Zmiana w treningach 25 września
Informujemy, że w dniu 25 września (środa) trening kartingowy nie odbędzie się... więcej
Komunikat ZO PZM
Zarząd Okręgowy PZM w Warszawie na posiedzeniu w dniu 16.09.2019 r. podjął... więcej
VII  Warszawski Rajd Motocyklowy odwołany
Informujemy, że "VII  Warszawski Rajd Motocyklowy", planowany... więcej
Deszcz nie straszny, czyli 3 Miński Rajd Motocyklowy (VIII runda MOWPZ PZM)
Niedziela, ósmego września była trzecią odsłoną Mińskiego Rajdu Motocyklowego,... więcej
I Rajd Motoweterana VII Runda MPPZ odwołany
Organizatorzy I Rajdu Motoweterana - VII rundy MPPZ z przykrością informują, że... więcej
Warkot 2019 - 15 września 2019 - zaproszenie
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" serdecznie zaprasza miłośników dawnej... więcej
Informacja Biura ZO PZM Warszawa
Uprzejmie informujemy, że w  dniu 02 września  2019 r. Biuro Zarządu... więcej
Rallycross ponownie na Autodromie Słomczyn
Początek września będzie bardzo motorsportowy na otarcie łez po zakończonych... więcej
KJS na regularność czyli Warszawskie Kryterium Regularnościowe
W sobotę 17 września Automobilklub Polski zorganizował imprezę pod nazwą... więcej
3 Miński Rajd Motocyklowy - 8 wrzesnia 2019
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" zaprasza na 3 Miński Rajd Motocyklowy... więcej

V Miński Zlot Pojazdów Zabytkowych „Warkot 2015” - relacja

W dniu 13 września odbył się w Mińsku Mazowieckim zlot pojazdów zabytkowych.
Zobacz film z imprezy: http://www.lokalnie.tv/wideo/1/v_minski_zlot_pojazdow_zabytkowych_warkot...
Już po raz piąty Klub Dawnych Motocykli „Magnet”, wraz z Muzeum Ziemi Mińskiej zaprosili posiadaczy wszelkiej maści leciwych aut i motocykli do swego miasta. Początkowe zachmurzenie i niezbyt wydawać by się mogło sprzyjająca aura pogodowa nie odstraszyła zlotowiczów, bowiem biuro imprezy zarejestrowało 140 automobili i 74 motocykle. Do tej liczby należy dodać około 30 nie odnotowanych w dokumentacji zlotowej. Jak już nakazuje formuła i tradycja Warkotu pierwszy etap odbył się w centrum miasta, podczas którego przeprowadzono konkurs elegancji i próbę sprawnościową dla motocykli. Wyróżnione osoby uhonorowano stosownymi statuetkami a dekoracji dokonał Burmistrz Mińska Mazowieckiego – Marcin Jakubowski, nota bene obejmujący honorowym patronatem wszelkie imprezy klubu Magnet. Tak przy wtórze oklasków i występem muzycznym mińskiego Big Bandu zakończono zlot miejski by udać się kolumną w 20 kilometrową przejażdżkę do malowniczo położonej  zagrody młyńskiej w Ptakach, w której mieści się sztab i warsztaty znanego wśród pasjonatów dawnej motoryzacji Biura Rekonstrukcyjno-Technologicznego Zabytkowej Inżynierii Pojazdowej. To właśnie tu wychodzą, a raczej wyjeżdżają na świat po kilkudziesięcioletniej „niemocy” min. polskie pojazdy pancerne sprzed 1939 roku.  

Na miejscu uczestnicy wzmocnieni poczęstunkiem stanęli w szranki w próbach sprawnościowych, tym razem przeznaczonych dla aut. Nie zabrakło również konkursów statycznych, w których z iście olimpijskim zaangażowaniem rywalizowano min. w „rzucie wałem korbowym”. Można było obejrzeć wyniki prac restauratorskich inż. Nowosielskiego i jego teamu z BRTZiP.  Słowem dla każdego zagwarantowano moc atrakcji. Podziwiano perły motoryzacyjne, wymieniano doświadczenia i w tym rodzinnym klimacie upłynęła sielska niedziela. Zwieńczeniem było uhonorowanie wybranych przez jury pojazdów i ich właścicieli, oraz wręczenie nagród dla triumfatorów poszczególnych zmagań zlotowych.

Wyróżniono właścicieli pojazdów i ich maszyny w następujących kategoriach:

I miejsce w konkursie elegancji  -Marcin Maculak autem Star z 1977 roku.
II miejsce w konkursie elegancji – Mateusz Zalewski – Gogomobile z 1966 roku
III miejsce w konkursie elegancji – Karol Czyż – Cadillac Fleetwood 1957
Najstarszy motocykl zlotu – Royal Enfield z 1942  własnośc Domonika Malesy.
Najstarsze auto – Ford Speed 1 z 1929 własność Krzysztofa Redesiuka
Najładniejszy polski motocykl – Junak M 10 z 1960. Adam Szpotański
Najładniejszy motocykl – Jawa 353 z 1958 własność Pawła Pałysy
Najładniejsze auto - Fiat 125p z 1974 Armina Kierylaka
Najlepiej Warkoczący motocykl – BMW R75/5 z 1974 Jacka Budkowskiego
Najlepiej Warkoczące auto – Syrena 104 z 1969 r. Bartosza Kupieckiego
Najciekawszy polski pojazd – Syrena 103 z 1964 Romana Mirkowskiego
Najciekawszy amerykański pojazd – Oldsmobile z 1960 Pawła Gągola
Najciekawszy brytyjski pojazd – Triumph Spitfire Martyny Filipiak
Najciekawszy niemiecki pojazd – Wanderer z 1938 Michała Ratyńskiego
Najciekawszy francuski pojazd – Citroen B11 z 1954 Artura Wojtasiewicza
Najciekawsze auto ciężarowe – Star 25 z 1972 Karola Dąbrowskiego

W konkursach sprawnościowych triumfowali:

W kategorii aut pre 45 – Dariusz Świniarski autem GAZ 67 z 1943
W kategorii aut pre 65 – Dariusz Chruścik autem Warszawa M20 z 1959
W kategorii aut post 65 – Janusz Kałaska autem VW Golf z 1983

Udział wzięło 23 automobile

Konkurs wolnej jazdy motocyklem wygrał Jakub Kaczmarczyk motocyklem Romet (motorynka) z 1989 roku.

Wzięło udział w konkurencji 17 motocykli.

Ufamy serdecznie, że kolejne wydania Warkotu będą równie dobrze odbierane przez uczestników, a my, organizatorzy zapewniamy że dołączymy wszelkich starań by zawsze umilać pobyt naszym zabytkowo zmotoryzowanym gościom.

Daniel Gągol

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: