2CV i przyjaciele w Toruniu

Warto zapamiętać ostatni weekend na dłużej, bowiem organizowany w Toruniu 21. International Meeting of 2CV Friends był jak dotąd największym zlotem pojazdów zabytkowych na terenie Polski.

W dniach 28 lipca – 2 sierpnia do grodu Kopernika zjechało ponad 2500 pojazdów z całego świata. Pojawiły się nawet załogi z Nowej Zelandii i Australii. Oczywiście najwięcej Citroenów przyjechało z Europy Zachodniej. Praktycznie każdy europejski kraj był w Toruniu reprezentowany. Widzieliśmy załogi z Norwegii, Szwecji i Finlandii, Litwy, Czech i Węgier, a także Grecji, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Nie zabrakło oczywiście licznych załóg z Francji, Niemiec i Austrii.

Trwający prawie tydzień zlot zorganizowano na terenie toruńskiego Motoparku, w pobliżu lotniska (gdzie urządzono camping) oraz stadionu żużlowego i toru kartingowego. Uczestnikom nie mogło się nudzić: były polowe restauracje i bary, koncerty, konkursy, próby sprawnościowe, rajd turystyczny do Grudziądza oraz na Pomorze, stoiska z częściami zamiennymi i literaturą oraz wystawa zabytkowych i współczesnych samochodów marki Citroen.

Wśród aut, które pojawiły się na zlocie również nie było nudy. Mogliśmy zobaczyć absolutnie każdą serię produkowanego przez kilkadziesiąt lat Citroena 2CV, od najstarszych z drzwiami otwieranymi pod prąd po najnowsze modele limitowane Charleston. Oprócz klasycznych 2CV do Torunia przyjechały także inne modele wykorzystujące technikę słynnej „kaczki” takie jak: Ami 6/8, Mehari, Dyane, GS, GSA, LN, Visa i bardziej egzotyczne Namco Pony produkcji greckiej, VanClee Mungo z Belgii czy Teilhol Tangara z Holandii. Na campingu znaleźć można było także inne samochody spod znaku Citroena: DS, ID, Hy, BX, XM czy CX. To oczywiście nie wszystko, bowiem nie zabrakło także różnego rodzaju przeróbek czyli „kaczek” w wersjach cabrio, pick-up, 4x4, podwyższanych, przedłużanych, skracanych i wszystkich innych, które tylko sobie wymyślimy, łącznie z motocyklami wykorzystującymi części słynnego modelu Citroena. Oglądanie wszystkich pojazdów mogło spokojnie zająć kilka godzin.

Współorganizatorem imprezy był Automobilklub Toruński.

fot. Michał Lesniewski

.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

VI MOTOZŁAZ (V motocyklowa runda MPPZ) za nami - relacja z rajdu
Pierwszy weekend sierpnia był nie lada gratką i wyczekiwanym terminem dla moto-... więcej
VII Motozłaz - runda motocyklowych MPPZ - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z rajdu Motozłaz, rundy motocyklowych MPPZ.Zdjęcia: K.D.M. Magnet... więcej
Potocki i Stoch ponownie na Silverstone
W dniach 26 – 28 lipca na legendarnym torze Silverstone w Wielkiej... więcej
Aston Martin z Polski na Silvestone Classic
Znani z MPPZ Marian Stoch i Jan Potocki w dniach 26-29 lipca wystapili w... więcej
VII Rajd Motocykli Zabytkowych im. płk Gwido Langera - zaproszenie
W dniach 29-31 sierpnia Automobilklub Cieszyński organizuje VI eliminację... więcej
Stary pojazd dużo może - relacja z warszawskiej okręgówki
W minioną niedzielę odbyła się kolejna runda Mistrzostw Okręgu Warszawskiego... więcej
Stary pojazd i może II - runda MOWPZ PZM - galeria zdjęć
Zdjęcia z rundy MOWPZ pt. Stary pojazd i może II, która odbyła się 4 sierpnia... więcej
VI MOTOZŁAZ V runda MPPZ (motocykle)
Federacja Zmotoryzowanych  zaprasza w dniach  01-04 sierpnia 2019... więcej
Warszawskie Kryterium Regularnościowe - 17 sierpnia 2019
Miło nam oficjalnie zaprosić wszystkich chętnych na Warszawskie Kryterium... więcej
6 runda MPPZ w Częstochowie - 22-25 sierpnia 2019 - zaproszenie
Automobilklub Częstochowski zaprasza na VI rundę Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens