RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków

Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte Carlo Historique. Niestety nie wszyscy są zadowoleni z wyniku. Najlepiej z trudami rajdu poradzili sobie Stanisław i Andrzej Postawkowie jadący Zastavą 101 Specjal. Zawodnicy z Dolnego Śląska zajęli ostatecznie 13. miejsce wygrywając po drodze dwa odcinki specjalne, a na 13 SR zakończyli rywalizację na drugiej pozycji. 

Przez cały rajd w pierwszej setce utrzymywały się kolejne polskie załogi. Niestety feralny SR 14 sprawił, że większość z nich spadło mocno w dół. W efekcie załoga Cisowski / Cisowska zajęła ostatecznie 81. miejsce, Banaś / Chronowski 104. miejsce, Galińska - Postawka / Postawka 205. miejsce, a Stojanowski / Stojanowska 239. miejsce. 

Na czele rajdu nie wiele się zmieniło. Prowadzenia do końca nie oddał Duńczyk Henrik Bjerregaard, pilotowany przez Czecha Jaromira Sveca (Ford Escort RS 2000). Warto zwrócić uwagę, że 4. miejsce zdobył znany rajdowiec Bruno Saby jadący Renault 5. Zaś słynny Walter Rohrl zakończył rywalizację na 49. pozycji. 

Pozycje Polaków:
13 miejsce - 233 Stanisław Postawka/ Andrzej Postawka Zastava 101 Specjal (1979)
81 miejsce - 111 Piotr Cisowski/ Natalia Cisowska Polski Fiat 125p (1976)
104 miejsce - 199 Andrzej Banaś/ Rafał Chronowski Lancia Beta Montecarlo (1975)
205 miejsce - 232 Ewa Galińska-Postawka/ Anna Postawka Polski Fiat 125p (1976)
239 miejsce - 234 Paweł Stojanowski/Agnieszka Stojanowska Fiat 128 Sport Coupe (1973)

fot. Automobil Club Monaco / Lillini

Share

News

Spokojnych Świąt Wielkanocnych
życzyPolski Związek Motorowy - Zarząd Główny 
43 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych odwołany
Uprzejmie informujemy, że z powodu epidemii i mając na uwadze zdrowie i życie... więcej
Centrum Informacyjne Rządu na temat koronawirusa
W związku z licznymi pytaniami w załączeniu briefy przygotowane przez... więcej
XXV Mazowiecki Rajd Weteranów Szos "Magnet 2020" - zmiana terminu
Z powodu globalnej sytuacji epidemiologicznej zmuszeni jesteśmy odwołać Rajd... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 06-14.04.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 06.04-09.04.2020 i 14.04–17.04.2020r.... więcej
Nowa wersja konkursu PZM dla kibiców
Drodzy kibice!Ze względu na trudny czas związany z epidemią koronawirusa, jaki... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zmiana daty
W związku z aktualną sytuacją, zarówno w kraju, jak i na świecie, jesteśmy... więcej
#NasiMistrzowie #OurChamps
Kochani! Dobrze wiemy, jak trudny jest to czas dla nas wszystkich i jak wielka... więcej
#zostańwdomu, ale jeśli jedziesz gdzieś samochodem, warto o tym pamiętać
Drodzy kierowcy!Wszyscy doskonale już wiemy, jak prawidłowo myć ręce, czym je... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 18-27.03.2020r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 18-27.03.2020r. Biura Zarządu Głównego... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens