Drive it Day 2020 - 5 czerwca jeździmy klasykami cały dzień
Polski Związek Motorowy wraca do idei Drive it Day. Na 5 czerwca zaplanowano... więcej
77 Rajd Polski przełożony na 2021
Polski Związek Motorowy, organizator 77. Rajdu Polski podjął decyzję o... więcej
Zmiana daty Rajdu "Wspomnienie Warszawskiego" - rundy MPHRR
W związku z bardzo niepewną sytuacją epidemiczną, kierując się bezpieczeństwem... więcej
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski odwołuje imprezy
Z powodu zagrożenia epidemicznego oraz związanych z tym problemów... więcej
OKSPiT odwołuje imprezy
Komisja Sportów Popularnych i Turystyki ZO PZM Warszawa w związku z istniejącą... więcej
Nie dokładaj im roboty!
Święta, Święta i po Świętach.Tuż przed nimi Polski Związek Motorowy... więcej
Wesołych Świąt
Zarząd Okręgowy PZM Warszawa składa wszystkim sympatykom sportów motorowych... więcej
XXV Mazowiecki Rajd Weteranów Szos "Magnet 2020" - zmiana terminu
Z powodu globalnej sytuacji epidemiologicznej zmuszeni jesteśmy odwołać Rajd... więcej
Zamknięte Biuro ZO PZM w Warszawie
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19 chorobę wywołaną przez... więcej
KOMUNIKAT nr 1/2020 KKOT BRD
KOMUNIKAT nr 1/2020 Krajowego Komitetu Organizacyjnego Turniejów BRD z dnia 13... więcej

V Miński Zlot Pojazdów Zabytkowych „Warkot 2015” - relacja

W dniu 13 września odbył się w Mińsku Mazowieckim zlot pojazdów zabytkowych.
Zobacz film z imprezy: http://www.lokalnie.tv/wideo/1/v_minski_zlot_pojazdow_zabytkowych_warkot...
Już po raz piąty Klub Dawnych Motocykli „Magnet”, wraz z Muzeum Ziemi Mińskiej zaprosili posiadaczy wszelkiej maści leciwych aut i motocykli do swego miasta. Początkowe zachmurzenie i niezbyt wydawać by się mogło sprzyjająca aura pogodowa nie odstraszyła zlotowiczów, bowiem biuro imprezy zarejestrowało 140 automobili i 74 motocykle. Do tej liczby należy dodać około 30 nie odnotowanych w dokumentacji zlotowej. Jak już nakazuje formuła i tradycja Warkotu pierwszy etap odbył się w centrum miasta, podczas którego przeprowadzono konkurs elegancji i próbę sprawnościową dla motocykli. Wyróżnione osoby uhonorowano stosownymi statuetkami a dekoracji dokonał Burmistrz Mińska Mazowieckiego – Marcin Jakubowski, nota bene obejmujący honorowym patronatem wszelkie imprezy klubu Magnet. Tak przy wtórze oklasków i występem muzycznym mińskiego Big Bandu zakończono zlot miejski by udać się kolumną w 20 kilometrową przejażdżkę do malowniczo położonej  zagrody młyńskiej w Ptakach, w której mieści się sztab i warsztaty znanego wśród pasjonatów dawnej motoryzacji Biura Rekonstrukcyjno-Technologicznego Zabytkowej Inżynierii Pojazdowej. To właśnie tu wychodzą, a raczej wyjeżdżają na świat po kilkudziesięcioletniej „niemocy” min. polskie pojazdy pancerne sprzed 1939 roku.  

Na miejscu uczestnicy wzmocnieni poczęstunkiem stanęli w szranki w próbach sprawnościowych, tym razem przeznaczonych dla aut. Nie zabrakło również konkursów statycznych, w których z iście olimpijskim zaangażowaniem rywalizowano min. w „rzucie wałem korbowym”. Można było obejrzeć wyniki prac restauratorskich inż. Nowosielskiego i jego teamu z BRTZiP.  Słowem dla każdego zagwarantowano moc atrakcji. Podziwiano perły motoryzacyjne, wymieniano doświadczenia i w tym rodzinnym klimacie upłynęła sielska niedziela. Zwieńczeniem było uhonorowanie wybranych przez jury pojazdów i ich właścicieli, oraz wręczenie nagród dla triumfatorów poszczególnych zmagań zlotowych.

Wyróżniono właścicieli pojazdów i ich maszyny w następujących kategoriach:

I miejsce w konkursie elegancji  -Marcin Maculak autem Star z 1977 roku.
II miejsce w konkursie elegancji – Mateusz Zalewski – Gogomobile z 1966 roku
III miejsce w konkursie elegancji – Karol Czyż – Cadillac Fleetwood 1957
Najstarszy motocykl zlotu – Royal Enfield z 1942  własnośc Domonika Malesy.
Najstarsze auto – Ford Speed 1 z 1929 własność Krzysztofa Redesiuka
Najładniejszy polski motocykl – Junak M 10 z 1960. Adam Szpotański
Najładniejszy motocykl – Jawa 353 z 1958 własność Pawła Pałysy
Najładniejsze auto - Fiat 125p z 1974 Armina Kierylaka
Najlepiej Warkoczący motocykl – BMW R75/5 z 1974 Jacka Budkowskiego
Najlepiej Warkoczące auto – Syrena 104 z 1969 r. Bartosza Kupieckiego
Najciekawszy polski pojazd – Syrena 103 z 1964 Romana Mirkowskiego
Najciekawszy amerykański pojazd – Oldsmobile z 1960 Pawła Gągola
Najciekawszy brytyjski pojazd – Triumph Spitfire Martyny Filipiak
Najciekawszy niemiecki pojazd – Wanderer z 1938 Michała Ratyńskiego
Najciekawszy francuski pojazd – Citroen B11 z 1954 Artura Wojtasiewicza
Najciekawsze auto ciężarowe – Star 25 z 1972 Karola Dąbrowskiego

W konkursach sprawnościowych triumfowali:

W kategorii aut pre 45 – Dariusz Świniarski autem GAZ 67 z 1943
W kategorii aut pre 65 – Dariusz Chruścik autem Warszawa M20 z 1959
W kategorii aut post 65 – Janusz Kałaska autem VW Golf z 1983

Udział wzięło 23 automobile

Konkurs wolnej jazdy motocyklem wygrał Jakub Kaczmarczyk motocyklem Romet (motorynka) z 1989 roku.

Wzięło udział w konkurencji 17 motocykli.

Ufamy serdecznie, że kolejne wydania Warkotu będą równie dobrze odbierane przez uczestników, a my, organizatorzy zapewniamy że dołączymy wszelkich starań by zawsze umilać pobyt naszym zabytkowo zmotoryzowanym gościom.

Daniel Gągol

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: