Rajd Monte Karlino z wieloma nowościami.
Od lat rajdowcy na północy Polski przyzwyczaili się, że sezon rozpoczyna się od... więcej
ZAKOŃCZENIE TURYSTYCZNEGO PUCHARU POMORZA ZACHODNIEGO 2020
Zakończenie turystycznego pucharu pomorza zachodniego pod hasłem „Złota... więcej
Nie żyje wybitny chirurg dr Marek Umiński. Był zakażony korona wirusem
12.11.2020 r. Dr Marek Umiński został przewieziony do szpitala kilka dni... więcej
Rajd Monte Karlino po raz pierwszy w jesiennej odsłonie
Nie udało się na wiosnę, więc stawiamy na jesień! Dzięki doskonałej współpracy... więcej
Kaszubskie oesy tym razem na mokro
Szósta wizyta Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej na Kaszubach miała miejsce... więcej
Polsko-Niemieckie Motorowe Spotkania Integracyjne – Zakończenie Sezonu Sportowego 2020”
– to tytuł kolejnego, realizowanego w dniach 3-4.10.2020 r. przez Klub... więcej
Odwołana 3 runda Turystycznego Pucharu Pomorza Zachodniego
Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego ZO PZM w Szczecinie informuje o odwołaniu... więcej
KOMUNIKAT nr 1/2020 Gestora Ogólnopolskich Mistrzostw Pomorza Zachodniego Cross Country
Okręgowa Komisja Sportu Motocyklowego ZO PZM w Szczecinie z przykrością... więcej
Rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie 2020 rozstrzygnięty
Ostatnia runda Mistrzostw Polski w rajdach terenowych Baja Drawsko za nami...... więcej
„Jesień w Dolicach” - zakończenie TPPZ
Automobilklub Stargardzki zaprasza 24.10.2020 (sobota) do Dolic na ostatnią... więcej

Rajdowy Wilk pełen niespodzianek!

W weekend 19-20 września rajdowcy wrócili do położonego w sercu Pomorza Zachodniego Łobza. Impreza, która stanowiła finał ubiegłorocznych Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej zyskała błyskawicznie ogromną popularność. W tym roku rajd stanowił drugą rundę cyklu, po otwierającym go 9. Rajdzie Koszalińskim rozegranym w drugiej połowie sierpnia. 2. Rajd Wilka rozpoczął się od najdłuższego w historii RMPZ prologu, liczącego ponad 3 kilometry. Dzięki zaangażowaniu Burmistrza Łobza Piotra Ćwikły udało się przygotować na drogach tutejszej strefy ekonomicznej widowiskową próbę zawierającą m.in. szutrowy łącznik oraz widowiskową beczkę, którą załogi pokonywały trzykrotnie, za każdym razem w inny sposób. Najszybsi na prologu okazali się zwycięzcy 1. rundy RMPZ - Arek Tyc z Jarkiem Koczewskim w Subaru Impreza.

Kierowcy najbardziej jednak czekali na niedzielę. Odcinki specjalne w gminach Węgorzyno oraz Ińsko są tak kręte, wąskie i górzyste, że nie ma potrzeby ustawiania na nich ani jednej szykany! Trzy, składające się z dwóch oesów każda, pętle miały wyłonić zwycięzcę. Po pierwszym przejeździe "Sarnikierza" wydawało się, że nie będzie mocnych na Tyca, który właśnie tutaj rok temu zmuszony był do wycofania się z rajdu po awarii auta. W tym roku jego przewaga nad drugimi Piotrem Korzeniewskim i Kamilem Kramiczem wyniosła ponad 10 sekund! Na kolejnym oesie niespodzianka: "Granicę" aż 4 załogi przejeżdżają z różnicą mniej niż 1 sekundy. Najszybsi są Jakub Frąszczak i Paulina Marzec w BMW E30, a 0,32 s. za nimi są Tyc i Korzeniewski. Zaledwie jedną setną wolniej pokonują ten oes Maciej i Dariusz Liszka jadący... Fiatem Cinquecento! Do parku serwisowego w Węgorzynie jako lider zjeżdżają Tyc i Koczewski z dość bezpieczną przewagą 24,37 s. nad Frąszczakiem i Marzec, którzy na plecach czują oddech załogi Hondy Civic - Piotr i Marek Szupryczyńscy tracą do nich zaledwie 0,27 s. Druga pętla rozpoczyna się od kolejnego zwycięstwa Tyca, ale na "Granicy" ponownie najszybsze jest BMW, tym razem model E36 załogi Mateusz Milczarek / Sławomir Marcinkiewicz. Przed kolejną przerwą serwisową Tyc zwiększył swoją przewagę do ponad 28 s., ale na drugim miejscu jest już załoga Liszka / Liszka, która o ponad 2 s. wyprzedza Frąszczaka i Marzec. Na potwierdzenie swojego tempa załoga "Cienkiego" wygrywa ostatni przejazd Sarnikierza w... generalce! Wprawdzie Tyc traci tylko nieco ponad 1 s., ale wyczyn Liszki w niemal trzykrotnie słabszym aucie, do tego napędzanym tylko na jedną oś zasługuje na ogromny szacunek. Na ostatniej "Granicy" Tyc pieczętuję zwycięstwo w rajdzie kolejnym oesowym triumfem zdobywając dodatkowe 5 punktów za Powerstage. Wygrywa drugą edycję Rajdu Wilka z przewagą niecałych 30 sekund nad drugimi Liszkami i równymi 37 sekundami nad Szupryczyńskimi. Brawurowa i skuteczna jazda załogi Liszka/Liszka została doceniona przez Organizatora, który wręczył im nagrodę specjalną - "Flat Out Trophy", a był nią ufundowany przez panią Starostę Łobeską Renatę Kulik kołnierz HANS.

Kolejna nagroda specjalna trafiła do jedynej kobiety kierowcy - Marty Bartel - od Pani Burmistrz Węgorzyna Moniki Kuźmińskiej. Zawodnicy jednogłośnie stwierdzili, że Rajd Wilka to najtrudniejsza, ale zarazem najciekawsza runda sezonu, a trasy przygotowane przez organizatora - Automobilklub Koszaliński - są najlepsze co najmniej w tej części kraju. Kolejną rundą Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej będzie 6. edycja rajdu Bëtowskô Gòńba w dniach 17-18 października. Zapraszamy!

link do galerii z 2. Rajdu Wilka:

https://www.facebook.com/media/set/?vanity=systemtk&set=a.3267447643349992

 

Zarząd Okręgowy PZM: