Komunikat dot. zmiany Regulaminu Ramowego MINI MAX SUPER SPRINT 2019
Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego PZM w Warszawie informuje, że zmianie... więcej
Światowid 2019
Komisja Sportów Popularnych i Turystyki Automobilklubu Polski, na zlecenie... więcej
Gruchoty w akcji czyli ostatnia runda MOWPZ
Nie takie znów gruchoty... W ostatnią niedzielę września na parkingu przy... więcej
II Runda Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Motocross
Zawody MOTOXTREME o Puchar Burmistrza  gm. Tarczyn, 20.10.... więcej
Rajdowe Kryterium Orlika
Auto Moto Klub Rzemieślnik organizuje w dniu 05.10.2019 r. w... więcej
Finałowa runda Pucharu Toru Słomczyn
 Asfaltowy cykl dla kierowców amatorów zbliża się do końca. Finałowa runda... więcej
Z Pragi na Żoliborz czyli 8. Rajd Praski - relacja
W sobotę, 28 września, odbył się 8. Rajd Praski. W tym roku uczestnicy... więcej
Światowid 2019
Komisja Sportów Popularnych i Turystyki Automobilklubu Polski, na zlecenie... więcej
Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych wystartowało
Dziś o godzinie 18.00 rozpoczął się odbiór dokumentów i badanie kontrolne... więcej
Odwołania rund TSMP, TPP
Na wniosek organizatorów rund GKSPiT informuje o odwołaniu:- 25 rundy TSMP, TPP... więcej

Zabytki (OKPZ)

Okręgowa Komisja Pojazdów Zabytkowych (kadencja 2019-2023)

Lp. Imię i Nazwisko Funkcja
1. Kamil Pawłowski Przewodniczący
2. Wiktor Paul Członek 
3. Piotr Pietras Członek 
4.  Włodzimierz Gąsiorek Członek 
5 Daniel Gągol Członek 
6.  Anna Paczyńska Członek 
7. Piotr Kostrzewa Członek 
8. Rokicki Hipolit Członek
9. Grzegorz Frunckowski Członek
10. Bartosz Idzikowski Członek

 

Okręgowa Komisja Pojazdów Zabytkowych PZM w Warszawie jest organizatorem cyklicznie organizowanych imprez pojazdów zabytkowych (tzn. wyprodukowanych co najmniej 25 lat, a produkcja seryjna danego typu ustała co najmniej 15 lat temu).

Mistrzostwa Okręgu Warszawskiego Pojazdów Zabytkowych (MOWPZ) PZM w Warszawie są organizowane w formie tzw. Rund MOWPZ wykonanych przez Kluby Okręgu Warszawskiego PZM na zlecenie Zarządu Okręgowego PZM w Warszawie. Terminy Rund podawane są w Kalendarzu Imprez Okręgowych każdej dyscypliny. MOWPZ rozgrywane są zgodnie z aktualnie obowiązującym regulaminem MOWPZ (patrz dział Regulaminy). Program i regulamin każdej imprezy pozwala określić dość precyzyjnie umiejętności kierowców, ich pilotów i sprawność wiekowych automobili.
Udział w MOWPZ mogą brać załogi zrzeszone i niezrzeszone w PZM.

Zadaniem załogi (kierowca i pilot) jest bezbłędne przejechanie trasy zgodnie z otrzymanym na starcie intinererem w podanym lub obliczonym przez zawodnika limicie czasowym. Składa się ona z jazdy okrężnej, o długości 20 do 50 km, podzielonej na 2-3 odcinki zakończone punktami kontroli czasu (PKC) oznaczonymi odpowiednimi tablicami (zgodnie z regulaminem FIA). Trasa wiedzie przez najciekawsze obiekty turystyczne regionu, które należy zwiedzić.

W trasie rozgrywane są: obowiązkowy test BRD, obowiązkowy test z historii motoryzacji, obowiązkowy test z turystyki (zwiedzane obiekty), conajmniej 2 próby sprawności kierowania pojazdem (SZ), 2-3 próby zręcznościowo-zabawowe (Z), konkurs elegancji, polegający na ocenie zgodności stroju załogi z rocznikiem samochodu oraz ze stanem pojazdu.
W punktacji istotną rolę odgrywa rocznik pojazdu.

W sezonie rozgrywanych jest 3 do 5 rund według Kalendarza Imprez Okręgowych. Impreza może być 1 lub 2-dniowa. Trasa dotyczy na ogół Warszawy i okolic. Punktacja rundy jest ujemna (tzn. naliczane są punkty karne). Zwycięża ten zawodnik, który uzyskał najmniej punktów karnych. Po sezonie rajdowym wyłania się Mistrza i dwóch V-ce Mistrzów kategorii samochodów i motocykli zabytkowych oraz Mistrza pilotów.

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: