Informacja ZO PZM Warszawa
Informujemy, że w dniu 26 maja 2022 r. Biuro Zarządu Okręgowego Polskiego... więcej
Puchar Toru Modlin, Puchar Prezesa ZO PZM Wwa
II Runda „Pucharu Toru Modlin” , III Runda o Puchar Prezesa ZO PZM... więcej
Finał Mazowiecki Ogólnopolskiego  Młodzieżowego Turnieju Motoryzacyjnego
W dniu 19 maja 2022 r. na terenie autodromu Automobilklubu Polski w Warszawie... więcej
Finał  Mazowiecki Ogólnopolskiego Turnieju BRD
W dniu 12 maja 2022 r. na terenie Szkoły Podstawowej z Oddziałami... więcej
6.Miński Rajd Motocyklowy - runda MOWPZ
Zapraszamy na 6.Miński Rajd Motocyklowy, rundę Mistrzostw Okręgu Warszawskiego... więcej
Eliminacja Turnieju BRD
W dniu 28 kwietnia 2022 r. na terenie Szkoły Podstawowej z Oddziałami... więcej
Zawody nielegalne Chełm 22.05.2022
bstm-41-2022_zawody_nielegalne_chelm.pdf
II Rajd Łosia - runda MOWPZ - 11 czerwca 2022
Pamiętacie jeszcze pierwszy Rajd Łosia z 2018 roku?  Mamy nadzieję,... więcej
X Rajd Po Ziemi Mińskiej - zaproszenie na rundę MOWPZ
Serdecznie zapraszamy 4 czerwca do Mińska Mazowieckiego. X Rajd Po Ziemi... więcej
Drive it Day 2022 czyli dzień jeżdżenia zabytkiem - 3 czerwca
Polski Związek Motorowy zaprasza na coroczną zabawę pod tytułem Drive it... więcej

BRD i Ochrona Środowiska (OKBRD i OŚ)

Okręgowa Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska (kadencja 2019-2023)

Lp. Imię i Nazwisko Funkcja
1. Karol Babula Przewodniczący OKBRDiOŚ
2. Marek Stępień Z-ca Przewodniczącego
3. Filip Nowicki Członek 
4. Wojciech Szemetyłło Członek 
5.  Józef Włodarkiewicz Członek  
6.  Małgorzata Zych Członek 
7. Jerzy Żukowski Członek

 

 

W Polsce, mimo relatywnie niskiego wskaźnika motoryzacji i pewnej poprawy w ostatnich latach, zagrożenie zdrowia i życia uczestników ruchu drogowego jest nadal wysokie. W ciągu ostatnich 15 lat w naszym kraju zarejestrowano ponad 820 tys. wypadków drogowych, w których zginęło prawie 100 tys. osób, a ponad 1,0 mln było rannych. Bezpośrednie koszty tych zdarzeń wyniosły ponad 300 mld zł, co oznacza średnio 20 mld zł rocznie.

Głównymi przyczynami wypadków drogowych w Polsce, niezmiennie od wielu lat, są niebezpieczne zachowania uczestników ruchu drogowego: nadmierna prędkość jazdy, nietrzeźwość, niestosowanie urządzeń bezpieczeństwa, agresja na drodze i brak poszanowania praw innych uczestników ruchu. Niemniej w ostatniej dekadzie, mimo wzrostu o ponad połowę liczby pojazdów i podwojenia pracy przewozowej, liczba śmiertelnych ofiar ruchu drogowego zmniejszyła się o 1/3.
Zmiany te są zarówno wynikiem zjawisk o charakterze ogólnym, jak i systematycznych działań celowych ujętych w Krajowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT i Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Podstawowym celem Okręgowej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska ZO PZM w Warszawie jest:

  • stworzenie i rozwój podstaw do prowadzenia skutecznych i długofalowych działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;

  • kształtowanie świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego, respektującego prawo i szanującego prawa innych uczestników tego ruchu;

  • ochrona pieszych, dzieci i rowerzystów;

  • zmniejszenie tzw. ciężkości wypadków.

Podejmowane działania koncentrują się na:

  • usprawnieniu procesu zarządzania BRD w ramach programu GAMBIT

  • kształtowaniu prawidłowych zachowań w ruchu drogowym (przestrzeganie ograniczeń prędkości, stosowanie pasów bezpieczeństwa, trzeźwość uczestników ruchu drogowego, edukacja, komunikacja ze społeczeństwem);

  • ochronie pieszych i rowerzystów, (nowoczesne zarządzanie ruchem drogowym, audyt brd projektów drogowych);

  • zmniejszaniu ciężkości wypadków (działania ratownicze).

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: