Śliska próba

Już od 7.00 w Piątek rano trwał odbiór administracyjny i badania techniczne samochodów, motocykli i quadów przed rajdem Baja Carpathia. W biurze rajdu było tłoczno i gwarno, szczególnie gdy obok zawodników pojawiały się osoby dobrze znane w świecie show-biznesu, np. Michał Wiśniewski, który został pilotem jednej z załóg.

Oficjalne rozpoczęcie rajdu to uroczysty start w centrum Stalowej Woli. Stamtąd załogi udały się na prolog, zlokalizowany na błoniach nad Sanem. Próba liczyła nieco ponad 6 km. Dwugodzinne opady deszczu dość mocno zmiękczyły trasę, która stała się naprawdę bardzo śliska. Liczne ciasne partie odcinka nakazywały zachować ostrożność, żeby przedwcześnie nie ukończyć zawodów.

Jako pierwsze na trasę ruszyły motocykle i quady. Wśród motocyklistów rywalizujących w Pucharze Polski w Rajdach Baja najlepszy czas wykręcił Przemysław Pawłowski (KTM), najszybciej quada z napędem na jedną oś prowadził Adrian Janik (Suzuki), kategorię quadów 4x4 wygrał Piotr Ceklarz (Can Am), zaś na czele stawki pojazdów UTV znalazł się Waldemar Wojnar (Polaris).

Po nich na trasę wyjechały załogi rywalizujące w cyklu mistrzostw Polski terenówek. Zdecydowaną przewagę na trasie uzyskał Marcin Łukaszewski, ale otrzymana kara zepchnęła ekipę Offroadsport na dalsze miejsce. Na czoło wysunął się Włodzimierz Grajek, którego poprosiliśmy o wypowiedź: "śliska nawierzchnia nie przeszkadzała mi, jechało się dobrze. Już tutaj dwa razy prolog wygrałem, byłem też dwa razy drugi, ale jeszcze nigdy nie ukończyłem rajdu. Bardzo bym chciał ukończyć ten rajd."

Jako ostatnie rywalizowały załogi z Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Tu najszybszy okazał się Jacek Soboń, który do Stalowej Woli przywiózł zmodyfikowane auto: "trasa była bardzo techniczna - dużo zakrętów, krótkie proste, ślisko i zdradliwie. W wielu miejscach można było uszkodzić samochód. Trzeba było jechać szybko, ale ostrożnie. Zaliczyliśmy czysty przejazd, choć musieliśmy wyprzedzić auto startujące przed nami."

W sobotę na zawodników czekają dwa odcinki specjalne: Krawce (długość 85,47 km, start pierwszego zawodnika o godz. 9.00) oraz Nowa Dęba (długość 70,33 km, start pierwszego zawodnika o 13.35). Rajd zakończy się w niedzielę.

Więcej informacji na temat rajdu można znaleźć na stronie www.bajacarpathia.pl.

Sponsorzy rajdu: BorgWarner, Handlopex S.A., Inter Cars, Motul, Moto Integrator, SKF, Dragon Winch

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

Zdjęcia

News

MARMA 34. Rajd Rzeszowski: Rajdowe żniwa na Podkarpaciu!
Już tradycyjnie, w drugi weekend sierpnia, Rzeszów stanie się na ... więcej
Wyścig Górski Limanowa: po raz kolejny rekordowa ilość zawodników!
Organizatorzy 16. Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą z... więcej
Aleksander Ruta po raz trzeci na podium włoskiej Formuły 4
Aleksander Ruta po raz trzeci z rzędu stanął na podium... więcej
Trzeci raz w sezonie – Matulka i Syty najlepsi w Valvoline Rajdzie Małopolski
Jakub Matulka i Damian Syty (Skoda Fabia RS Rally2) odnieśli przekonujące... więcej
Valvoline Rajd Małopolski 2025: liderzy nie zwalniają
Konsekwentnie, sukcesywnie, krok po kroku – w taki sposób Jakub... więcej
Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci dotarła do Gdańska
Bałtycka pętla zamknięta! W czwartkowy wieczór, 98 Fiatów 126p dotarło do... więcej
Valvoline Rajd Małopolski 2025: Matulka – Kołtun 3:1
Jakub Matulka i Damian Syty (Škoda Fabia RS Rally2) najlepiej rozpoczęli... więcej
Stawka RSMP wraca na asfalt – zaczynamy Valvoline Rajd Małopolski
Blisko setkę załóg przyciągnęła rywalizacja na krętych, wąskich odcinkach... więcej
Pechowa Monza dla Kacpra Sztuki
Miniony weekend we Włoszech okazał się trudny dla Kacpra Sztuki. W ... więcej

Strony

- Archiwum