I Runda TARMAC - Rajdowe Mistrzostwa Dolnego Śląska 2024
20 kwietnia zapraszamy na 1. rundę TARMAC - Rajdowe Mistrzostwa Dolnego Śląska... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 13.04.2024, Świdnica
 Sobota: 13 kwietnia 2024 – Szkolenie teoretyczneMiejsce: Świdnica,... więcej
Puchar Sudetów Cross Country I runda - Suszyna
W najbliższą niedzielę 14.04.2024r. zapraszamy na I Rundę Pucharu Sudetów w... więcej
Wielkanoc
Spokojnych  i pogodnych Świąt Wielkanocnych życzy Zarząd Okręgowy PZM we... więcej
KOZŁOWSKI WĘDLINY NADAL Z WTS SPARTĄ WROCŁAW
 Producent wysokiej jakości rzemieślniczych wędlin i mięs – firma... więcej
PIERWSZY SPARING SEZONU 2024 ZA NAMI
 Wynikiem 54:35 zakończył się pierwszy w tym roku sparing z udziałem... więcej
MARCEL KOWOLIK Z LICENCJĄ „Ż”
Młodzieżowa formacja Betard Sparty Wrocław powiększyła się właśnie o kolejnego... więcej
ZOBACZ BOLID RED BULL RACING NA OLIMPIJSKIM
Już 30 maja na Stadionie Olimpijskim kibice zobaczą na żywo bolid Oracle Red... więcej
Kurs Ratownika Drogowego PZM
 Wracamy do organizacji szkoleń Ratowników Drogowych PZMPierwszy z... więcej
LIQUI MOLY CUP Extreme Sudety
 Zaczynamy sezon 2024 Tworzymy cykl zawodów Cross Country Extreme dla... więcej

XIII Międzynarodowy Legnicki Rajd Pojazdów Zabytkowych - relacja

To był świat zza szyb automobilu… W piątek, 22 września 2017 roku na drogi Dolnego Śląska wyruszyły pierwsze załogi XIII Międzynarodowego Legnickiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych, organizowanego przez Legnickie Towarzystwo Automobilowe. Następnego dnia, punktualnie o godzinie 9:00, Fordem T pochodzącym z 1911 (!) roku do pierwszego etapu wyruszyła pierwsza drużyna. W pogoń za nią ruszyło 58 automobilów. Poza umiejętnościami kierowców i pilotów liczyło się przygotowanie techniczne pojazdów, pamiętajmy bowiem, że co trzeci z nich został wyprodukowany przed II Wojną Światową. Etap pierwszy (z metą na dziedzińcu Zamku Grodziec) poprzedzały Punkty Kontroli Przejazdu zorganizowane przez członków Towarzystwa Automobilowego, którzy - pozorując usterkę pojazdu -zatrzymywali każdą z załóg biorących udział w rajdzie, oczekując pomocy. Jednak natychmiast pozwalali im wyruszyć w dalszą drogę, wprost w ręce oddalonego o kilka kilometrów patrolu… Milicji Obywatelskiej. Przebrani mundurowi sprawdzali, czy konkretne drużyny zapamiętały, jaką pojemność miał kanister na paliwo oczekujących pomocy. Następnie, po zwiedzaniu zamku i poczęstunku, weterani jechali dalej. Kolejnym celem było zdobycie Legnickiego Pola. Po dość wymagającej trasie uczestnicy rajdu zostali gorąco przywitani przez włodarzy, którzy docenili kunszt doboru strojów adekwatnie do mody panującej w latach świetności ich pojazdów. W czasie, gdy samochody i motocykle pozostawały pod opieką mieszkańców, kierowcy zwiedzali Muzeum Bitwy Legnickiej, upamiętniające jedną z ważniejszych potyczek zbrojnych w naszym regionie. Po chwili odpoczynku nadeszła pora na ostatni etap rajdu, który - wbrew pozorom – okazał się najtrudniejszy. Organizator, załogi i oczywiście itinerer nie mogły przewidzieć przecież obfitych opadów deszczu. Szczęśliwie, wszystkim uczestnikom udało się zameldować na legnickim rynku bez żadnego uszczerbku na zdrowiu. Tam również nie zabrakło szyku, choć ukrytego pod płaszczami i pelerynami. Po złożeniu podziękowań na ręce prezydenta i sponsorów, załogi udały się do bazy rajdu, w której czekał na nich bal komandorski i oficjalne ogłoszenie wyników. Tego typu rajd pokazuje, że pasjonaci dogadają się zawsze, pomimo znacznych różnic w językach. A prędkość zza szyby rzeczonego automobilu, choć niezbyt spektakularna w porównaniu do innych rajdów, sprzyja zwiedzaniu naszego pięknego regionu.

Tekst: Marek Prokopowicz Foto: Ladislav Lelek

http://studelu3.rajce.idnes.cz/Polsko_Legnice_2017/

https://lle.rajce.idnes.cz/XIII_Legnicki_Rajd_2017

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: