Finał w walijskich lasach

70. Wales Rally GB zakończy Rajdowe Mistrzostwa Świata 2014. Robert Kubica i Maciek Szczepaniak kończą program w Fieście M-Sportu i spróbują po raz czwarty w tym sezonie zdobyć punkty. Przed rokiem Robert debiutujący w samochodzie WRC na tym szczeblu, zajmował siódme miejsce po trzech oesach, ale potem zaczęły się przygody, a start z Michele Ferrarą zakończył się wypadnięciem z drogi na OS11, Dyfi 1. Maciek Szczepaniak piąty raz startuje w Rally GB. Ostatnio był tam drugi w PWRC, jadąc z Michałem Kościuszką (2011).

Rajd został skrócony do trzech dni i tym razem wszystkie oesy są szutrowe. Podobnie jak w edycji 2013, większa część trasy znajduje się w północnej Walii. Park serwisowy pozostał na terenie fabryki silników Toyoty w Deeside niedaleko Chester. Nowość stanowi honorowy start na Eirias Park Stadium w Colwyn Bay. Aż osiem oesów oraz shakedown zlokalizowano w kompleksie leśnym Clocaenog. Odbędzie się tam również Power Stage. Pojedynek o bonusowe punkty zaplanowano na 10,8-kilometrowym odcinku Brenig. W piątek oddalony serwis gości Newtown.

Najdłuższym oesem będzie Hafren (23,55 km). W sumie odcinki mierzą tylko 305 km, za to rajd nadal charakteryzuje się wyjątkowo długą dojazdówką. Oesy stanowią tylko 22 % trasy.

Faworytem będzie Jari-Matti Latvala, który dwanaście razy startował w Rally GB, zawsze był na mecie i w ostatnich czterech edycjach uzyskiwał wyniki 3-1-1-2. Sébastien Ogier tylko raz ukończył ten rajd w czołowej dziesiątce - przed rokiem, gdy wygrał. Citroën walczy o utrzymanie drugiego miejsca w mistrzostwach producentów. Atakują M-Sport (7 punktów straty) i Hyundai (-12). M-Sport i WRC żegnają Mikko Hirvonena. Hundai przez pięć dni testował w Walii. W użyciu będą trzy i20 z Katalonii, przy czym Juho Hänninen przejmie samochód Daniego Sordo.

Rajd wyłoni mistrza WRC 2. Prowadzi Nasser al-Attiyah, jadący Fiestą RRC na Michelinach, obsługiwaną przez Autotek. Teoretyczne szanse na wyprzedzenie Nassera zachował Jari Ketomaa - również w Fieście Autotek Motorsport, ale R5 i na DMACK-ach. Przewaga Nassera wynosi 20 punktów, więc praktycznie tylko zwycięstwo Ketomaa'y i niefart Katarczyka mogą odwrócić kolejność.

W WRC 2 rywalizują Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot, dysponujący Fiestą R5 na Hankookach. Aron Domżała, tym razem tworzący załogę z Kamilem Hellerem, może poprawić ósme miejsce w Junior WRC, trzynaste w WRC 3. Polską paczkę w Walii kompletują Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Fiesta R2), którzy przed rokiem w debiucie w mistrzostwach świata zajęli trzecią lokatę w klasie.

Samochody: 
Słowa kluczowe: 
Źródło zdjęcia: 

News

25 historycznych rajdówek na inaugurację sezonu Millers Oils HRSMP
Samochody rajdowe w Polsce już dawno skończyły zimowy sen. Do ... więcej
Inauguracja w Świdnicy – startuje sezon rajdowych MP
W sobotę, 27 kwietnia rusza 69. już sezon Rajdowych Samochodowych... więcej
W dniu 2 maja 2024 r. (czwartek) biura ZG PZM będą nieczynne.
Informujemy, że w dniu 2 maja 2024 r. (czwartek) biura ZG PZM na ulicy... więcej
Kucharczyk powraca do Mekki motorsportu
Stawka GB3 Championship zmierzy się na legendarnym Silverstone już w ... więcej
Zimna runda Rallycross i Autocross
Druga runda Mistrzostw Polski Rallycross i Autocross, jaka odbyła się na... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej

Strony

- Archiwum