Ruszyły zgłoszenia do 2. Rajdu Ziemi Głubczyckiej!
Organizator pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska,... więcej
Mistrzostwa Śląska Pojazdów Zabytkowych odwołane
W związku z trwającym stanem zagrożenia epidemiologicznego w Polsce oraz... więcej
Przerwa urlopowa w lipcu
Uprzejmie informujemy, że w dniach od 3 do 17 lipca br. Biuro Zarządu... więcej
I i II Runda Otwartych Indywidualnych Mistrzostw Polski i Pucharu Polski Trial 2020 w Gliwicach
Zawodnicy i uczestnicy I i II rundy MP i PP Trial w Gliwicach, zostali... więcej
Przedsezonowe Badanie Kontrolne RSMŚl.
Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego opublikowała Komunikat nr 1/2019... więcej
Brak akceptacji dla imprezy „Enduro Kids Czerwionka”
W imieniu Głównej Komisji Sportu Motocyklowego informujemy, że zawody... więcej
Nowości w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska
Trwają wytężone prace nad tegorocznym kalendarzem Rajdowych Samochodowych... więcej
Regulamin Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska - SKJS 2020
Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego zatwierdziła i opublikowała Regulamin... więcej
Kurs i egzamin na licencję rajdową RN
W imieniu Automobilklubu Śląskiego zapraszamy do udziału w kursie na licencję... więcej
Powrót do uprawiania sportu motorowego w Polsce
W celu bezpiecznego powrotu do uprawiania sportu motorowego przedstawiamy plan... więcej

RSMP: dobry start Marczyka z Gospodarczykiem

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk byli najszybsi na obu piątkowych odcinkach specjalnych Rajdu Śląska i przed sobotnimi oesami mają już prawie 7s przewagi nad rywalami. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty – druga załoga pretendująca do tytułu mistrzowskiego zajmuje drugą pozycję, ex-aequo z Maciejem Lubiakiem i Michałem Trelą.

Na starcie Rajdu Śląska stanęło 51 załóg w tym dziesięć w najmocniejszych maszynach klasy R5. Rajd rozpoczął się ceremonią startu na placu Wolności w Mysłowicach. Właśnie w tym mieście sto lat temu miały miejsce wydarzenia, które zapoczątkowały I Powstanie Śląskie. Rajd Śląska jest częścią obchodów 100-lecia tych zrywów.

Rywalizacja rozpoczęła się 1,9-kilometrowym oesem w centrum Mikołowa. Na tej miejskiej trasie najszybsza była Škoda Fabia R5 Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka. Załoga polskiego teamu czeskiej marki pokonała o 3,5 s Macieja Lubiaka i Michała Trelę w Hyundaiu i20 R5. Trzeci był główny rywal Marczyka w walce o mistrzostwo Polski – Tomasz Kasperczyk pilotowany przez Damiana Sytego (Ford Fiesta R5, +3,8 s).

Odcinek pod Stadionem Śląskim w tym roku był rozgrywany jako Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich. Trasa tej próby została zmieniona, by dodać do niej kilkukrotny widowiskowy objazd beczki przed trybunami dla widzów. Najlepszy czas na tym oesie ponownie zanotował Miko Marczyk. Kierowca z Łodzi pokonał o 2,1 s Kacpra Wróblewskiego i Jacka Spentanego (Hyundai i20 R5). Trzeci, ze startą 3 s. był Kasperczyk.

Po dwóch oesach liderem rajdu jest Marczyk, wyprzedzający o 6,8 s Lubiaka i Kasperczyka (ex aequo). Czwarty jest Wróblewski (+8,5 s), a piątą pozycję zajmują Łukasz i Tomasz Kotarbowie (Citroën C3 R5) (+ 9,2 s). Wśród aut z napędem na przednią oś w piątek najszybsi byli Dariusz Poloński i Łukasz Sitek jadący Fiatem 124 Abarth klasy Open 2WD. Mistrz Polski z 2015 r., a na co dzień mieszkaniec Mikołowa, Łukasz Habaj tym razem startował Fiatem Seicento Abarth – samochodem, którym jeździł na początku swojej kariery. Pilotowany przez Wojciech Włodka kierowca zajął dopiero 28. lokatę.

W sobotę zawodnicy mają do pokonania dziesięć odcinków specjalnych na południe od Mikołowa i Żor. Zmagania rozpocznie OS 3 Kiczyce 1 (11,90 km), którego start zaplanowano na godzinę 8:25. Finałową próbą będzie Power Stage Suszec (10,40 km). Start o 18:05.

Rajd Śląska 2019 - klasyfikacja generalna po OS 2:

1. Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk (Škoda Fabia R5) 2:43,9 s
2. Maciej Lubiak/Michał Trela (Hyundai i20 R5) +6,8 s
=. Tomasz Kasperczyk/Damian Syty (Ford Fiesta R5) +6,8 s
4. Kacper Wróblewski/Jacek Spentany (Hyundai i20 R5) +8,5 s
5. Łukasz Kotarba/Tomasz Kotarba (Citroen C3 R5) +9,2 s
6. Sylwester Płachytka/Jacek Nowaczewski (Škoda Fabia R5) +11,0 s
7. Zbigniew Gabryś/Robert Hundla (Hyundai i20 R5) +12,4 s
8. Daniel Chwist/Kamil Heller (Hyundai i20 R5) +12,7 s
9. Jakub Greguła/Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza STI) +13,7 s
10. Dariusz Poloński/Łukasz Sitek (Fiat Abarth 124 Rally) +14,4 s

MOTUL HRSMP: Mikołów Goździewicza, kryterium Lutego

Wojciech Goździewicz i Joanna Madej liderami klasyfikacji generalnej Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Załoga BMW 318is po dwóch oesach ma niewiele ponad sekundę przewagi nad rywalami.

Mimo, że samochody uczestników Motul HRSMP mają na karku po kilka dekad, rywalizacja w tych mistrzostwach jest równie zacięta jak w pozostałych cyklach. Na piątkowych odcinkach specjalnych walka toczyła się o dziesiąte części sekundy.

Pierwszy oes padł łupem załogi Wojciech Goździewicz/Joanna Madej (BMW 318), startującej w klasie PZM 5. Marek Suder i Marcin Kozłowski w Fordzie Sierra Cosworth 4×4 (klasa FIA 4/J2), w barwach zespołu Mariana Bublewicza z początku lat 90. XX w. zanotowali drugi czas, ze stratą 1,4 s. Trzeci na ulicach Mikołowa był Robert Luty pilotowany przez Marcina Celińskiego. Kierowca Subaru Legacy (klasa FIA 4/J2) był wolniejszy o 2 s od zwycięzcy.

RSMŚl: Godula i Nowak pierwszymi liderami

Łukasz Godula jest pierwszym liderem Rajdu Mikołowsko-Żorskiego, 3. rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, rozgrywanej razem z Rajdem Śląska 2019. Pilotowany przez Daniela Nowaka kierowca ma przewagę 0,6 s nad kolejnym rywalem. 30 sekund kary za spóźnienie na punkt kontroli czasu otrzymali liderzy klasyfikacji sezonowej, Michał Rokita i DYEMBA. Przed sobotą są dopiero na 29. pozycji.

Po uroczystym starcie w centrum Mysłowic zawodnicy udali się do Mikołowa, gdzie rozegrano pierwszy oes rajdu. Na ulicach w centrum miasta najlepiej poradzili sobie Piotr Baran i Michał Paciej, którzy zamienili znaną z ubiegłych sezonów Hondę na Citroëna Saxo. Drugie miejsce, ze stratą 2,5 s wywalczył lider klasyfikacji cyklu, Michał Rokita z pilotem o pseudonimie Dyemba (Renault Clio). Trzeci czas (+4,4 s) należał do załogi Mateusz Bojanowski/Andrzej Ksyt (Honda Civic Type-R). Na szóstej pozycji finiszowali Łukasz Godula i Daniel Nowak (Honda Civic).

Drugą piątkową próbą było Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich – widowiskowy odcinek specjalny wokół Stadionu Śląskiego. Głównym punktem tego oesu była beczka, którą zawodnicy musieli okrążyć kilka razy – niczym na legendarnym oesie Karowa. Najlepszy czas na trasie Kryterium wykręcił Godula, dzięki czemu objął prowadzenie w klasyfikacji łącznej rajdu. W klasyfikacji oesu podium uzupełnili Grzegorz Ciombor/Marcin Borycki (Honda Civic) i Marcin Pogorzelski/Rafał Goldman (Renault Clio). Piotr Baran był szósty i spadł na drugą pozycję w rajdzie, ze stratą 0,6 s. do Goduli. Trzecie miejsce na koniec dnia zajmuje Bojanowski.

W klasie RO OPEN 4WD, niewliczanej do klasyfikacji generalnej oba oesy wygrali Krzysztof Pacholec i Michał Kłos jadący Mitsubishi Lancerem Evo X.

Rajd Mikołowsko-Żorski 2019 - klasyfikacja generalna po OS 2:

1. Łukasz Godula/Daniel Nowak (Honda Civic) 3:10,9 s
2. Piotr Baran/Michał Paciej (Citroen Saxo) +0,6 s
3. Mateusz Bojanowski/Andrzej Ksyt (Honda Civic Type-R) +1,0 s
4. Maciej Sordyl/Krystian Korzeniowski (Honda Civic) +2,1 s
5. Grzegorz Ciombor/Marcin Borycki (Honda Civic) +2,2 s
6. Adam Sroka/Krystian Woźniak (Honda Civic) +3,1 s
7. Karol Zardzewiały/Adrian Mroszczyk (Renault Clio) +3,7 s
8. Piotr Bujak/Maciej Trela (Renault Clio) +4,8 s
9. Krzysztof Stańdo/Krzysztof Grzesik (Renault Clio) +5,1 s
10. Wiesław Zagon/Marek Zakrzewski (Renault Clio) +5,8 s

Sobota, 7 września (RSMP i HRSMP: 10 odcinków specjalnych, łącznie 104,3 km / RSMŚl: 6 odcinków specjalnych, łącznie 43,6 km):

6:45 – Serwis B: 15 min. (Chorzów, Stadion Śląski)
8:25 – OS3: Kiczyce (11,9 km)
9:10 – OS4: Jastrzębie-Zdrój (10,7 km)
9:55 – OS5: Warszowice (8 km)
10:40 – OS6: Kiczyce (11,9 km)
11:40 – OS 7: Suszec (10,4 km)

13:00 – Serwis C: 30 min. (Chorzów, Stadion Śląski)
14:40 – OS8: Suszec (10,4 km)
15:45 – OS9: Kiczyce (11,9 km)
16:30 – OS10: Jastrzębie-Zdrój (10,7 km)
17:15 – OS11: Warszowice (8 km)
18:05 – OS12: Suszec (Power Stage, 10,4 km)
19:00 – Ceremonia mety (Żory, Rynek)

Rajd Śląska – informacje:

Honorowy patronat nad zawodami objął Marszałek województwa śląskiego, Jakub Chełstowski. Rajd dofinansowano z budżetu Samorzadu Województwa Śląskiego.
Sponsorami są Miasto Mikołów, Miasto Żory, Miasto Mysłowice, AVIA Silesia Oil, Stadion Śląski, Park Śląski, METKOM, Ibudhaus. Tytularnym sponsorem HRSMP jest MOTUL. Imprezę napędzają AZT Events, Time4 oraz GB Promotion, a organizatorem jest Automobilklub Ziemi Tyskiej.

Wśród partnerów są również Policja Śląska, Gmina Pawłowice, Jastrzębie-Zdrój, Gmina Suszec, Powiat Mikołowski, Powiat Cieszyński, Powiat Pszczyński, Miasto Bieruń, Gmina Skoczów, Auchan, KreG.

Patroni medialni RSMP: RMF, RMF Maxxx, Superstacja, Wirtualna Polska, Motorsport.com.

Wszystkie informacje dotyczące Rajdu Śląska 2019 znajdują się na stronie www.rajdslaska.pl, Facebooku – @rajdslaska oraz na Instagramie @rajd_slaska.

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: