Śliska próba

Już od 7.00 w Piątek rano trwał odbiór administracyjny i badania techniczne samochodów, motocykli i quadów przed rajdem Baja Carpathia. W biurze rajdu było tłoczno i gwarno, szczególnie gdy obok zawodników pojawiały się osoby dobrze znane w świecie show-biznesu, np. Michał Wiśniewski, który został pilotem jednej z załóg.

Oficjalne rozpoczęcie rajdu to uroczysty start w centrum Stalowej Woli. Stamtąd załogi udały się na prolog, zlokalizowany na błoniach nad Sanem. Próba liczyła nieco ponad 6 km. Dwugodzinne opady deszczu dość mocno zmiękczyły trasę, która stała się naprawdę bardzo śliska. Liczne ciasne partie odcinka nakazywały zachować ostrożność, żeby przedwcześnie nie ukończyć zawodów.

Jako pierwsze na trasę ruszyły motocykle i quady. Wśród motocyklistów rywalizujących w Pucharze Polski w Rajdach Baja najlepszy czas wykręcił Przemysław Pawłowski (KTM), najszybciej quada z napędem na jedną oś prowadził Adrian Janik (Suzuki), kategorię quadów 4x4 wygrał Piotr Ceklarz (Can Am), zaś na czele stawki pojazdów UTV znalazł się Waldemar Wojnar (Polaris).

Po nich na trasę wyjechały załogi rywalizujące w cyklu mistrzostw Polski terenówek. Zdecydowaną przewagę na trasie uzyskał Marcin Łukaszewski, ale otrzymana kara zepchnęła ekipę Offroadsport na dalsze miejsce. Na czoło wysunął się Włodzimierz Grajek, którego poprosiliśmy o wypowiedź: "śliska nawierzchnia nie przeszkadzała mi, jechało się dobrze. Już tutaj dwa razy prolog wygrałem, byłem też dwa razy drugi, ale jeszcze nigdy nie ukończyłem rajdu. Bardzo bym chciał ukończyć ten rajd."

Jako ostatnie rywalizowały załogi z Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Tu najszybszy okazał się Jacek Soboń, który do Stalowej Woli przywiózł zmodyfikowane auto: "trasa była bardzo techniczna - dużo zakrętów, krótkie proste, ślisko i zdradliwie. W wielu miejscach można było uszkodzić samochód. Trzeba było jechać szybko, ale ostrożnie. Zaliczyliśmy czysty przejazd, choć musieliśmy wyprzedzić auto startujące przed nami."

W sobotę na zawodników czekają dwa odcinki specjalne: Krawce (długość 85,47 km, start pierwszego zawodnika o godz. 9.00) oraz Nowa Dęba (długość 70,33 km, start pierwszego zawodnika o 13.35). Rajd zakończy się w niedzielę.

Więcej informacji na temat rajdu można znaleźć na stronie www.bajacarpathia.pl.

Sponsorzy rajdu: BorgWarner, Handlopex S.A., Inter Cars, Motul, Moto Integrator, SKF, Dragon Winch

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

Zdjęcia

News

Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej

Strony

- Archiwum