Doborowa obsada na testach przed sezonem 2015

Aż 27 kierowców z całej Europy stawiło się w poniedziałek na niemieckim torze EuroSpeedway Lausitz, by wziąć udział w testach przed kolejnym sezonem pucharu Golfa. Wśród uczestników byli zarówno doświadczeni kierowcy, jak i zawodnicy z kartingu, którzy stoją przed wyborem serii wyścigowej na kolejne lata. Pucharowego Golfa sprawdzali m.in. uczestnicy Scirocco R-Cup, wyścigowy mistrz Polski, a także młodszy brat czterokrotnego mistrza świata Formuły 1, Sebastiana Vettela.

Niemiecki tor przywitał uczestników testów piękną, słoneczną pogodą. Fabian Plentz – główny instruktor pucharu i Adam Gładysz, koordynator sportowy wyczerpująco objaśnili zasady działania i konstrukcję wyścigowego Golfa GTI, a także filozofię i organizację pucharu. Najważniejszym punktem programu były oczywiście przejazdy toru EuroSpeedway Lausitz za kierownicą pucharowych Golfów GTI. Do dyspozycji młodych kierowców, byli także Robertas Kupcikas, zwycięzca tegorocznej edycji pucharu i Marcus Fluch ze Szwecji, który w tym sezonie uplasował się na czwartej pozycji. Robertas Kupcikas nie był jedynym mistrzem Polski na EuroSpeedway Lausitz. Pierwsze przymiarki do Golfa ma za sobą zwycięzca tegorocznego pucharu Picanto i wyścigowy mistrz Polski, czyli Piotr Parys. Nie zabrakło także licznej grupy kierowców, którzy w sezonie 2014 ścigali się w Scirocco R-Cup. Miło zaskoczony Golfem był także Fabian Vettel, czyli młodszy brat Sebastiana, czterokrotnego mistrza świata Formuły 1 i kierowcy zespołu Red Bull Racing.

Zawodnikom, którzy chcą wziąć udział w przyszłorocznej edycji pucharu Golfa przypominamy, że do końca października obowiązuje promocja – koszt udziału w pucharze jest obniżony z 44 tys. euro (netto) do 39 tys. euro (netto). Po więcej informacji na temat rekrutacji zapraszamy na stronę organizatora.

Komentarze uczestników testów na EuroSpeedway Lausitz:

Piotr Parys, Wyścigowy Mistrz Polski KIA Lotos Race 2014:
- Pucharowy Golf nie jest najmocniejszym samochodem, z jakim miałem do czynienia. Wcześniej jeździłem sporo szybszymi samochodami, niemniej jednak przed pierwszą jazdą Golfem czułem lekki stres, bo nie znałem tego samochodu i musiałem poznać jego zachowanie. Moje pierwsze wrażenia z jazd pucharowym Golfem są bardzo pozytywne. Jestem mile zaskoczony zarówno prowadzeniem, jak i mocą tego samochodu. To zupełnie inny samochód niż Picanto, którym ścigałem się w tym sezonie.

Simo Muhonen, uczestnik Porsche GT3 Cup Trophy Finland Junior Program:
- Golf oczywiście różni się od Porsche 911 GT3, za kierownicą którego ścigałem się w tym sezonie. Niemniej jednak od razu poczułem, ze to dobry samochód. Golf sprawił mi miłą niespodziankę. To auto praktycznie bez słabych punktów, choć szczególne wrażenie robią jego hamulce. Nie miałem problemów z przestawieniem się z tylnonapędowego Porsche do Golfa, ponieważ w poprzednich sezonach ścigałem się w fińskim pucharze Suzuki Swift.

Simon Larsson, uczestnik Scirocco R-Cup 2014:
- Wbrew pozorom różnica między Golfem i Scirocco jest całkiem spora. Golf jest nieco bardziej podsterowny, ale jest też znacznie bardziej stabilny przy hamowaniu. Ogólne wrażenia z prowadzenia Golfa są bardzo pozytywne. Czułem się naprawdę komfortowo i pewnie za kierownicą. Poza tym tylne zawieszenie Golfa daje więcej pewności i przyczepności w zakrętach w porównaniu do pucharowego Scirocco. Golf wydaje się bardziej precyzyjny i szybszy niż Scirocco.

Fabian Vettel:
- Golf okazał się szybszy niż przypuszczałem. Wygląda prawie jak zwykły Golf, a jest szybki jak diabli. Pierwszy raz miałem okazję jeździć samochodem wyścigowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy. Największe wrażenie w Golfie robią hamulce - są fantastyczne. Przejechałem swoje okrążenia bez problemów, wszystko poszło gładko, a jazda sprawiła mi sporo frajdy.

Fabio Katzor, uczestnik ROTAX MAX Challenge Germany 2014:
- Polubiłem ten samochód. Jest szybki i łatwy do kontrolowania zarazem. Jego prowadzenie zachęca kierowcę do tego, by naciskać i ciągle zbliżać się do limitu swoich możliwości. Chciałbym startować w tym pucharze w przyszłym sezonie, jeśli tylko uda mi się skompletować budżet.

Kontakt do Organizatora: Volkswagen Racing Polska, www.vwracing.pl:

• Adam Gładysz, Koordynator Sportowy Volkswagen Castrol Cup, tel. +48 14 674 12 04,
email: adam@gladyszracing.pl
• Waldemar Pabijan, Koordynator Techniczny Volkswagen Castrol Cup, tel. +48 694 430 258, email: w.pabijan@vwracing.pl

Sponsorzy główni: Hankook, VW Bank Polska oraz STS Centrum Dystrybucji Samochodów.

Partnerzy: VW Motorsport, Volkswagen R GmbH, PZM, ATS, OMP, Bilstein oraz Eibach.

Odwiedź VWGC w mediach społecznościowych:
 

Samochody: 

News

Katowice czekają na drifterów!
Driftingowe Mistrzostwa Polski osiągnęły półmetek, a rywalizacja o... więcej
Półmetek wyścigowego sezonu na Torze Poznań
Przed nami trzecia runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W... więcej
10 lat FIA EHC w Polsce!
Po raz dziesiąty Wyścig Górski w Limanowej będzie rundą FIA EHC... więcej
Grzegorz Rożalski królem nadmorskich wyścigów
Po rozgrywanej w zmiennych warunkach atmosferycznych sobotniej, 7... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 25-26.07.2024, Świdnica
1. Terminy:25.07.2024 - 26.07.2024 (czwartek - piątek)2. Miejsce:Sala Galerii... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 25.07.2024, Świdnica
Termin: czwartek 25 lipiec 2024 – Szkolenie teoretyczneMiejsce: Świdnica... więcej
Kucharczyk wraca na fotel lidera mistrzostw po znakomitej jeździe na Zandvoort
Po pechowej poprzedniej rundzie w Budapeszcie nie ma już śladów. Tymek... więcej
Decydujące 2,4 sekundy – Matulka i Dymurski najlepsi w Koszycach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski (Skoda Fabia Rally2 evo) w świetnym... więcej
Garrett 50. Rajd Koszyc: zaskakująca końcówka I etapu
Trzy pierwsze oesy Garrett 50. Rajdu Koszyc zapowiadały, że rekord liczby... więcej

Strony

- Archiwum