W wrześniowy weekend (24-26.09) w Łebie, na terenie ośrodka Holiday Resort & Camping InterCamp'84, przy zrywającym kaski z głów wietrze rozegrała się I runda Mistrzostw Polski Motocykli Zabytkowych zamykając sezon rajdowy. I choć pogoda wydawała się nie dopisywać zaskoczyła nas frekwencja - na starcie Rajdu ostatecznie stanęło 56 załóg.
Sobota powitała uczestników rajdu słoneczną, aczkolwiek wietrzną pogodą, a o 9:30, pomimo drobnych problemów technicznych spowodowanych przez wiatr, uczestnicy wyruszyli na ulice Łeby by przypomnieć sobie jak grało się w podchody - każdy otrzymał plan miasta i fiszkę z adresem, po przyjeździe na miejsce czekała na nich następna wskazówka. W trakcie gry miejskiej uczestnicy zmagali się z wieloma wyzwaniami: testy sprawnościowe, techniki jazdy, z wiedzy o ruchu drogowym czy historii motoryzacji. Nietypowe podejście do trasy Rajdu zaowocowało jednym dość interesującym zjawiskiem – całe sobotnie przedpołudnie po Łebie w różnych kierunkach i pozornie bez celu, niczym rój pszczół, jeździło ponad 50 zabytkowych maszyn. Po odwiedzeniu zakamarków miasta uczestnicy dotarli do muzeum Słowińskiego Parku Narodowego, gdzie lokalny gawędziarz – Pan Janek opowiadał o lokalnej florze i faunie.
Uczestnicy musieli również wykazać się orientacją w terenie – umiejętnością niezbędną do przejścia labiryntu w kukurydzy na Farmie Alexa – honorowego patrona Bałtyckiego Rajdu. Po południu ponad 60 motocykli, ku radości mieszkańców i turystów, udało się kolumną w kierunku Portu Jachtowego w Łebie, gdzie odbyła się ostatnia konkurencja Mistrzostw Polski, czyli konkurs elegancji. Serca zarówno widzów, jak i organizatorów, podbili Tomasz oraz Renata Budzyńscy z Klubu Dawnych Motocykli Magnet, którzy na swojej MZ250 Z 1961 roku „sprzedawali” lody Bambino.
I choć oficjalna część Mistrzostw zakończyła się wraz z konkursem elegancji, nie oznacza to wcale, że na uczestników nie czekały kolejne atrakcje. Wieczorem, na plaży obok Portu Jachtowego odbył się jedyny w swoim rodzaju, w systemie olimpijskim, wyścig motocykli zabytkowych o Puchar Burmistrza. Kogo nie było – niech żałuje, zobaczyć czterdziesto, czy pięćdziesięcioletnie motocykle, brodzące w morzu, na tle zachodzącego słońca? Bezcenne.
Na wywianych i wyjeżdżonych motocyklistów na ośrodku czekał gorący grill będący częścią tradycyjnego rozdania nagród sponsorowanych przez głównego sponsora: VTD - dystrybutor Valvoline, Tectyl, Lucas, a także Centrum Techniczno-Budowlane Malam czy AleBrowar.
A wyniki po zaciętej walce prezentują się następująco:
• w klasie pre 45:
III miejsce zajął Artur Węgler
II miejsce – Łukasz Górecki
I miejsce – Piotr Tubilewicz
• w klasie post 45:
V miejsce zajął Artur Bielecki
IV miejsce – Joanna Wozińska
III miejsce – Piotr Podstawka
II miejsce – Krzysztof Stokowy
I miejsce – Paweł Jakub Oleszak
• w klasie post 60:
V miejsce zajął Paweł Holona
IV miejsce – Marcin Warda
III miejsce – Tomasz Budzyński
II miejsce – Paweł Krzysztof Oleszak
I miejsce – Jakub Cieńkowski
• w klasie post 70:
V miejsce zajęła Małgorzata Warda
IV miejsce - Piotr Wojdyga
III miejsce – Marczuk Adam
II miejsce – Paweł Jońca
I miejsce – Łukasz Augustyn
• w klasie Open:
V miejsce zajął Łydzeński Bogdan
IV miejsce – Piotr Holender
III miejsce – Krzysztof Brachmann
II miejsce – nasz najmłodszy uczestnik – Rochewicz Jakub
I miejsce – Paweł Rosin
Poza oficjalną klasyfikacją przyznano również następujące nagrody specjalne
• Najdalsza trasa na kołach: Krzysztof Brachmann i Piotr Holender
• Pechowiec rajdu: Paweł Rosin
• Gabriel Ulman – specjalne wyróżnienie za wytrwałość
• Najmłodszy Uczestni: Jakub Rochewicz
• Najstarszy Uczestnik: Bogdan Łydzieński
Wyścig na plaży o Puchar Burmistrza Miasta Łeby:
• III miejsce Paweł Holona
• II miejsce Emil Bylinko
• I miejsce Paweł Jońca
Konkurs Elegancji:
• III miejsce Piotr Tubilewicz
• II miejsce Łukasz Augustyn
• I miejsce Tomasz i Renata Budzyńscy
Nagroda specjalna za wybitne rozwiązanie testu o ruchu drogowym:
• Maciej Dobrosielski