Mocno obsadzone klasy – kto pojedzie w Rajdzie Śląska?

Rajd Śląska, zaplanowany na 11-12 września, trzeci raz z rzędu będzie rundą Motul HRSMP. Najwięcej zgłoszeń organizatorzy otrzymali w kategoriach FIA 4/J2 oraz FIA 4/J1 przeznaczonych dla załóg w rajdówkach z lat 1986-90 oraz 1982-85.
 
Po zmaganiach na Podkarpaciu podczas Marma 29. Rajdu Rzeszowskiego, rywalizacja w historycznym czempionacie przenosi się na oesy w województwie śląskim. Rajd Śląska będzie drugą odsłoną sezonu 2020 w Motul HRSMP. Zawody z bazą na Stadionie Śląskim odbędą się w sprawdzonej w poprzednich latach formule, dostosowanej do obecnych wytycznych związanych z sytuacją epidemiologiczną w kraju. W praktyce oznacza to ograniczenie dostępu do parku serwisowego, a także konieczność rezygnacji z popularnych wśród kibiców odcinków w centrum Mikołowa i pod Stadionem Śląskim. Na piątek, 11 września zaplanowano wyłącznie ceremonię startu, a rywalizacja o punkty rozegra się w sobotę. Przygotowano trzy próby sportowe. Odcinek Miedźna (15,2 km) będzie pokonany trzykrotnie, w tym po raz ostatni jako Power Stage. Z kolei w Warszowicach (7,03 km) i Jastrzębiu-Zdroju (20,47 km) załogi będą się ścigać po dwa razy.
 
Cztery 4x4
 
W dwóch poprzednich edycjach Rajdu Śląska najszybszymi w stawce Motul HRSMP byli Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy. Zwycięzca Historycznej Klasyfikacji Generalnej z sezonów 2017 i 2019 także i tym razem jest zdecydowanym faworytem rywalizacji na Śląsku. Marma 29. Rajd Rzeszowski pokazał jednak, że w walce o miano najszybszych Luty i Celiński muszą uważać na konkurentów w innych rajdówkach 4x4, którzy są zdolni wygrywać z nimi oesy. Audi Quattro S1 przywiezie załoga Olchawski/Marciniak, a dwoma Fordami Sierra 4x4 Cosworth pojadą duety Suder/Kowalik oraz Grzelewski/Niedbała. Ta ostatnia załoga już raz pokonała mistrzów – podczas kończącego poprzedni sezon Rajdu Dolnośląskiego. - Każda wygrania cieszy i zawsze jest to miły akcent. Oczywiście, jeżeli dwa razy byliśmy najszybsi w śląskiej rundzie Motul HRSMP, to wypadałoby powtórzyć ten wynik, ale to nie jest dla nas jedynym celem – deklaruje Robert Luty. - Lubię oesy, które są nierównie, trochę śliskie i także zabrudzone. Podobnie jak nasz samochód. W końcu Subaru Legacy ma napęd 4x4, który przydaje się w takich warunkach. W tych miejscach upatrujemy też swojej szansy. Może część rywali zdejmie wtedy nogę z gazu, a my „przelecimy" tam w trybie „pełnego ataku" – dodaje mistrz Polski.
 
Zróżnicowana stawka z lat 80.
 
Nie mniej ciekawie niż ściganie załóg w „czterołapach" zapowiadają się zmagania w ramach kategorii FIA 4/J1 (samochody z lat 1982-85), w której powalczy pięć załóg. Z najwyższym – 103. numerem startowym pojadą „miejscowi", czyli Piotr Kiepura i Mateusz Galle. Załoga pochodząca z Kłobucka w woj. śląskim zaliczy drugi start swoją nową rajdówką, czyli FSO Polonezem 2000. Do ścigania wracają także bracia Rogowscy, czyli Tymoteusz i Domosław w charakterystycznej, żółto-niebieskiej Ładzie 2107 VTFS. Tylnonapędową koalicję w tej klasie uzupełniają tegoroczni debiutanci – Michał Łusiak i Sylwia Zaborowska (Ford Mercury). Dwie kolejne załogi w FIA 4/J1 dysponują przednionapędowymi rajdówkami. Marcin Leśnik i Tomasz Harczuk wystawią Renault 11 Turbo wzorowane na samochodzie wielokrotnego mistrza Polski Andrzeja Kopera. Z kolei Łukasz Szymczak i Tomasz Szostak postawili na Volkswagena Golfa. Tym samym w tej kategorii czeka nas ciekawa rywalizacja pięciu duetów w różnych samochodach. 12 września wieczorem przekonamy się, który kierowca i pilot byli najskuteczniejsi na śląskich odcinkach specjalnych.
 
Pierwszy skład gotowy
 
Na Stadion Śląski przyjadą również pozostali zawodnicy, który regularnie startują w Motul HRSMP. W FIA 3 (roczniki 1976-81) zgłosiły się załogi Miernik/Mitręga (Fiat Abarth 131 Rally) oraz Zaleski/Szadkowski (Porsche 911 SC). Jerzy Skrzypek ponownie będzie pilotował jadącego bez pomiaru czasu Krzysztofa Mikulskiego (Mercedes C123 280E). Po niespodziewanej nieobecności wracają też Andrzej Wodziński i Marek Kaczmarek w Lancii Fulvia z kategorii FIA 1. Z kolei Paweł Hoffman z Piotrem Barłogą zaprezentują Saaba 96 V4 Rally (kategoria FIA 2 – 1970-75).

[PDF] Lista zgłoszeń do Rajdu Śląska – 2. rundy Motul HRSMP 2020.

Więcej informacji: www.h-rsmp.pl.

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 02.03.2024, Łódź
1. Termin02.03.2024 r. /sobota/2. Miejsce:ZO PZM w Łodzi ul. Aleksandrowska 2/... więcej
Tymek Kucharczyk rusza w sezon 2024 z zespołem Hitech GP!
Tymek Kucharczyk ogłosił swoje plany na sezon 2024. Utalentowany kierowca z... więcej
Rajd Szwecji 2024: słodko-gorzki debiut Jakuba Matulki w Rajdowych Mistrzostwach Świata
W niedzielne popołudnie zakończył się 71. Rajd Szwecji będący drugą rundą... więcej
Maciej Gładysz ponownie w czołówce Formuły 4
15-letni tarnowianin zakończył drugą rundę cyklu Formula Winter Series sięgając... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 02.03.2024, Tor Kielce
1. Termin: 2 marca 2024 (sobota)2. Miejsce: Tor Kielce, 26-085 Miedziana Góra,... więcej
Z asfaltu na śnieg - WRC Rajd Szwecji 2024 na żywo w Motowizji
Luty to w Rajdowych Mistrzostw Świata czas zakładania opon z kolcami i... więcej
Kacper Sztuka gotowy do debiutu po przedsezonowych testach w Bahrajnie
Kacper Sztuka jest na ostatniej prostej przed swoim debiutem w ... więcej
Rajd Szwecji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski rozpoczynają rywalizację w Rajdowych Mistrzostwach Świata!
Od rozgrywanego na zaśnieżonych odcinkach specjalnych Rajdu Szwecji swoją... więcej
Przed nami 3. edycja Igrzysk Sportów Motorowych FIA Motorsport Games
Kolejna, trzecia edycja Igrzysk Sportów Motorowych FIA Motorsport Games... więcej

Strony

- Archiwum