2CV i przyjaciele w Toruniu

Warto zapamiętać ostatni weekend na dłużej, bowiem organizowany w Toruniu 21. International Meeting of 2CV Friends był jak dotąd największym zlotem pojazdów zabytkowych na terenie Polski.

W dniach 28 lipca – 2 sierpnia do grodu Kopernika zjechało ponad 2500 pojazdów z całego świata. Pojawiły się nawet załogi z Nowej Zelandii i Australii. Oczywiście najwięcej Citroenów przyjechało z Europy Zachodniej. Praktycznie każdy europejski kraj był w Toruniu reprezentowany. Widzieliśmy załogi z Norwegii, Szwecji i Finlandii, Litwy, Czech i Węgier, a także Grecji, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Nie zabrakło oczywiście licznych załóg z Francji, Niemiec i Austrii.

Trwający prawie tydzień zlot zorganizowano na terenie toruńskiego Motoparku, w pobliżu lotniska (gdzie urządzono camping) oraz stadionu żużlowego i toru kartingowego. Uczestnikom nie mogło się nudzić: były polowe restauracje i bary, koncerty, konkursy, próby sprawnościowe, rajd turystyczny do Grudziądza oraz na Pomorze, stoiska z częściami zamiennymi i literaturą oraz wystawa zabytkowych i współczesnych samochodów marki Citroen.

Wśród aut, które pojawiły się na zlocie również nie było nudy. Mogliśmy zobaczyć absolutnie każdą serię produkowanego przez kilkadziesiąt lat Citroena 2CV, od najstarszych z drzwiami otwieranymi pod prąd po najnowsze modele limitowane Charleston. Oprócz klasycznych 2CV do Torunia przyjechały także inne modele wykorzystujące technikę słynnej „kaczki” takie jak: Ami 6/8, Mehari, Dyane, GS, GSA, LN, Visa i bardziej egzotyczne Namco Pony produkcji greckiej, VanClee Mungo z Belgii czy Teilhol Tangara z Holandii. Na campingu znaleźć można było także inne samochody spod znaku Citroena: DS, ID, Hy, BX, XM czy CX. To oczywiście nie wszystko, bowiem nie zabrakło także różnego rodzaju przeróbek czyli „kaczek” w wersjach cabrio, pick-up, 4x4, podwyższanych, przedłużanych, skracanych i wszystkich innych, które tylko sobie wymyślimy, łącznie z motocyklami wykorzystującymi części słynnego modelu Citroena. Oglądanie wszystkich pojazdów mogło spokojnie zająć kilka godzin.

Współorganizatorem imprezy był Automobilklub Toruński.

fot. Michał Lesniewski

.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Oświadczenie FIVA w sprawie elektryków
Mamy ważną wiadomość z FIVA w sprawie samochodów elektrycznych.Nie da... więcej
Gruchoty w akcji czyli ostatnia runda MOWPZ
Nie takie znów gruchoty... W ostatnią niedzielę września na parkingu przy... więcej
Rewolucja w motoryzacji - PZM na konferencji Impact mobility rEVolution’19
Katowicka konferencja Impact mobility rEVolution’19 (9 – 10... więcej
Polacy na 1000 Miglia USA 2019
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - 11-12 pażdziernika 2019 - zaproszenie
Rajd Retro Carpathia będący ostatnią eliminacją Mistrzostw Polski w... więcej
Stoch i Potocki w Spa
Oczywiście nie będzie to relacja z wizyty kierowców w luksusowym spa, tylko... więcej
V Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z piątej edycji Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych, które... więcej
Z Pragi na Żoliborz czyli 8. Rajd Praski - relacja
W sobotę, 28 września, odbył się 8. Rajd Praski. W tym roku uczestnicy... więcej
8. Rajd Praski - Jedziemy na Żoliborz - galeria zdjęć
Zdjęcia z 8. Rajdu Praskiego, który odbył się w sobotę 28 września 2019 roku na... więcej
Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych wystartowało
Dziś o godzinie 18.00 rozpoczął się odbiór dokumentów i badanie kontrolne... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens