RMPZ wraca na Kaszuby – 5.Bëtowskô Gòńba
Będzie to już piąta edycja rajdu Bëtowskô Gòńba i choć mały, to jednak... więcej
Mistrzostwa Polski w Quadcrossie w Nowogardzie
Klub Motorowy „CISY” zaprasza do Nowogardu na kolejną V rundę... więcej
Relacja foto z ORLEN Baja Drawsko 2019
Relacja foto z ORLEN Baja Drawsko 2019
Hołowczyc po raz szósty!
Jadący Mini John Cooper Works Rally Krzysztof Hołowczyc sięgnął dziś po szóste... więcej
I Rajd Turystyczny „A Może Morze”
Dnia 16.08.2019 odbył się I Rajd Turystyczny „A Może Morze”... więcej
XV „A Może Morze” już za nami
W dniach 17-18.08.2019 Stowarzyszenie Miłośników Dawnej Motoryzacji w... więcej
Szczecin - spotkanie organizatorów, samorządowców i kierowców rajdowych
Najmocniejsze samochody startujące w ORLEN Baja Poland, gospodarze terenów, na... więcej
Nie tylko Puchar Świata - cz. 2
Na trasie tegorocznej edycji ORLEN Baja Poland będziemy podziwiać nie tylko... więcej
Nie tylko Puchar Świata - cz. 1
Na trasie tegorocznej edycji ORLEN Baja Poland będziemy podziwiać nie tylko... więcej

Nie tylko Puchar Świata - cz. 2

Na trasie tegorocznej edycji ORLEN Baja Poland będziemy podziwiać nie tylko czołowych zawodników z Pucharu Świata w rajdach Baja, ale również załogi rywalizujące w wielu innych rozgrywkach. W drugiej części artykuły przedstawiamy pozostałe serie, których uczestnicy na przełomie sierpnia i września powalczą na oesach województwa zachodniopomorskiego.

Rajdowy Puchar Polski Samochodów Terenowych (RPPST)

Puchar Polski organizowany jest przy mistrzostwach Polski i korzysta z dokładnie takich samych tras, jak i zasad punktacji. Jest to jednak cykl rozgrywany z myślą o mniej doświadczonych kierowcach dysponujących licencją RN, która pozwala na stary w zawodach niższej rangi, np. rajdach okręgowych czy właśnie w rundach Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Ponadto wymogi dotyczące samochodów rajdowych są mniej rygorystyczne niż w mistrzostwach Polski, co czyni ten cykl tańszą formą rywalizacji na bezdrożach. W ramach RPPST auta podzielono na trzy kategorie: S1 – pojazdy terenowe udoskonalone, S2 – pojazdy terenowe seryjne oraz pojazdy typu UTV. Do tej ostatniej grupy zaliczane są lekkie samochody (min. Masa 850 kg) oparte o rurową konstrukcję, napędzane silnikami o pojemności do 1050 cm3. Po dwóch rundach na czele klasyfikacji pucharu znajduje się Michał Goczał.

Rajdowy Puchar Polski Dacia Duster Elf Cup (DDEC)

Nowatorska inicjatywa powołana przez Renault Polska, Overlimit i Hołowczyc Racing – firmę wielokrotnego zwycięzcy Baja Poland – Krzysztofa Hołowczyca. W Ramach Dacia Duster Elf Cup zawodnicy korzystają z dokładnie takich samych rajdowych wersji Dacii Duster przygotowanych przez jedną firmę. Dacia Duster Elf Cup jest rozgrywany w oparciu o regulamin Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Załogi nie rywalizują tylko o puchary, lecz także o nagrody. W sezonie 2019 główną nagrodą – dla zwycięzców pucharu – jest wyjazd na Rajd Dakar w roli kibica. Oprócz tego przewidziane są także nagrody finansowe za wyniki w poszczególnych rundach DDEC. W kalendarzu jest sześć rajdów, pięć rozgrywanych w Polsce i finałowe zawody na Węgrzech:

 

  • 7-8 czerwca: Geotermia Lądek-Zdrój
  • 2-4 sierpnia: Rajd Polskie Safari
  • 29 sierpnia – 1 września: ORLEN Baja Poland
  • 20-22 września: Baja Szczecinek
  • 18-20 października: Baja Europe
  • 8-10 listopada: Raid of Champions (Węgry)

 

Po pierwszej rundzie sezonu, na czele tabeli jest duet Tadeusz Rzeżuchowski/Wojciech Jermakow.

Puchar Polski w Rajdach Baja (PPRB)

W towarzystwie Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych organizowany jest także puchar dla kierowców korzystających z motocykli oraz quadów. Kalendarz imprez pokrywa się z mistrzostwami samochodowymi. Jak na razie, w sezonie 2019, najwięcej punktów w kategorii motocykli zdobył Tomasz Dąbrowski.

 

Zarząd Okręgowy PZM: