Kalendarz interaktywny na stronie ZO PZM Olsztyn
Niniejszym informujemy, że Zarząd Okręgowy PZM w Olsztynie podjął decyzję o... więcej
Komunikat nr 5
KOMUNIKAT NR 5/06/2020W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie... więcej
POWRÓT DO UPRAWIANIA SPORTU MOTOROWEGO W POLSCE
POWRÓT DO UPRAWIANIA SPORTU MOTOROWEGO W POLSCE Plan organizacyjno-... więcej
ŚWIATOWY DZIEŃ ŚRODOWISKA
Już jutro!  Światowy Dzień Środowiska obchodzony jest 5 czerwca i jest... więcej
Nowy Kalendarz Centralnych Imprez Sportu Samochodowego 2020
W dniu 04.06.2020 r., Prezydium Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego,... więcej
PRZEŁOŻENIE TERMINU
Informujemy, że w związku z wciąż  panującymi obostrzeniami... więcej
Komunikat w sprawie urzędowania ZO PZM
KOMUNIKAT NR 4/05/2020W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie... więcej
Program wsparcia doraźnego organizacji pozarządowych w zakresie przeciwdziałania skutkom COVID-19
Stan prawny na dzień 18.05.2020r. Warunki korzystania z obiektów... więcej
Program wsparcia doraźnego organizacji pozarządowych w zakresie przeciwdziałania skutkom COVID-19
Stan prawny na dzień 11.05.2020r.W nawiązaniu do informacji ze strony... więcej
Warunki korzystania z otwartych obiektów sportowych 
W imieniu Pana Michała Sikory Prezesa Polskiego Związku Motorowego przekazujemy... więcej

Kochajmy Polskie Klasyki

Do zajezdni zajechały klasyki! Zapraszamy na wernisaż wystawy legendarnych, polskich samochodów z lat 60-tych i 70-tych

Te auta kochali i marzyli o nich wszyscy mieszkańcy PRL. Prezentowane przez nas modele samochodów ułatwiały życie Polaków i niejednokrotnie umożliwiały pierwszy kontakt ze światem dalszym niż własne podwórko. Na pewno tata, wuj, stryj czy sąsiad, miał coś rodzimego do jazdy.

Dzisiaj, na bazie mody na oldskul, sentymentów do dawnych czasów i renesansowi rzeczy, które dobitnie nam o nich przypominają, PRL-owska motoryzacja wróciła do łask. Pogardzane niegdyś Syreny i Fiaty 126p, mają status kolekcjonerskich, a wyjątkowo utrzymane egzemplarze lub te z ciekawą przeszłością, zyskują ceny przyzwoitych zachodnich aut. Dzisiaj „peerele” są kultowymi autami i posiadanie polskiego klasyka stało się zwyczajnie modne. Czyż to nie ironia losu?

Wystawę tworzą najpopularniejsze wielkoseryjne samochody okresu PRL, które mają swoje historie, czasem barwne: Syrena w wersji 104, czyli ostatnia z drzwiami otwieranymi „pod wiatr” (1968 r.), Fiat 126p z samego początku produkcji (1974 r.), Fiat 125p z drugiego roku produkcji (1968 r.) oraz Polonez 1500, również z drugiego roku produkcji (1979 r.). Stawkę osobowych aut zamyka Warszawa 223 – luksusowy sedan ówczesnych realiów. „Wołem roboczym” na czterech kołach tamtych czasów z pewnością był Żuk, a o roli jaką odegrał przy rozwoju kraju, niech świadczy choćby fakt, że od debiutu na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1958 r., produkowany był z modyfikacjami przez kolejnych… 40 lat!

Ponadto będzie można zobaczyć co bawiło (a czasem martwiło) ówczesnych zmotoryzowanych i pieszych dzięki wyborowi najciekawszych, oryginalnych grafik Szymona Kobylińskiego opublikowanych w książce „100 km humoru” w 1958 r. a dodatkową atrakcją wernisażu będzie projekcja polskiej komedii „Kochajmy Syrenki” z 1966 r., w reżyserii Jana Rutkiewicza, której wiele scen nakręcono na Warmii (w tym w Olsztynie) i Mazurach.

Wystawa potrwa od 16 lutego do końca marca 2020.

Współorganizator: Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza
Patronat medialny: MADE IN Warmia & Mazury

Kochajmy polskie klasyki
16 lutego (niedziela), godz. 13:00
Zajezdnia trolejbusowa, ul. Knosały
Wstęp wolny

Zarząd Okręgowy PZM: