Piękny ostatni dzień wakacji – relacja z Rajdu Ostatniego Dnia Wakacji
Lasy, pola, pastwiska, koszą sieczkarnią, kury, krowy, drób i droga na... więcej
III Super Sprint 2024
W niedzielę 15 września 2024 na Autodromie Bemowo odbędzie się III runda Super... więcej
Piknik Integracyjny Komisji Seniorów
Z wielką przyjemnością zapraszamy na Piknik Integracyjny organizowany  ... więcej
Leszek Gontarczyk trzeci w Mistrzostwach Europy Enduro Vintage
Po kilku latach wycofania się, z powodów zdrowotnych, ze sportu motocyklowego,... więcej
43 Rajd Polskie Safari. Podsumowanie i wyniki
Nagłe zwroty akcji, ciekawa rywalizacja do ostatnich metrów ostatniego odcinka... więcej
Międzynarodowa obsada i wyjątkowe odcinki specjalne
Rajd Polskie Safari w tym roku już po raz siódmy zawita do Przasnysza i na... więcej
Nowa historia Rajdu Polskie Safari
W końcu lipca 2017 r. Rajd Polskie Safari po latach przerwy powrócił do... więcej
Mistrzostwa Polski Pojazdów Zabytkowych w pigułce
Zapewne wielu z Was zastanawiało się niejednokrotnie, czy wziąć udział w jakimś... więcej
Śladami aliantów i partzantów, czyli jak było na Magnecie
W miniony weekend miałam ogromną przyjemność uczestniczyć, wraz z załogą... więcej
Wielka Wyprawa Maluchów ruszyła do Monte Cassino
80 maluchów wyruszyło spod Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie w samo południe w... więcej

BRD i Ochrona Środowiska (OKBRD i OŚ)

Okręgowa Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego PZM w Warszawie  (kadencja 2023-2027)

Lp.

Imię

Nazwisko

Funkcja

1

Marek

Stępień

Przewodniczący OKBRD

2

Dariusz

Gil

Członek Komisji

3

Andrzej

Miecznikowski

Członek Komisji

4

Maciej

Słupecki

Członek Komisji

5

Wojciech

Szemetyłło

Członek Komisji

6

Józef

Włodarkiewicz

Członek Komisji

7

Adam

Kowalski

Członek Komisji

 

W Polsce, mimo relatywnie niskiego wskaźnika motoryzacji i pewnej poprawy w ostatnich latach, zagrożenie zdrowia i życia uczestników ruchu drogowego jest nadal wysokie. W ciągu ostatnich 15 lat w naszym kraju zarejestrowano ponad 820 tys. wypadków drogowych, w których zginęło prawie 100 tys. osób, a ponad 1,0 mln było rannych. Bezpośrednie koszty tych zdarzeń wyniosły ponad 300 mld zł, co oznacza średnio 20 mld zł rocznie.

Głównymi przyczynami wypadków drogowych w Polsce, niezmiennie od wielu lat, są niebezpieczne zachowania uczestników ruchu drogowego: nadmierna prędkość jazdy, nietrzeźwość, niestosowanie urządzeń bezpieczeństwa, agresja na drodze i brak poszanowania praw innych uczestników ruchu. Niemniej w ostatniej dekadzie, mimo wzrostu o ponad połowę liczby pojazdów i podwojenia pracy przewozowej, liczba śmiertelnych ofiar ruchu drogowego zmniejszyła się o 1/3.
Zmiany te są zarówno wynikiem zjawisk o charakterze ogólnym, jak i systematycznych działań celowych ujętych w Krajowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT i Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Podstawowym celem Okręgowej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska ZO PZM w Warszawie jest:

  • stworzenie i rozwój podstaw do prowadzenia skutecznych i długofalowych działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;

  • kształtowanie świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego, respektującego prawo i szanującego prawa innych uczestników tego ruchu;

  • ochrona pieszych, dzieci i rowerzystów;

  • zmniejszenie tzw. ciężkości wypadków.

Podejmowane działania koncentrują się na:

  • usprawnieniu procesu zarządzania BRD w ramach programu GAMBIT

  • kształtowaniu prawidłowych zachowań w ruchu drogowym (przestrzeganie ograniczeń prędkości, stosowanie pasów bezpieczeństwa, trzeźwość uczestników ruchu drogowego, edukacja, komunikacja ze społeczeństwem);

  • ochronie pieszych i rowerzystów, (nowoczesne zarządzanie ruchem drogowym, audyt brd projektów drogowych);

  • zmniejszaniu ciężkości wypadków (działania ratownicze).

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: