Drive it Day 2020 - 5 czerwca jeździmy klasykami cały dzień
Polski Związek Motorowy wraca do idei Drive it Day. Na 5 czerwca zaplanowano... więcej
77 Rajd Polski przełożony na 2021
Polski Związek Motorowy, organizator 77. Rajdu Polski podjął decyzję o... więcej
Zmiana daty Rajdu "Wspomnienie Warszawskiego" - rundy MPHRR
W związku z bardzo niepewną sytuacją epidemiczną, kierując się bezpieczeństwem... więcej
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski odwołuje imprezy
Z powodu zagrożenia epidemicznego oraz związanych z tym problemów... więcej
OKSPiT odwołuje imprezy
Komisja Sportów Popularnych i Turystyki ZO PZM Warszawa w związku z istniejącą... więcej
Nie dokładaj im roboty!
Święta, Święta i po Świętach.Tuż przed nimi Polski Związek Motorowy... więcej
Wesołych Świąt
Zarząd Okręgowy PZM Warszawa składa wszystkim sympatykom sportów motorowych... więcej
XXV Mazowiecki Rajd Weteranów Szos "Magnet 2020" - zmiana terminu
Z powodu globalnej sytuacji epidemiologicznej zmuszeni jesteśmy odwołać Rajd... więcej
Zamknięte Biuro ZO PZM w Warszawie
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19 chorobę wywołaną przez... więcej
KOMUNIKAT nr 1/2020 KKOT BRD
KOMUNIKAT nr 1/2020 Krajowego Komitetu Organizacyjnego Turniejów BRD z dnia 13... więcej

XI Rajd BGC - relacja

13 kwietnia odbyła się pierwsza runda Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Pojazdów Zabytkowych PZM – XI Rajd BGC. O godzinie 9tej na placu Jana Pawła II w Żyrardowie stawiło się aż 70 załóg. Od przedwojennego Mercedesa 170V Cabriolet A z 1936 poprzez Tatrę 600 Tatraplan z 1949 roku, MG A z 1958 roku, BMW Isettę z 1960 roku do nowszych wozów typu Lancia Prisma, Lancia Fulvia Coupe, Ford Taunus, Volvo Amazon, Mercedes Benz 450 SLC. Pojawiły się również samochody, które jeszcze dobrze pamiętamy polskich ulic XX wieku: Warszawy, Syreny, Maluchy, Garbusy, Mini, Duże Fiaty, Wartburgi i Trabant.
Gospodarzem rajdu organizowanego przez Automobilklub Polski był Żyrardów. Zawodnicy zwiedzili także wystawę dotyczącą historii miasta w dawnej kręgielni, resursę, nowoczesną kręgielnię Klub Kam oraz tor kolarski, na którym odbyły się próby SZ. Na trasie liczącej ponad 100 km trzeba było odpowiedzieć na szereg pytań i zagadek. W remizie OSP Jeruzal trzeba było sprawdzić z jaką prędkością jeździ służbowy Hydromil II.
 
 
Zwycięzcy klas:
Pre 1955: Hipolit Rokicki (AK Rzemieślnik) – Willys MB 1943r.
Pre 1970: Piotr Janicki (AK Polski) – Volvo Amazon 1966r.
Pre 1985: Bartłomiej Kossowski (AK Polski) – Polski Fiat 125p 1978r.
Motocykle Pre 1985: Daniel Gryżewski – Honda CB500F 1982r.
 
W konkursie elegancji zwyciężył Paweł Pawlak, który przyjechał BWW Isettą z 1960 roku
Próby SZ najlepiej i najszybciej wykonał Maciej Szczepański jadący Austinem Mini z 1985 roku.
 
Dziękujemy miastu Żyrardów, kawiarni Tygielek, restauracji Szpularnia, myjni Mokry Anatol oraz kręgielni Klub KAM za pomoc w organizacji imprezy.
 
Zdjęcia: Marcin Wiśniewski, Piotr Maliszewski
 
 
Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: