8. Rajd Polski Historyczny i Rajd Polski Nowych Energii

Już tylko tydzień pozostał do rozpoczęcia Rajdu Polski Historycznego – ważnej międzynarodowej imprezy, która odbędzie się w terminie od 5 do 8 września 2019 r. Ta 8. edycja Rajdu Polski Historycznego będzie połączona z 2. Rajdem Polski Nowych Energii, wliczanym do  cyklu E-Rally Regularity Cup FIA.

-Na starcie stanie około czterdziestu załóg z Austrii, Danii, Francji, Luksemburga, Łotwy, Niemiec, Rumunii, Węgier, Włoch i oczywiście z Polski. Są na liście zgłoszeń nazwiska zawodników, którzy gościli u nas już wielokrotnie; wymienię w pierwszym rzędzie czołowego kierowcę rajdów na regularność, Luksemburczyka Christiana Crucifixa. Z kolei Duńczyk Otto Kristensen, wielce doświadczony pilot, to ważne ogniwo, które łączy współczesne Rajdy Polski Historyczne z dawnymi krakowskimi edycjami Rajdu Polski w randze Mistrzostw Europy. Otóż p. Kristensen czterokrotnie brał udział w Rajdzie Polski w latach 1966-1971 r. Jego najlepszy wynik został osiągnięty 48 lat temu, kiedy pilotował Pera Sandagera w Fordzie Escorcie Twin Cam i wspólnie zajęli 11. miejsce w klasyfikacji generalnej naszej koronnej imprezy samochodowej. Teraz będzie pilotem Kennetha Simonsena w Lancii Fulvii Coupe z rocznika 1968 – mówi Erwin Meisel, dyrektor rajdu.

-Ważne, że wśród faworytów nie brakuje polskich załóg. W tym gronie trzeba zwrócić uwagę w pierwszym rzędzie na zwycięzców zeszłorocznego RPH, Marcina i Mateusza Stryczaków w Porsche 911 (rocznik 1974) oraz Daniela i Mateusza Surmaczów, przed rokiem trzecich (Ford Sierra rocznik 1986). Stanisław i Anna Postawkowie to nasza czołowa załoga w tej kategorii rajdów, opromieniona sukcesami m.in. w Rallye Monte Carlo Historique. Państwo Postawkowie pojadą Zastavą 101 z roku 1979 – uzupełnia Bogusław Sajdak, wicedyrektor rajdu.

-Gorąco zapraszamy do kibicowania uczestnikom zawodów, bo w rajdach na regularność jazdy wcale nie brakuje sportowych emocji. Będą je dostarczać także uczestnicy 2. Rajdu Polski Nowych Energii, którzy staną do współzawodnictwa w najnowszych generacjach samochodów elektrycznych. Polsko-francuska załoga Artur Prusak/Thierry Benchetrit w VW reprezentuje absolutnie mistrzowski poziom światowy. Nie inaczej jest z francuską załogą Didier Malga/Anne Bonnel; rok temu byli drudzy w RPNE, startując w Renault Zoe, a tym razem pojadą w Tesli. Będą też włoskie załogi w samochodach Audi e-tron oraz silna grupa zawodników krajowych, w tym związanych ze spółką GO+EAuto, która jest promotorem elektromobilności w Polsce; nasze zawody będą rozegrane także w klasyfikacji Pucharu GO+ – dodaje Paweł Owczyński, prezes Automobilklubu Krakowskiego.

Szczegółowe informacje o 8. RPH i 2. RPNE są dostępne na stronach www.rajdpolskihistoryczy.pl i www.rajdpolskinowychenergii.pl.

Samochody: 
Pojazdy zabytkowe: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego – licencja klasy I i II
1. Termin:22 lutego 2020 (sobota)2. Miejsce:Automobilklub Sudecki, ul.... więcej
Kurs na licencję stopnia RN - 29.02-01.03.2020 Kłodzko
Auto Moto Klub Kłodzko zaprasza kandydatów:- na zawodników sportu samochodowego... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
Przekaż 1% Fundacji PZM
Okres rozliczania dochodów za 2019 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Spółka Grupy Kapitałowej ORLEN z teamem DTM
ORLEN Team ART to nazwa nowego zespołu, który wystartuje w tegorocznej serii... więcej
Konkurs ofert na współpracę przy GSMP
KONKURS OFERT NA PROWADZENIE KOMISJI OBLICZEŃ PRZY GÓRSKICH SAMOCHODOWYCH... więcej
Kurs na licencję RN - 08.02 - 09.02.2020 w Świdnicy
Program kursu na licencję RN organizowany przez Stowarzyszenie G4 Sport Club w... więcej
Kurs na licencję instruktora sportu samochodowego PZM - ZMIANA DATY KURSU !
1. Termin:II zjazd 7 i 8 listopada 2020, II zjazd + egzamin końcowy 28 i 29... więcej

Strony

- Archiwum