Szkolenie sędziowskie Trial
 Informujemy, że dnia 06.04.2024 roku [sobota] o godz.10:30 w sali... więcej
Szkolenie osób funkcyjnych w sporcie żużlowym
W dniu 9 marca 2024r. o godz. 10:30 Okręgowa Komisja Sportu Żużlowego... więcej
Mistrzostwa Polski i Puchar Polski Cross Country Głogów -23-24.03.2024r.
 W dniach 23-24.03.2024r. w Głogowie na Torze "Górków" odbędzie... więcej
MACRON NOWYM PARTNEREM TECHNICZNYM BETARD SPARTY WROCŁAW!
W sezon 2024 wjeżdżamy z nowym partnerem technicznym – włoską marką... więcej
RUSZA PRZEDSEZONOWE ZGRUPOWANIE BETARD SPARTY
Żużlowcy Betard Sparty Wrocław jutro oficjalnie rozpoczną przedsezonowe... więcej
ECO DLA BIZNESU PRZEDŁUŻA WSPÓŁPRACĘ Z KLUBEM
Eco dla Biznesu, firma zapewniająca profesjonalne doradztwo energetyczne dla... więcej
GOJA KOLEJNY RAZ Z WTS SPARTĄ
OJA – materiały budowalne, po raz siódmy wesprze WTS Spartę Wrocław i w... więcej
MAGIK PRZEDŁUŻA WSPÓŁPRACĘ Z KLUBEM I ZWIĘKSZA ZAANGAŻOWANIE
Firma MAGIK CHŁODNICTWO nie tylko pozostaje z nami na kolejne dwa sezony, ale... więcej
Szkolenie na licencję ND-R, 16-17.03.2024, Świdnica
1. Terminy:16.03.2024 - 17.03.2024 (sobota - niedziela)2. Miejsce:Sala Galerii... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 16.03.2024, Świdnica
 1. Terminy:16.03.2024 - 17.03.2024 (sobota - niedziela)2. Miejsce:Sala... więcej

50. Rajd Świdnicki-Krause: zacięta walka Grzyba z Wróblewskim

 

Grzegorz Grzyb (Skoda Fabia Rally2 evo) – czterokrotny triumfator Rajdu Świdnickiego-Krause – prowadzi po sobotnim etapie 50. edycji tej imprezy. Po czterech pierwszych oesach kierowca pilotowany przez Adriana Sadowskiego ma 1,6 sekundy przewagi nad Kacprem Wróblewskim i Jakubem Wróblem (Skoda Fabia Rally2 evo).

Pierwszy etap 50. Rajdu Świdnickiego-Krause składał się z czterech odcinków specjalnych. Dwa z nich (OS 1 i OS 4) rozegrano na trasie o długości 2,75 km, wytyczonej na ulicach Świdnicy. Pozostałe dwie próby to już klasyczne oesy w Górach Sowich. Najpierw zawodnicy walczyli na trasie ze Świdnicy do Zagórza Śląskiego (OS 2, 17,1 km), pokonując bardzo wymagającą partię w miejscowości Dziećmorowice. Następnie, w drodze powrotnej do Świdnicy, zmierzyli się na oesie Walim-Rościszów (OS 3, 8,85 km). Rywalizowano przy bezdeszczowej pogodzie, więc w użyciu były wyłącznie opony na suchą nawierzchnię.

PRZEKREŚLONE SZANSE PŁACHYTKI I SŁOBODZIANA

Pierwszy odcinek specjalny w tegorocznych mistrzostwach Polski wygrali bracia Szejowie (Hyundai i20 R5). Za Jarkiem i Marcinem, ze stratą 0,9 s uplasowali się Marcin Słobodzian i Michał Poradzisz (Hyundai i20 R5). Trzecia pozycja należała do duetu Grzegorz Grzyb/Adrian Sadowski (Skoda Fabia Rally2 evo). Błąd popełnił Sylwester Płachytka (Skoda Fabia Rally2 evo). Kierowca pilotowany przez Jacka Nowaczewskiego pomylił trasę, za co otrzymał 3-minutową karę, która w praktyce wyklucza go z walki o trzecie z rzędu podium w Rajdzie Świdnickim-Krause. - Zdekoncentrowałem się i po raz pierwszy w karierze popełniłem taki błąd. Dwa następne odcinki pojechaliśmy całkiem nieźle. Jesteśmy daleko w klasyfikacji, ale na pewno będziemy walczyć, by awansować w klasyfikacji i sięgnąć po punkty – wyjaśniał Sylwester Płachytka.

Wymagający OS 2, z niewykorzystywanym do tej pory przejazdem ulicą Strumykową w Dziećmorowicach, był popisem Toma Kristenssona i Andreasa Johanssona, którzy po raz pierwszy startują w Rajdzie Świdnickim-Krause. Na tej próbie Szwedzi byli o 0,2 s szybsi od Grzyba i Sadowskiego, a Wróblewskiego z Wróblem pokonali o 3,4 s. OS 2 nie ukończyli Marcin Słobodzian i Michał Poradzisz, którzy wypadli z trasy i uszkodzili swoją rajdówkę na tyle poważnie, że musieli wycofać się z dalszej rywalizacji.

GRZYB O WŁOS PRZED WRÓBLEWSKIM

Z Walimia do Rościszowa (OS 3) najszybciej podróżowali reprezentanci ORLEN Team. Z kolei Kristensson i Johansson zanotowali dopiero piąty rezultat, dzięki czemu Wróblewski i Wróbel kosztem Szwedów awansowali na drugie miejsce w klasyfikacji zawodów. Na prowadzeniu utrzymali się Grzyb i Sadowski.

Kończący etap drugi przejazd próby w Świdnicy nie zmienił nic w kolejności w czołowej trójce generalki. Zwyciężyli Wróblewski i Wróbel, zmniejszając do 1,6 s stratę do liderujących w rajdzie Grzyba i Sadowskiego. Kristensson i Johansson kończą sobotni etap imprezy na trzeciej pozycji. Tuż za podium są Jarek i Marcin Szejowie. Załoga z Ustronia ma 9,3 sekundy straty do liderów i tylko 0,8 s przewagi nad zamykającym pierwszą piątkę duetem Maciej Lubiak/Grzegorz Dachowski (Skoda Fabia Rally2 evo).

SZWEDZI BEZ BŁĘDÓW

- Cieszę się, że prowadzimy, bo jak wszyscy sportowcy uwielbiam pierwszą pozycję. Jutro czeka nas jednak ciężki dzień, w którym zgodnie z prognozami pogoda ma się mocno zmienić, ale mam nadzieję, że również na mokrym asfalcie będziemy jechać na tyle szybko, by wygrać – podsumował pierwszy etap Grzegorz Grzyb.

- Jechaliśmy dziś na nowych dla mnie oponach. Na razie nie do końca umiem je wyczuć, więc jedziemy trochę „kwadratowo”, ale to dopiero początek rajdu. Trzeba być ostrożnym. W niektórych partiach mieliśmy problemy z hamowaniem, bo na drodze leży sporo piachu – opowiadał Kacper Wróblewski.

- Jestem bardzo zadowolony. Za nami dobry dzień, bez błędów, bez podejmowania nadmiernego ryzyka. W wielu miejscach byłem zaskoczony zmienną przyczepnością, ale były też partie, w których czułem się bardzo dobrze i pewnie – komentował Tom Kristensson.

SZYBKIE PORSCHE SOBCZAKA

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski to także rywalizacja w poszczególnych klasach. W tzw. ośce, czyli kategorii dla zawodników w samochodach z napędem na jedną oś, dużą przewagę wypracowali sobie Jacek Sobczak i Łukasz Włoch, dobrze wykorzystując możliwości swojego Porsche 911 GT3. Drugie miejsce w klasyfikacji 2WD zajmują Adam Sroka i Patryk Kielar (Peugeot 208 Rally4, +43,6 s). Trzecia pozycja należy do Marka Nowaka i Adama Grzelki (Opel Corsa Rally 4, +1:09,4 s). Sroka i Nowak to jednocześnie pierwsza dwójka klasy 4, w której trzecią lokatę zajmuje triumfator ubiegłorocznego Pucharu Debiutanta – Gracjan Predko, pilotowany przez Bogusława Browińskiego (Renault Clio Rally4).

W klasie NAT2 (samochody Proto i R4) zacięty bój o pierwsze miejsce stoczyły załogi Rafał Kwiatkowski/Jacek Zieliński (Subaru Impreza STi R4) i Artur Równiatka/Wojciech Habuda (Mitsubishi Lancer Evo X R4). Ostatecznie to Kwiatkowski i Zieliński ruszą jutro do rywalizacji w roli liderów, mając 2,7 sekundy przewagi nad rywalami.

Finałowy etap 50. Rajdu Świdnickiego-Krause to rywalizacja na trzech, dwukrotnie przejeżdżanych oesach z Ludwikowic do Kamionek (OS 5 i 8 – 14,1 km), z Rościszowa do Walimia (OS 6 i 9 – 8,45 km) oraz najdłuższej w rajdzie próbie wiodącej z Zagórza Śląskiego do Świdnicy (OS 7 i 10 – 21,3 km). Jej drugi przejazd, a zarazem finałowy oes zawodów zostanie rozegrany jako Power Stage, czyli odcinek, na którym najszybsze załogi zdobywają dodatkowe punkty do klasyfikacji mistrzostw.

Zwycięzców jubileuszowej edycji Rajdu Świdnickiego-Krause, a więc pierwszych liderów punktacji sezonu 2022, poznamy w niedzielę, 23 kwietnia około 14:30.

 

50. RAJD ŚWIDNICKI-KRAUSE – KLASYFIKACJA PO I ETAPIE:

1. Grzyb/Sadowski (Skoda Fabia Rally2 evo) 15:07 s

2. Wróblewski/Wróbel (Skoda Fabia Rally2 evo) +1,6 s

3. Kristensson/Johansson (Hyundai i20 R5) +9,8 s

4. Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5) +19,1 s

5. Lubiak/Dachowski (Skoda Fabia Rally2 evo) +19,9 s

6. Gabryś/Dymurski (Skoda Fabia Rally2 evo) +24,8 s

7. Poloński/Sitek (Volkswagen Polo GTI R5) +27,4 s

8. Byśkiniewicz/Siatkowski (Hyundai i20 R5) +29,7 s

9. Sobczak/Włoch (Porsche 911 GT3) +35,3 s

10. Tochowicz/Białowąs (Citroen C3 Rally2) +1:12,7 s

 

50. RAJD ŚWIDNICKI-KRAUSE – CO, GDZIE I KIEDY?

Sobota, 23 kwietnia (4 odcinki specjalne, łącznie 31,45 km):

9:00-12:00 – odcinek testowy

14:30 – uroczyste rozpoczęcie zawodów (Stadion OSiR, Świdnica)
16:00 – OS 1: Świdnica – Fundusz Regionu Wałbrzyskiego (2,75 km)
16:20 – OS 2: Świdnica – Zagórze Śląskie – Puchar Dziećmorowic (17,1 km)
17:00 – OS 3: Walim – Rościszów (8,85 km)
18:27 – serwis A: Stadion OSiR, Świdnica (30 min.)
19:00 – OS 4: Świdnica – Fundusz Regionu Wałbrzyskiego (2,75 km)
19:15 – serwis B: Stadion OSiR, Świdnica (45 min.)

Niedziela, 24 kwietnia (6 odcinków specjalnych, łącznie 87,7 km):

8:00 – serwis C: Stadion OSiR, Świdnica (15 min.)
9:18 – OS 5: Ludwikowice – Kamionki (14,1 km)
10:02 – OS 6: Rościszów – Walim (8,45 km)
10:33 – OS 7: Zagórze – Świdnica (21,3 km)
11:22 – serwis D: Stadion OSiR, Świdnica (30 min.)
12:55 – OS 8: Ludwikowice – Kamionki (14,1 km)
13:39 – OS 9: Rościszów – Walim (8,45 km)
14:10 – OS 10: Power Stage Zagórze – Świdnica (21,3 km)
18:00 – ceremonia zakończenia zawodów (Stadion OSiR, Świdnica)

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: