Rusza Puchar Polski Junior Buggy

W najbliższa niedzielę odbędzie się inauguracyjna runda Pucharu Polski Junior Buggy na torze w Słomczynie w sezonie 2014. Przed nami osiem eliminacji na torze w Słomczynie. Pod okiem Krzysztofa Szaykowskiego młodzież ponownie zmierzy się w rywalizacji o Puchar Polski. Mimo podniesionej rangi cyklu nadal jest to jeden z najtańszych sportów motorowych oraz jedyny z tak wspaniałą rodzinną atmosferą. To trzeba zobaczyć.

Harmonogram I rundy PP Junior Buggy
7.30 - Otwarcie biura zawodów i wydawanie dokumentów
8.20 - Obowiązkowa odprawa z zawodnikami
8.30-10.00 - Badanie kontrolne
9.45-10.30 - Treningi wolne
10.45 - Trening oficjalny
11.45 - I kwalifikacja
13.00 - II kwalifikacja
14.15 - III kwalifikacja
po zakończeniu III kwalifikacji - III posiedzenie ZSS
16.00 - Biegi finałowe D, C, B, A


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Puchar Polski Junior Buggy (dawniej KJS-Rallycross) wywodzi się z popularnych "Szayowozów". Uczestnicy startują na torze w Słomczynie według uproszczonych zasad znanych z Rallycrossu. Aby wystartować wystarczy mieć ukończone 14 lat i dużo sportowego zapału. Prawo jazdy nie jest potrzebne, aby zacząć się ścigać.

Szayowóz to pojazd zbudowany na podzespołach Fiata 126p. Konstruktorem ramy jest inż. Jerzy Kwiatkowski. Szkieletem konstrukcji jest rama przenoszącą siłę 4.500 kg wykonana zgodnie z załącznikiem "J" i przepisami FIA dotyczących klatek bezpieczeństwa! Wokół pojazdu (z przodu, z tylu oraz po bokach) znajdują się zderzaki zapobiegające bliskich spotkań z innymi pojazdami. Pozostała cześć nadwozia to podłoga, błotniki i boczki z tworzyw sztucznych oraz przednia maska.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Silnik pochodzący z Fiacika zazwyczaj zostaje podany przeróbce SZAYA 1. Układ wydechowy seryjny lub wykonany specjalnie do szayowozu przez firmę Michael. Cała jednostka odpowiednio zestrojona pozwala na uzyskanie 28-30 KM. Skrzynia biegów seryjna. W układzie hamulcowym jedyna przeróbka jest zamontowanie czterech jednakowych tłoczków. Zawieszenie jest seryjne, jedyna przeróbka dotyczy przedniego resoru (wyjecie dwóch piór). Układ kierowniczy pochodzi z Cinquecento.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Szybka jazda szayowozem polega na pokonywaniu zakrętów poślizgami. Szayowoz pokonuje szybciej zakręt jadąc "bokiem" niż "na okrągło" (w przeciwieństwie do zwykłych aut). Opanowanie pojazdu nie jest łatwe, powodem jest mała masa pojazdu z napędem na tylna oś i słabo dociążonym przodem, perfekcyjna jazda wymaga długotrwałych treningów.
 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Komunikat GKSS PZM nr 6/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 6/2024... więcej
Wyścig górski Prządki na wydłużonej trasie!
Do 21. Wyścigu Górskiego Prządki 2024 pozostał niecały miesiąc.... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Tymek Kucharczyk z pierwszym zwycięstwem w brytyjskiej Formule 3
Tymek Kucharczyk zdominował rywalizację w sobotę i odniósł swoje... więcej
Madziara i Pawłowski najszybsi na inaugurację sezonu Millers Oils HRSMP
13 odcinków specjalnych w Górach Sowich wyłoniło najlepsze załogi 52.... więcej
52. Rajd Świdnicki: wyszarpane zwycięstwo Marczyka i Gospodarczyka
Zdecydował finałowy oes! Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda... więcej
52. Rajd Świdnicki: etap dla Grzyba i Biniędy
2015, 2016, 2018, 2020 i 2023 – w tych latach Grzegorz Grzyb... więcej
25 historycznych rajdówek na inaugurację sezonu Millers Oils HRSMP
Samochody rajdowe w Polsce już dawno skończyły zimowy sen. Do ... więcej
Inauguracja w Świdnicy – startuje sezon rajdowych MP
W sobotę, 27 kwietnia rusza 69. już sezon Rajdowych Samochodowych... więcej

Strony

- Archiwum