Motocyklem po trzy laury

 

Na tegorocznej gali, wieńczącej sezon Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych, wręczone zostaną motocyklistom nie dwa, a trzy laury mistrzowskie. Będą stawać w szranki w konkursie znacznie lepiej zbilansowanym rocznikowo. Dotychczas każdy motocykl powojenny, czy pamiętał jeszcze lata 40., czy tylko nasze dzieciństwo, klasyfikowany był wg tych samych kryteriów. Nadszedł jednak kres tej ewidentnej niesprawiedliwości. Nowy podział obejmuje zatem następujące kategorie: pre 1945, post 1945 i post 1970.

Nie tylko regulamin MPPZ zmienił się na lepsze. Motocykliści w tym sezonie nie będą się nudzić, będą bowiem oczekiwani na starcie 8 rund ogólnych i aż 4 rund dedykowanych!

 

Motocyklowy sezon rozpocznie 24 maja rajd „Hubal”, którego baza w tym roku będzie się mieścić w ośrodku „Iłki” w Swolszewicach Małych. Dorzecze Pilicy to rejon o niezwykłym uroku, pełen zabytkowych młynów, gajówek, kapliczek i mogił partyzantów. Dzięki życzliwości Nadleśnictwa w Smardzewicach, Spale i Opocznie, uczestnicy rajdu będą mogli wjechać na szutrowe drogi leśne.

Kolejna motocyklowa runda, to legendarny Rotor. W tym sezonie odbędzie się już 37. edycja tego rajdu. 20 czerwca spodziewamy się ponad 200 zabytkowych jednośladów w Kretowinach (okolice Olsztyna), gdzie w ośrodku schowanym między cyplami jeziora Narie, będzie baza rajdu. 120 km przepięknej, widowiskowej trasy zaprowadzi uczestników na pola grunwaldzkie i do zamku w Nidzicy. Drugiego dnia rajdu na olsztyńskiej starówce odbędzie się tradycyjna gymkhana, czyli pokaz umiejętności jeździeckich w strojach historycznych. Pointą wydarzeń będzie parada maszyn ulicami miasta.

19 lipca w Płocku po raz pierwszy Rajd Motocykli Zabytkowych – a to już jego 4. edycja – zostanie rozegrany jako runda MPPZ. Historyczna stolica Mazowsza, dolina Skrwy i Brudzeński Park Krajobrazowy gwarantują uczestnikom niezwykłe, niezapomniane wrażenia. Organizatorzy nie dopuszczą do rozprężenia na trasie rajdu, szpikując ją zadaniami i próbami zręcznościowymi.

15 sierpnia w Lubartowie odbędzie się ostatnia dedykowana runda – choć nie ostatnia, na której będzie można zdobyć cenne, mistrzowskie punkty. To także debiutant wśród rund MPPZ: pierwszy „Motozłaz”, korzystając z uroku lasów nad jeziorem Firlej i historycznego bogactwa Powiatu Lubartowskiego, gwarantuje prawdziwe „ładowanie akumulatorów” i niezapomniany relaks.

 

Miłośnicy jednośladów będą zatem w tym sezonie bardzo zajęci: szczęśliwi posiadacze motocykli – na trasach; kibice – wzdłuż nich; widzowie – podczas konkursów elegancji i wystaw. Wyścig po laury czas zatem zacząć!

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens