WIOSENNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH
Zdrowych, Pogodnych Świąt Wielkanocnych, przepełnionych wiarą i miłością.... więcej
Nasi już tam są Warsaw Motorcycle Show
Ekipa KMW Rotor już na stanowiskach ! Zapraszamy na Warsaw Motorcycle Show... więcej
Zmiana terminu 2 rundy Mistrzostw Polski Motocross 2024
Komunikat GKSM 6/2024 - Informacja dotycząca zmiany terminu II Rundy MP... więcej
SZKOLENIE DLA KANDYDATÓW KOŚ PZM
Szanowni Państwo,Uprzejmie informuję, że szkolenie dla kandydatów na Komisarzy... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 23-24.03.2024r., Olsztyn
1.Termin szkolenia: 23 – 24 .03. 2024 roku  /sobota- niedziela... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23.03.2024r., Olsztyn
Organizatorem szkolenia jest Automobilklub Warmiński w Olsztynie. Głównym celem... więcej
1 runda Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych
Klub Miłośników Weteranów Rotor Olsztyn podaje kilka ważnych informacji46 Rotor... więcej
1,5% podatku od osób fizycznych
Szanowni Państwo!Trwa okres rozliczania dochodów za 2023 rok. Możemy wesprzeć... więcej
Fundacja Polskiego Związku Motorowego
Szanowni Państwo!Powstała w 2007 roku Fundacja Polskiego Związku Motorowego... więcej
Kalendarz MMSPP 2024
Znamy już kalendarz Mistrzostw Strefy Polski Północnej w Motocrossie na 2024r... więcej

Ochrona Środowiska

A CZY TY UMIESZ JEŹDZIĆ EKO?

Jeśli uważasz, że potrafisz jeździć ekonomicznie - stań do rywalizacji. 22 kwietnia Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza organizuje kolejną edycję Ekologicznej Konkursowej Jazdy Oszczędnościowej – Rajd o Kropelce o Puchar Dyrektora WORD w Olsztynie. Kto w niej zwycięży? Załoga, której uda się w jak największym stopniu zbliżyć, albo i poprawić wynik fabrycznych danych spalania pojazdu, którym wystartuje w imprezie. Każdy pojazd startuje więc z równymi szansami.

Impreza ma promować ekonomiczny styl jazdy, który tym samym wymusza jazdę z poszanowaniem przepisów, czyli jazdę bezpieczną.

Trasa będzie liczyć około 120 km urokliwymi zakątkami Warmii i Mazur. Do konkursu może przystąpić każdy samochód dopuszczony do ruchu drogowego w fabrycznej specyfikacji. Auta będą rywalizować w dwóch kategoriach: pojazdy historyczne (do roku produkcji 1991 włącznie) oraz pojazdy współczesne. Przed startem każda załoga, pod nadzorem sędziów, precyzyjnie dotankuje i zabezpieczy przed ponownym otwarciem zbiornik paliwa. Trasę rajdu, wedle otrzymanej mapy, należy pokonać w wyznaczonym czasie. Na mecie pojazdy będą precyzyjnie dotankowywane. Wygra załoga, która (licząc procentowo) uzyska najniższy wynik spalania w odniesieniu do danych fabrycznych dla modelu, którym wystartuje. Konkurs i sam przebieg trasy nie dyskryminują zatem pojazdów ciężkich, starszych generacji oraz z dużymi silnikami - punktem odniesienia sędziów są bowiem fabryczne dane dla twojego samochodu. Liczy się styl jazdy i samochód zadbany od strony mechanicznej.

Start: stacja Orlen, ul. Warszawska, godz. 10

Ostateczny termin zgłoszeń upływa 19 kwietnia 2017

Więcej informacji   http://www.okm.org.pl/

 

*Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza to najstarszy w regionie ruch automobilowy działający nieprzerwanie od 1972 roku, a dzisiaj skupiający się na klasycznej motoryzacji - Piękne Klasyki na Warmii. W latach 1990-2006 OKM słynął w całej Polsce z organizowania Ekologicznych Konkursowych Jazd Oszczędnościowych, które popularyzowały ekonomiczny styl jazdy. Dzisiaj ekologia jest w modzie, a ekonomicznie jeżdżący kierowcy to nie tylko oszczędność dla portfela, ale także więcej bezpieczeństwa na drodze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Rajd o Kropelkę " 

Klasyki oszczędniejsze

Po kilku latach przerwy Olsztyński Klub Motorowy powrócił ze słynnymi niegdyś na całą Polskę „Rajdami o kropelkę” - Konkursowymi Ekologicznymi Jazdami Oszczędnościowymi. Ciekawostką nowych edycji jest utworzenie kategorii dla pojazdów klasycznych, które skończyły przynajmniej 25 lat – takiej imprezy nie było wcześniej w kraju. Jest to sprawdzian nie tylko dla umiejętności ekonomicznej jazdy kierowców, ale przede wszystkim test dla weteranów szos. I tu ciekawostka – klasyczne auta znacznie lepiej poprawiały wyniki, niż auta współczesne. Kryterium uwzględnianym przy klasyfikacji były bowiem dane techniczne spalania w trasie ustanowione przez producenta pojazdu dla właściwej wersji silnikowej i nadwoziowej. Pojazdy klasyczne spaliły średnio o 14 proc. paliwa mniej, niż podają producenci w danych technicznych, zaś pojazdy współczesne średnio 104 proc. tego, co podają producenci.

Załogi pokonały niespełna 100-kilometrową trasę, którą pilot dyktował wedle otrzymanego na starcie itinerera. Na pokonanie trasy był precyzyjnie wyznaczony czas, który wymuszał utrzymanie średniej prędkości 50 km/h (60 dla aut współczesnych). Zbiorniki pojazdów były zabezpieczone przez ewentualnym dotankowywaniem po drodze.

„Rajdu o kropelce” o Puchar Dyrektora WORD w Olsztynie zorganizowany został pod patronatem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

Wyniki:

Kategoria aut klasycznych (wyprodukowanych do 1990 roku włącznie) – pięć pierwszych załóg:

1.      Dariusz Ptak, Mercedes 240 GD, 1987– spalił o 32 proc. paliwa mniej (7,99 l/100 km), niż podaje producent w danych technicznych dla tej wersji pojazdu (11,8 l/100 km)

2.      Antoni Letki/Bogumiła Walentynowicz, Volvo 142, 1969 – o 25 proc. mniej (7,11 l/100 km) niż dane techniczne (9,5 l/100 km)

3.      Kazimierz Świerczyński/Mariusz Wasilewski, Mercedes W123 300 D, 1982 – o 22 proc. mniej (6,1 l/100 km) niż dane techniczne (7,8 l/100 km)

4.      Wojciech Kozłowski/Jacek Gajos, Peugeot 205 1,9 D, 1990 – 100 proc. (3,89 l/100 km) danych technicznych (3,9 l/100 km)

5.      Daniel Piotrowski/Marek Martul, Mercedes 190 E 2,0 aut., 1990 - 110 proc. (8,0 l/100 km) danych technicznych (7,8 l/100 km)

 

Kategoria aut współczesnych – pięć pierwszych załóg

1.      Sławomir Gojska, VW Sharan – spalił o 1 proc. mniej (4,49 l/100 km) niż podaje producent w danych technicznych dla tej wersji pojazdu (5,2 l/100 km)

2.      Katarzyna Akus, Audi A3 2,0 TDI quattro – spaliło o 5 proc. mniej niż dane techniczne (4,7 l/100 km)

3.      Piotr Chwietczuk, Skoda Octavia 1,4 TSI, 2016 – o 2 proc. mniej (4,22 l/100 km) niż dane techniczne (4,3 l/100 km)

4.      Radosław Sosnowski, Mercedes CL600, 2001 – 101 proc. (10,06 l/100 km) danych technicznych (10 l/100 km)

5.      Paweł Dąbkowski, Skoda Rapid, 2016 – 106 proc. (4,43 l/100 km) danych technicznych (4,2 l/100 km)

Foto 

Licencje Komisarzy Ochrony Środowiska PZM oraz FIM 2016

2016

 

 

Jak ekonomicznym jesteś kierowcą?
Olsztyński Klub Motorowy - "Piękne Klasyki na Warmii" organizuje 23 kwietnia Ekologiczną Konkursową Jazdę Oszczędnościową. Kto w niej zwycięży? Załoga, której uda się w jak największym stopniu zbliżyć, albo i poprawić wynik fabrycznych danych spalania pojazdu, którym wystartuje w imprezie.
Impreza ma promować ekonomiczny styl jazdy, który tym samym wymusza jazdę z poszanowaniem przepisów, czyli jazdę bezpieczną.
Trasa 90 km, załoga: kierowca plus pilot. Auta rywalizują w dwóch kategoriach: pojazdy historyczne (do roku produkcji 1990 włącznie) oraz pojazdy współczesne.

Więcej informacji na stronie : http://okm.org.pl/?p=598

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: