Komunikat dot. zmiany Regulaminu Ramowego MINI MAX SUPER SPRINT 2019
Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego PZM w Warszawie informuje, że zmianie... więcej
Światowid 2019
Komisja Sportów Popularnych i Turystyki Automobilklubu Polski, na zlecenie... więcej
Gruchoty w akcji czyli ostatnia runda MOWPZ
Nie takie znów gruchoty... W ostatnią niedzielę września na parkingu przy... więcej
II Runda Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Motocross
Zawody MOTOXTREME o Puchar Burmistrza  gm. Tarczyn, 20.10.... więcej
Rajdowe Kryterium Orlika
Auto Moto Klub Rzemieślnik organizuje w dniu 05.10.2019 r. w... więcej
Finałowa runda Pucharu Toru Słomczyn
 Asfaltowy cykl dla kierowców amatorów zbliża się do końca. Finałowa runda... więcej
Z Pragi na Żoliborz czyli 8. Rajd Praski - relacja
W sobotę, 28 września, odbył się 8. Rajd Praski. W tym roku uczestnicy... więcej
Światowid 2019
Komisja Sportów Popularnych i Turystyki Automobilklubu Polski, na zlecenie... więcej
Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych wystartowało
Dziś o godzinie 18.00 rozpoczął się odbiór dokumentów i badanie kontrolne... więcej
Odwołania rund TSMP, TPP
Na wniosek organizatorów rund GKSPiT informuje o odwołaniu:- 25 rundy TSMP, TPP... więcej

BRD i Ochrona Środowiska (OKBRD i OŚ)

Okręgowa Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska (kadencja 2019-2023)

Lp. Imię i Nazwisko Funkcja
1. Karol Babula Przewodniczący OKBRDiOŚ
2. Daniel Frumes Członek 
3. Filip Nowicki Członek 
4. Marek Stępień Członek 
5. Wojciech Szemetyłło Członek 
6.  Józef Włodarkiewicz Członek  
7.  Małgorzata Zych Członek 

 

 

W Polsce, mimo relatywnie niskiego wskaźnika motoryzacji i pewnej poprawy w ostatnich latach, zagrożenie zdrowia i życia uczestników ruchu drogowego jest nadal wysokie. W ciągu ostatnich 15 lat w naszym kraju zarejestrowano ponad 820 tys. wypadków drogowych, w których zginęło prawie 100 tys. osób, a ponad 1,0 mln było rannych. Bezpośrednie koszty tych zdarzeń wyniosły ponad 300 mld zł, co oznacza średnio 20 mld zł rocznie.

Głównymi przyczynami wypadków drogowych w Polsce, niezmiennie od wielu lat, są niebezpieczne zachowania uczestników ruchu drogowego: nadmierna prędkość jazdy, nietrzeźwość, niestosowanie urządzeń bezpieczeństwa, agresja na drodze i brak poszanowania praw innych uczestników ruchu. Niemniej w ostatniej dekadzie, mimo wzrostu o ponad połowę liczby pojazdów i podwojenia pracy przewozowej, liczba śmiertelnych ofiar ruchu drogowego zmniejszyła się o 1/3.
Zmiany te są zarówno wynikiem zjawisk o charakterze ogólnym, jak i systematycznych działań celowych ujętych w Krajowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT i Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Podstawowym celem Okręgowej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska ZO PZM w Warszawie jest:

  • stworzenie i rozwój podstaw do prowadzenia skutecznych i długofalowych działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;

  • kształtowanie świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego, respektującego prawo i szanującego prawa innych uczestników tego ruchu;

  • ochrona pieszych, dzieci i rowerzystów;

  • zmniejszenie tzw. ciężkości wypadków.

Podejmowane działania koncentrują się na:

  • usprawnieniu procesu zarządzania BRD w ramach programu GAMBIT

  • kształtowaniu prawidłowych zachowań w ruchu drogowym (przestrzeganie ograniczeń prędkości, stosowanie pasów bezpieczeństwa, trzeźwość uczestników ruchu drogowego, edukacja, komunikacja ze społeczeństwem);

  • ochronie pieszych i rowerzystów, (nowoczesne zarządzanie ruchem drogowym, audyt brd projektów drogowych);

  • zmniejszaniu ciężkości wypadków (działania ratownicze).

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: