Najazd na Mińsk, czyli IX zlot pojazdów zabytkowych „WARKOT 2019”

Ponad 250 zabytkowych aut i ponad 150 zabytkowych motocykli !!! Te czterysta leciwych pojazdów, skupionych w jednym miejscu to efekt pracy Klubu Dawnych Motocykli „Magnet” i organizowanego po raz 9 zlotu „Warkot”. Cyfry imponujące, a to nie wszystko, bowiem nie zakładając aż takiej frekwencji zwyczajnie zabrakło materiałów dla uczestników w biurze zlotu. Liczba ta skutkowała również niemożliwością przeprowadzenia konkurencji sprawnościowej dla aut. Po prostu zabrakło miejsca !

Ten ogromny najazd zabytków motoryzacyjnych miał miejsce w ostatnią niedzielę, 15 września w Mińsku Mazowieckim. Tu w zakorkowanym do granic możliwości centrum, przeprowadzono tradycyjnie, choć z trudem konkurs „wolnej jazdy” dla motocyklistów. Uhonorowano część uczestników zlotu, po czym ogromny sznur pojazdów udał się na wspólną przejażdżkę do sąsiedniego miasta Kałuszyn. Tam jury wytypowało kolejne, szczególnie warte wyróżnienia pojazdy. Po wspólnie spędzonej pogodnej, motoryzacyjnej retro niedzieli, uczestnicy powoli opuszczali miejsce zlotu. Wszyscy z zapewnieniami przyszłorocznego stawiennictwa na kolejnej edycji. Na terenie imprezy pozostawiając organizatorów z niemałym bólem głowy, bowiem już rozpoczęła się „burza mózgów”, jak logistycznie rozplanować „Warkot 2020”, skoro frekwencja z roku na rok wzrasta. To oczywiście cieszy, bo świadczy o poziomie imprezy i o tym, że coraz więcej zabytków powraca na szosy. Na pewno damy radę!

Nie można nie wspomnieć, że po raz kolejny zlotowi towarzyszą bardzo szczytne przedsięwzięcia. Ogólnopolska akcja Motoserce, podczas której zebrano 18,900 l krwi dla Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie. Także baza potencjalnych dawców szpiku DKMS powiększyła się o 42 chętne pomóc osoby. Z całego serca wszystkim dziękujemy.

tekst: Daniel Gągol.

Galeria zdjęć. 

A oto lista wyróżnionych podczas IX zlotu „Warkot 2019” :
Konkurs elegancji:
Mirosław Oklesiński – Jaguar XK 140
Paweł Młynarski – Żuk A18H
Mateusz Muszyński
Najlepiej „Warkoczące” auto – Cadillac Deauville Roberta Roguskiego
Najlepiej „Warkoczący” motocykl – Royal Enfield Dominika Malesy
Najstarszy motocykl – DKW z 1936 roku Mieczysława Rykiela
Najstarsze auto – Citroen AC4 z 1929 roku Janusza Borkowskiego
Najładniejszy polski motocykl – WSK 125 Mariusza Jóźwiaka
Najciekawszy pojazd ciężarowy – Star 200 Adama Jałochy
Najciekawszy pojazd zlotu – Skoda 1203 Kamila Gąsiorka
Zwycięzca konkursu „wolnej jazdy” motocyklem – Jakub Wojda, motocyklem WSK 125

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Drive it Day 2020 - galeria naszych czytelników
Wasza galeria z Drive it Day 2020. Jak widać pogoda nie była dla Was straszna i... więcej
Jeździliśmy cały dzień czyli Drive it Day
Emocje po wznowieniu Drive it Day jeszcze nie opadły, ale chyba możemy już... więcej
Drive it Day 2020 - 5 czerwca jeździmy klasykami cały dzień
Polski Związek Motorowy wraca do idei Drive it Day. Na 5 czerwca zaplanowano... więcej
FotoSpot Okolicznościowy – 47. urodziny Fiata 126p
Ze względu na wciąż trwający stan epidemii oraz zalecenia PZM, tegoroczna... więcej
Klasyczny Koneser - zaproszenie
Komisja Pojazdów Zabytkowyh Automobilklubu Polski rozpoczęła rejestrację... więcej
9. Rajd Polski Historyczny przełożony na 2021
Na trzy miesiące przed startem, z wielkim żalem organizator poinformował, ... więcej
44 Rotor Rajd odwołany
Oświadczenie organizatora w sprawie Rotor Rajdu:Długo czekaliśmy z podjęciem... więcej
17th International Citroen Car Club Rally Toruń 2020 przeniesione na sezon 2022
Po konsultacji z Prezydentem Miasta Torunia Michałem Zaleskim oraz Prezydentem... więcej
Zmiana daty Rajdu "Wspomnienie Warszawskiego" - rundy MPHRR
W związku z bardzo niepewną sytuacją epidemiczną, kierując się bezpieczeństwem... więcej
Flaga narodowa „Dla wszystkich, którzy niosą pomoc” - PKN ORLEN
Z okazji Dnia Flagi, który przypada 2 maja, PKN ORLEN przygotował kampanię... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens