zg/zabytki/2014/regulamin/regulamin_pucharu_pzm_regularnosc.pdf

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Relacja z Retro Carpathia, ostatniej rundy MPHRR
W dniach 11-12 października po raz pierwszy odbył się rajd Ratro Carpathia,... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Rajdu Retro Carpathia będącego ostatnią eliminacją Mistrzostw... więcej
50 lat za późno? - prezentacja książki Charter of Turin na targach Retro Motor Show
Targi Retro Motor Show 2019 w Poznaniu odbędą się w najbliższy weekend po raz... więcej
Oświadczenie FIVA w sprawie elektryków
Mamy ważną wiadomość z FIVA w sprawie samochodów elektrycznych.Nie da... więcej
Gruchoty w akcji czyli ostatnia runda MOWPZ
Nie takie znów gruchoty... W ostatnią niedzielę września na parkingu przy... więcej
Rewolucja w motoryzacji - PZM na konferencji Impact mobility rEVolution’19
Katowicka konferencja Impact mobility rEVolution’19 (9 – 10... więcej
Polacy na 1000 Miglia USA 2019
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - 11-12 pażdziernika 2019 - zaproszenie
Rajd Retro Carpathia będący ostatnią eliminacją Mistrzostw Polski w... więcej
Stoch i Potocki w Spa
Oczywiście nie będzie to relacja z wizyty kierowców w luksusowym spa, tylko... więcej
V Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z piątej edycji Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych, które... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens