I Runda TARMAC - Rajdowe Mistrzostwa Dolnego Śląska 2024
20 kwietnia zapraszamy na 1. rundę TARMAC - Rajdowe Mistrzostwa Dolnego Śląska... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 13.04.2024, Świdnica
 Sobota: 13 kwietnia 2024 – Szkolenie teoretyczneMiejsce: Świdnica,... więcej
Puchar Sudetów Cross Country I runda - Suszyna
W najbliższą niedzielę 14.04.2024r. zapraszamy na I Rundę Pucharu Sudetów w... więcej
Wielkanoc
Spokojnych  i pogodnych Świąt Wielkanocnych życzy Zarząd Okręgowy PZM we... więcej
KOZŁOWSKI WĘDLINY NADAL Z WTS SPARTĄ WROCŁAW
 Producent wysokiej jakości rzemieślniczych wędlin i mięs – firma... więcej
PIERWSZY SPARING SEZONU 2024 ZA NAMI
 Wynikiem 54:35 zakończył się pierwszy w tym roku sparing z udziałem... więcej
MARCEL KOWOLIK Z LICENCJĄ „Ż”
Młodzieżowa formacja Betard Sparty Wrocław powiększyła się właśnie o kolejnego... więcej
ZOBACZ BOLID RED BULL RACING NA OLIMPIJSKIM
Już 30 maja na Stadionie Olimpijskim kibice zobaczą na żywo bolid Oracle Red... więcej
Kurs Ratownika Drogowego PZM
 Wracamy do organizacji szkoleń Ratowników Drogowych PZMPierwszy z... więcej
LIQUI MOLY CUP Extreme Sudety
 Zaczynamy sezon 2024 Tworzymy cykl zawodów Cross Country Extreme dla... więcej

Damian Lempart od kroku od zwycięstwa w Poznaniu!

W zeszły weekend na Torze Poznań odbyła się 3. runda Mistrzostw Polski Hour Race w których bierze udział 21-letni świdniczanin – Damian Lempart, który jest jednocześnie zawodnikiem TMSM "SPARTA" Wrocław. Młody kierowca wystartował za kierownicą BMW E36 318is w klasie do 2000 cm3.
Damian przystąpił do rywalizacji od piątku, poprzez treningi wolne w których jednak zmagał się z awarią układu chłodniczego. Przyczyną przegrzewania się silnika była uszkodzona uszczelka pod głowicą, przez co cały zespół musiał podjąć się naprawy silnika do sobotnich zawodów.

Po nocnej walce z silnikiem aż do 3 w nocy, udało się przystąpić do sobotnich kwalifikacji i zawodów. Damian potraktował sesję kwalifikacyjną jako trening i zapoznanie się z samochodem po długiej, wakacyjnej przerwie, ale bez problemu zakwalifikował się do wyścigu.
Kilka godzin później rozpoczął się wyścig, do którego jako pierwszy wystartował zmiennik Damiana – Miłosz Matuszyk. Miłosz od początku trzymał równe tempo, przebijając się przez stawkę, jednak plany całego zespołu pokrzyżował jeden z zawodników w Porsche 911 GT3, który wypchał młodego kierowcę na żwir, powodując bardzo długi postój i stratę do całej stawki. Po połowie dystansu chłopcy zmienili się podczas obowiązkowego pit stopu i za kierownicę samochodu wsiadł świdniczanin. Zadaniem Damiana było podkręcenie tempa i dogonienie całej stawki. Wykorzystał on fakt, że w czasie jego zmiany, ówczesny lider klasy do 2000 cm3i jednocześnie główny rywal młodej załogi do tytułu Mistrza Polski – Bartosz Krysmann, zmagał się z awarią w swoim samochodzie, jadąc bardzo wolnym tempem po torze. Ostatecznie Damianowi zabrakło jednego okrążenia, aby odrobić stratę do lidera klasy po wypchnięciu BMW na żwir.

Damian: „Pomimo tego, że zabrakło nam dosłownie jednego okrążenia do pełni szczęścia – czuje się tak, jakbym wygrał te zawody. Zachowanie kierowcy, który nas wypchał na żwir pozostawiam bez komentarza, zwłaszcza, że chciał to zrobić w sekcji, gdzie jest to bardzo trudne do zrobienia jakimkolwiek samochodem, a tuż za zakrętem w którym doszło do zderzenia była druga najdłuższa prosta na torze, gdzie nie miałby najmniejszego problemu z wyprzedzeniem nas. Mimo wszystko – dowieźliśmy drugie miejsce i wciąż zachowujemy z Miłoszem i MMM Racing szanse na walkę o tytuł Mistrzów Polski w naszym debiutanckim sezonie! Dziękuje niezmiernie za wsparcie Fundacjom im. Lesława A. Pagi oraz Jolanty i Leszka Czarneckich za wsparcie i pomoc w kontynuowaniu mojej kariery.
Finałowe zawody Mistrzostw Polski Hour Race odbędą się w weekend od 23 do 25 września na Torze Poznań. Relacja na żywo z zawodów będzie dostępna na stronie: www.livemotorsport.tv

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: