Światowy Dzień Pamięci o Ofiarach Wypadków Drogowych 2018

Pomimo deficytu budżetowego, pomimo przeciwności, pomimo deszczu i śniegu - dopięliśmy swego. Przeprowadziliśmy akcję, którą widziało w telewizji, o której przeczytało w sieci lub wysłuchało w radio ponad 3 mln osób.

Fundacja „Drogi Mazowsza” we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym oraz Miejskimi Zakładami Autobusowymi przeprowadziła w niedzielę, 18 listopada pokaz wypadku drogowego z udziałem autobusu i samochodu osobowego. Scenerią pokazu była ulica Marszałkowska pod kinem Luna w Warszawie i prawdziwa listopadowa pogoda – śnieg, marznący deszcz, ślisko i mokro. Scenariusz wcale nie oderwany od życia. W trakcie przygotowań do pokazu wielokrotnie obserwowaliśmy scenki parkowania samochodów w zatoce autobusowej i wyjeżdżanie tych samochodów pod maskę innych pojazdów. Scenariusz zakładał wypadek, w którym są ranni. Większość statystyk skupia się jedynie na zabitych, tymczasem trauma tych, którzy przeżyli wypadek wcale nie jest mniejsza od traumy rodziny po stracie bliskiej osoby w wypadku drogowym. Co roku przybywa blisko 3.000 zabitych i 40.000 osób rannych.

Po co robimy tego typu akcje? Są tacy, którzy uczą się w szkołach jazdy, są tacy, którzy muszą dostać mandat, są też tacy, którzy muszą poczuć, pomacać. W trakcie pokazu widz dostaje pełen obraz przyczynowo skutkowy. Była droga, był pojazd w ruchu, był drugi pojazd, który mu ten ruch zakłócił, była jakaś prędkość, które zrodziły wypadek komunikacyjny. Udział służb medycznych to rodzaj manewrów, które obserwują postronni. Całe wydarzenie ma zostać w pamięci, jak najdłużej. Najważniejsze są rozmowy dzieci z rodzicami, czy to jest naprawdę i rodziców z dziećmi: widzisz, mówiłam, abyś trzymał się poręczy w autobusie.

Wypadek, jak co roku przeprowadziła Grupa Stunt Studio. W pokazie udział wzięli: Komenda Stołeczna Policji, Komenda Miejska PSP m.st. Warszawy, Straż Miejska m.st. Warszawy. Opiekę medyczną zapewniło Międzynarodowe Stowarzyszenie Ratowników Medycznych. Partnerem projektu była Krajowa Rada BRD, Polski Związek Motorowy Zarząd Okręgowy w Warszawie, PZM Travel.

Blisko 300 obserwatorów na miejscu, ponad 3.000.000 widzów przed telewizorami i ekranami komputerów oraz przy odbiornikach radiowych. Takiego odzewu nie spodziewaliśmy się. Dziękujemy wszystkim mediom, które były na miejscu.

Słowa kluczowe: 
Share

News

Pojazdy autonomiczne - jakiej przyszłości chcemy?
Jak już wcześniej informowaliśmy, Polski Związek Motorowy został partnerem... więcej
Materiały o bezpieczeństwie ruchu drogowego dla dzieci
Z myślą o najmłodszych, którzy na czas zamkniętych szkół i przedszkoli... więcej
#NasiMistrzowie #OurChamps
Kochani! Dobrze wiemy, jak trudny jest to czas dla nas wszystkich i jak wielka... więcej
#zostańwdomu, ale jeśli jedziesz gdzieś samochodem, warto o tym pamiętać
Drodzy kierowcy!Wszyscy doskonale już wiemy, jak prawidłowo myć ręce, czym je... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 18-27.03.2020r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 18-27.03.2020r. Biura Zarządu Głównego... więcej
KOMUNIKAT Krajowego Komitetu Organizacyjnego Turniejów BRD
Komunikat nr 1/2020 Krajowego Komitetu Organizacyjnego Turniejów BRD z dia 13... więcej
Przekaż 1% Fundacji PZM
Okres rozliczania dochodów za 2019 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej

Strony

- Archiwum