Echa po XXV Jubileuszowym Rajdzie Nowomiejskim
W dniach 16-17 września 2023 roku odbył się 25. Jubileuszowy Rajd Nowomiejski... więcej
Finał mistrzowskich zmagań. III runda Mistrzostw Polski Pit Bike SM!
Karty zostały rozdane! Zawodnicy ścigający się na torach asfaltowych... więcej
CROSS COUNTRY - KARTY ZOSTAŁY ROZDANE !!!
W Ostródzie rozegrane zostały IX i X runda Mistrzostw Polski i Pucharu Polski,... więcej
News dnia dla tych którzy uwielbiają szuter
Tegoroczna edycja 25 Rajdu Nowomiejskiego 16 - 17.09.2023r - Nowomiejskie... więcej
3 SPRINT O PUCHAR WÓJTA GRODZICZNO
10 września 2023 a więc zapraszamy do GrodzicznaDzięki uprzejmości @Urząd Gminy... więcej
BIURO ZO PZM OLSZTYN - KOMUNIKAT
Uprzejmie informujemy, że w dniach 04 – 15 września 2023r. Biuro Zarządu... więcej
Ustawa określająca procedurę rejestracji i badań technicznych samochodów rajdowych podpisana
Prezydent RP Pan Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 16 czerwca 2023... więcej
Puchary czekają
W niedzielę 27 sierpnia podczas Moto Festival - 1/4 mili, stance ,wrak race ,... więcej
XIII Kociewski Rajd Enduro - zawody niezatwierdzone przez PZM
Komunikat Biura Sportu i Turystyki Polskiego Związku Motorowego (BSiT PZM) dt.... więcej
UWAGA ZAWODNICY - nowe stawki ubezpieczenia
Uprzejmie informujemy, że uległy zmianie stawki ubezpieczeniowe zawarte w... więcej

Ochrona Środowiska

A CZY TY UMIESZ JEŹDZIĆ EKO?

Jeśli uważasz, że potrafisz jeździć ekonomicznie - stań do rywalizacji. 22 kwietnia Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza organizuje kolejną edycję Ekologicznej Konkursowej Jazdy Oszczędnościowej – Rajd o Kropelce o Puchar Dyrektora WORD w Olsztynie. Kto w niej zwycięży? Załoga, której uda się w jak największym stopniu zbliżyć, albo i poprawić wynik fabrycznych danych spalania pojazdu, którym wystartuje w imprezie. Każdy pojazd startuje więc z równymi szansami.

Impreza ma promować ekonomiczny styl jazdy, który tym samym wymusza jazdę z poszanowaniem przepisów, czyli jazdę bezpieczną.

Trasa będzie liczyć około 120 km urokliwymi zakątkami Warmii i Mazur. Do konkursu może przystąpić każdy samochód dopuszczony do ruchu drogowego w fabrycznej specyfikacji. Auta będą rywalizować w dwóch kategoriach: pojazdy historyczne (do roku produkcji 1991 włącznie) oraz pojazdy współczesne. Przed startem każda załoga, pod nadzorem sędziów, precyzyjnie dotankuje i zabezpieczy przed ponownym otwarciem zbiornik paliwa. Trasę rajdu, wedle otrzymanej mapy, należy pokonać w wyznaczonym czasie. Na mecie pojazdy będą precyzyjnie dotankowywane. Wygra załoga, która (licząc procentowo) uzyska najniższy wynik spalania w odniesieniu do danych fabrycznych dla modelu, którym wystartuje. Konkurs i sam przebieg trasy nie dyskryminują zatem pojazdów ciężkich, starszych generacji oraz z dużymi silnikami - punktem odniesienia sędziów są bowiem fabryczne dane dla twojego samochodu. Liczy się styl jazdy i samochód zadbany od strony mechanicznej.

Start: stacja Orlen, ul. Warszawska, godz. 10

Ostateczny termin zgłoszeń upływa 19 kwietnia 2017

Więcej informacji   http://www.okm.org.pl/

 

*Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza to najstarszy w regionie ruch automobilowy działający nieprzerwanie od 1972 roku, a dzisiaj skupiający się na klasycznej motoryzacji - Piękne Klasyki na Warmii. W latach 1990-2006 OKM słynął w całej Polsce z organizowania Ekologicznych Konkursowych Jazd Oszczędnościowych, które popularyzowały ekonomiczny styl jazdy. Dzisiaj ekologia jest w modzie, a ekonomicznie jeżdżący kierowcy to nie tylko oszczędność dla portfela, ale także więcej bezpieczeństwa na drodze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Rajd o Kropelkę " 

Klasyki oszczędniejsze

Po kilku latach przerwy Olsztyński Klub Motorowy powrócił ze słynnymi niegdyś na całą Polskę „Rajdami o kropelkę” - Konkursowymi Ekologicznymi Jazdami Oszczędnościowymi. Ciekawostką nowych edycji jest utworzenie kategorii dla pojazdów klasycznych, które skończyły przynajmniej 25 lat – takiej imprezy nie było wcześniej w kraju. Jest to sprawdzian nie tylko dla umiejętności ekonomicznej jazdy kierowców, ale przede wszystkim test dla weteranów szos. I tu ciekawostka – klasyczne auta znacznie lepiej poprawiały wyniki, niż auta współczesne. Kryterium uwzględnianym przy klasyfikacji były bowiem dane techniczne spalania w trasie ustanowione przez producenta pojazdu dla właściwej wersji silnikowej i nadwoziowej. Pojazdy klasyczne spaliły średnio o 14 proc. paliwa mniej, niż podają producenci w danych technicznych, zaś pojazdy współczesne średnio 104 proc. tego, co podają producenci.

Załogi pokonały niespełna 100-kilometrową trasę, którą pilot dyktował wedle otrzymanego na starcie itinerera. Na pokonanie trasy był precyzyjnie wyznaczony czas, który wymuszał utrzymanie średniej prędkości 50 km/h (60 dla aut współczesnych). Zbiorniki pojazdów były zabezpieczone przez ewentualnym dotankowywaniem po drodze.

„Rajdu o kropelce” o Puchar Dyrektora WORD w Olsztynie zorganizowany został pod patronatem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

Wyniki:

Kategoria aut klasycznych (wyprodukowanych do 1990 roku włącznie) – pięć pierwszych załóg:

1.      Dariusz Ptak, Mercedes 240 GD, 1987– spalił o 32 proc. paliwa mniej (7,99 l/100 km), niż podaje producent w danych technicznych dla tej wersji pojazdu (11,8 l/100 km)

2.      Antoni Letki/Bogumiła Walentynowicz, Volvo 142, 1969 – o 25 proc. mniej (7,11 l/100 km) niż dane techniczne (9,5 l/100 km)

3.      Kazimierz Świerczyński/Mariusz Wasilewski, Mercedes W123 300 D, 1982 – o 22 proc. mniej (6,1 l/100 km) niż dane techniczne (7,8 l/100 km)

4.      Wojciech Kozłowski/Jacek Gajos, Peugeot 205 1,9 D, 1990 – 100 proc. (3,89 l/100 km) danych technicznych (3,9 l/100 km)

5.      Daniel Piotrowski/Marek Martul, Mercedes 190 E 2,0 aut., 1990 - 110 proc. (8,0 l/100 km) danych technicznych (7,8 l/100 km)

 

Kategoria aut współczesnych – pięć pierwszych załóg

1.      Sławomir Gojska, VW Sharan – spalił o 1 proc. mniej (4,49 l/100 km) niż podaje producent w danych technicznych dla tej wersji pojazdu (5,2 l/100 km)

2.      Katarzyna Akus, Audi A3 2,0 TDI quattro – spaliło o 5 proc. mniej niż dane techniczne (4,7 l/100 km)

3.      Piotr Chwietczuk, Skoda Octavia 1,4 TSI, 2016 – o 2 proc. mniej (4,22 l/100 km) niż dane techniczne (4,3 l/100 km)

4.      Radosław Sosnowski, Mercedes CL600, 2001 – 101 proc. (10,06 l/100 km) danych technicznych (10 l/100 km)

5.      Paweł Dąbkowski, Skoda Rapid, 2016 – 106 proc. (4,43 l/100 km) danych technicznych (4,2 l/100 km)

Foto 

Licencje Komisarzy Ochrony Środowiska PZM oraz FIM 2016

2016

 

 

Jak ekonomicznym jesteś kierowcą?
Olsztyński Klub Motorowy - "Piękne Klasyki na Warmii" organizuje 23 kwietnia Ekologiczną Konkursową Jazdę Oszczędnościową. Kto w niej zwycięży? Załoga, której uda się w jak największym stopniu zbliżyć, albo i poprawić wynik fabrycznych danych spalania pojazdu, którym wystartuje w imprezie.
Impreza ma promować ekonomiczny styl jazdy, który tym samym wymusza jazdę z poszanowaniem przepisów, czyli jazdę bezpieczną.
Trasa 90 km, załoga: kierowca plus pilot. Auta rywalizują w dwóch kategoriach: pojazdy historyczne (do roku produkcji 1990 włącznie) oraz pojazdy współczesne.

Więcej informacji na stronie : http://okm.org.pl/?p=598

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: