Wydarzenia sportowe na Autodromie Słomczyn
Po nieplanowanej przerwie w życiu społecznym spowodowanym epidemią Autodrom... więcej
Pandemiczny Rajd Motocyklowy - zaproszenie
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" zaprasza do Mińska Mazowieckiego na... więcej
4. Miński Rajd Motocyklowy
W dniu 19.07.2020 r. odbył się „4. Miński Rajd Motocyklowy”... więcej
Dwie rundy MOWPZ odwołane
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski informuje, że z powodu... więcej
Klasyczny Koneser po raz drugi - relacja
W sobotę 4 lipca w Centrum Praskim Koneser odbyła się impreza ... więcej
II Runda „Puchar Toru Modlin”
Warszawski Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy oraz Moto-Auto-Klub zapraszaja... więcej
4. Miński Rajd Motocklowy - runda MOWPZ
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" zaprasza do Mińska Mazowieckiego na 4... więcej
Ryszard Żyszkowski nie żyje
W niedzielę, 21 czerwca zmarł w Warszawie Ryszard Żyszkowski, najwybitniejszy,... więcej
Komunikat ZO PZM
Dot. pracy Biura Zarządu Okręgowego PZM w Warszawie.Uprzejmie informujemy, że... więcej
47. urodziny Fiata 126p - relacja
W minioną sobotę odbył się zlot Fiatów 126p organizowany przez Komisję Pojazdów... więcej

BRD i Ochrona Środowiska (OKBRD i OŚ)

Okręgowa Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska (kadencja 2019-2023)

Lp. Imię i Nazwisko Funkcja
1. Karol Babula Przewodniczący OKBRDiOŚ
2. Marek Stępień Z-ca Przewodniczącego
3. Daniel Frumes Członek 
4. Filip Nowicki Członek 
5. Wojciech Szemetyłło Członek 
6.  Józef Włodarkiewicz Członek  
7.  Małgorzata Zych Członek 

 

 

W Polsce, mimo relatywnie niskiego wskaźnika motoryzacji i pewnej poprawy w ostatnich latach, zagrożenie zdrowia i życia uczestników ruchu drogowego jest nadal wysokie. W ciągu ostatnich 15 lat w naszym kraju zarejestrowano ponad 820 tys. wypadków drogowych, w których zginęło prawie 100 tys. osób, a ponad 1,0 mln było rannych. Bezpośrednie koszty tych zdarzeń wyniosły ponad 300 mld zł, co oznacza średnio 20 mld zł rocznie.

Głównymi przyczynami wypadków drogowych w Polsce, niezmiennie od wielu lat, są niebezpieczne zachowania uczestników ruchu drogowego: nadmierna prędkość jazdy, nietrzeźwość, niestosowanie urządzeń bezpieczeństwa, agresja na drodze i brak poszanowania praw innych uczestników ruchu. Niemniej w ostatniej dekadzie, mimo wzrostu o ponad połowę liczby pojazdów i podwojenia pracy przewozowej, liczba śmiertelnych ofiar ruchu drogowego zmniejszyła się o 1/3.
Zmiany te są zarówno wynikiem zjawisk o charakterze ogólnym, jak i systematycznych działań celowych ujętych w Krajowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT i Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Podstawowym celem Okręgowej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska ZO PZM w Warszawie jest:

  • stworzenie i rozwój podstaw do prowadzenia skutecznych i długofalowych działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;

  • kształtowanie świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego, respektującego prawo i szanującego prawa innych uczestników tego ruchu;

  • ochrona pieszych, dzieci i rowerzystów;

  • zmniejszenie tzw. ciężkości wypadków.

Podejmowane działania koncentrują się na:

  • usprawnieniu procesu zarządzania BRD w ramach programu GAMBIT

  • kształtowaniu prawidłowych zachowań w ruchu drogowym (przestrzeganie ograniczeń prędkości, stosowanie pasów bezpieczeństwa, trzeźwość uczestników ruchu drogowego, edukacja, komunikacja ze społeczeństwem);

  • ochronie pieszych i rowerzystów, (nowoczesne zarządzanie ruchem drogowym, audyt brd projektów drogowych);

  • zmniejszaniu ciężkości wypadków (działania ratownicze).

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: