Zmiana w treningach 25 września
Informujemy, że w dniu 25 września (środa) trening kartingowy nie odbędzie się... więcej
Komunikat ZO PZM
Zarząd Okręgowy PZM w Warszawie na posiedzeniu w dniu 16.09.2019 r. podjął... więcej
VII  Warszawski Rajd Motocyklowy odwołany
Informujemy, że "VII  Warszawski Rajd Motocyklowy", planowany... więcej
Deszcz nie straszny, czyli 3 Miński Rajd Motocyklowy (VIII runda MOWPZ PZM)
Niedziela, ósmego września była trzecią odsłoną Mińskiego Rajdu Motocyklowego,... więcej
I Rajd Motoweterana VII Runda MPPZ odwołany
Organizatorzy I Rajdu Motoweterana - VII rundy MPPZ z przykrością informują, że... więcej
Warkot 2019 - 15 września 2019 - zaproszenie
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" serdecznie zaprasza miłośników dawnej... więcej
Informacja Biura ZO PZM Warszawa
Uprzejmie informujemy, że w  dniu 02 września  2019 r. Biuro Zarządu... więcej
Rallycross ponownie na Autodromie Słomczyn
Początek września będzie bardzo motorsportowy na otarcie łez po zakończonych... więcej
KJS na regularność czyli Warszawskie Kryterium Regularnościowe
W sobotę 17 września Automobilklub Polski zorganizował imprezę pod nazwą... więcej
3 Miński Rajd Motocyklowy - 8 wrzesnia 2019
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" zaprasza na 3 Miński Rajd Motocyklowy... więcej

XI Rajd BGC - relacja

13 kwietnia odbyła się pierwsza runda Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Pojazdów Zabytkowych PZM – XI Rajd BGC. O godzinie 9tej na placu Jana Pawła II w Żyrardowie stawiło się aż 70 załóg. Od przedwojennego Mercedesa 170V Cabriolet A z 1936 poprzez Tatrę 600 Tatraplan z 1949 roku, MG A z 1958 roku, BMW Isettę z 1960 roku do nowszych wozów typu Lancia Prisma, Lancia Fulvia Coupe, Ford Taunus, Volvo Amazon, Mercedes Benz 450 SLC. Pojawiły się również samochody, które jeszcze dobrze pamiętamy polskich ulic XX wieku: Warszawy, Syreny, Maluchy, Garbusy, Mini, Duże Fiaty, Wartburgi i Trabant.
Gospodarzem rajdu organizowanego przez Automobilklub Polski był Żyrardów. Zawodnicy zwiedzili także wystawę dotyczącą historii miasta w dawnej kręgielni, resursę, nowoczesną kręgielnię Klub Kam oraz tor kolarski, na którym odbyły się próby SZ. Na trasie liczącej ponad 100 km trzeba było odpowiedzieć na szereg pytań i zagadek. W remizie OSP Jeruzal trzeba było sprawdzić z jaką prędkością jeździ służbowy Hydromil II.
 
 
Zwycięzcy klas:
Pre 1955: Hipolit Rokicki (AK Rzemieślnik) – Willys MB 1943r.
Pre 1970: Piotr Janicki (AK Polski) – Volvo Amazon 1966r.
Pre 1985: Bartłomiej Kossowski (AK Polski) – Polski Fiat 125p 1978r.
Motocykle Pre 1985: Daniel Gryżewski – Honda CB500F 1982r.
 
W konkursie elegancji zwyciężył Paweł Pawlak, który przyjechał BWW Isettą z 1960 roku
Próby SZ najlepiej i najszybciej wykonał Maciej Szczepański jadący Austinem Mini z 1985 roku.
 
Dziękujemy miastu Żyrardów, kawiarni Tygielek, restauracji Szpularnia, myjni Mokry Anatol oraz kręgielni Klub KAM za pomoc w organizacji imprezy.
 
Zdjęcia: Marcin Wiśniewski, Piotr Maliszewski
 
 
Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: