KOMUNIKAT nr 2 Prezesa ZO PZM Olsztyn
Zgodnie z Uchwałą nr 10/Z/2020 §  2 w związku z przedłużającą się... więcej
Komunikat nr 2 Polskiego Związku Motorowego Zarządu Głównego
w związku z zagrożeniem epidemicznym: wydłużenie okresu zawieszenia... więcej
Szkolenie z zakresu doskonalenia techniki jazdy
Przed ogłoszeniem zagrożenia epidemicznego w Polsce  odbyło się szkolenie... więcej
UCHWAŁA ZARZĄDU
W związku zagrożeniem epidemicznym w Polsce Zarząd Okręgowy PZM w... więcej
Imprezy odwołane
W związku ze stanem epidemicznym w Polsce  poniższe imprezy... więcej
Turnieje BRD odwołane
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19 i podjętymi przez rząd Polski... więcej
Zmiana urzędowania Biura ZO PZM
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19, chorobę wywołaną przez... więcej
Zagrożenie epidemiologiczne
Szanowni PaństwoW związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19 chorobę... więcej
Komunikat PZM w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów, imprez i szkoleń.
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19 chorobę wywołaną przez... więcej
Komunikat Polskiego Związku Motorowego w związku z zagrożeniem epidemiologicznym
Komunikat Polskiego Związku Motorowego w związku z zagrożeniem... więcej

Kochajmy Polskie Klasyki

Do zajezdni zajechały klasyki! Zapraszamy na wernisaż wystawy legendarnych, polskich samochodów z lat 60-tych i 70-tych

Te auta kochali i marzyli o nich wszyscy mieszkańcy PRL. Prezentowane przez nas modele samochodów ułatwiały życie Polaków i niejednokrotnie umożliwiały pierwszy kontakt ze światem dalszym niż własne podwórko. Na pewno tata, wuj, stryj czy sąsiad, miał coś rodzimego do jazdy.

Dzisiaj, na bazie mody na oldskul, sentymentów do dawnych czasów i renesansowi rzeczy, które dobitnie nam o nich przypominają, PRL-owska motoryzacja wróciła do łask. Pogardzane niegdyś Syreny i Fiaty 126p, mają status kolekcjonerskich, a wyjątkowo utrzymane egzemplarze lub te z ciekawą przeszłością, zyskują ceny przyzwoitych zachodnich aut. Dzisiaj „peerele” są kultowymi autami i posiadanie polskiego klasyka stało się zwyczajnie modne. Czyż to nie ironia losu?

Wystawę tworzą najpopularniejsze wielkoseryjne samochody okresu PRL, które mają swoje historie, czasem barwne: Syrena w wersji 104, czyli ostatnia z drzwiami otwieranymi „pod wiatr” (1968 r.), Fiat 126p z samego początku produkcji (1974 r.), Fiat 125p z drugiego roku produkcji (1968 r.) oraz Polonez 1500, również z drugiego roku produkcji (1979 r.). Stawkę osobowych aut zamyka Warszawa 223 – luksusowy sedan ówczesnych realiów. „Wołem roboczym” na czterech kołach tamtych czasów z pewnością był Żuk, a o roli jaką odegrał przy rozwoju kraju, niech świadczy choćby fakt, że od debiutu na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1958 r., produkowany był z modyfikacjami przez kolejnych… 40 lat!

Ponadto będzie można zobaczyć co bawiło (a czasem martwiło) ówczesnych zmotoryzowanych i pieszych dzięki wyborowi najciekawszych, oryginalnych grafik Szymona Kobylińskiego opublikowanych w książce „100 km humoru” w 1958 r. a dodatkową atrakcją wernisażu będzie projekcja polskiej komedii „Kochajmy Syrenki” z 1966 r., w reżyserii Jana Rutkiewicza, której wiele scen nakręcono na Warmii (w tym w Olsztynie) i Mazurach.

Wystawa potrwa od 16 lutego do końca marca 2020.

Współorganizator: Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza
Patronat medialny: MADE IN Warmia & Mazury

Kochajmy polskie klasyki
16 lutego (niedziela), godz. 13:00
Zajezdnia trolejbusowa, ul. Knosały
Wstęp wolny

Zarząd Okręgowy PZM: