Ruszyły eliminacje do konkursu „Najlepszy Młody Kierowca 2025”
Polski Związek Motorowy (PZM) oraz FIA ogłaszają start eliminacji online... więcej
PUCHAR i MISTRZOSTWA POLSKI PIT BIKE OFF-ROAD
W następny weekend 19–20 lipca 2025 Motoklub Olsztyn zaprasza do... więcej
Środowe Spotkania Klasyków
Tegorocznego lata mamy zgodę na sześć środowych spotkań w Olsztynie, przy... więcej
9 SPRINT O PUCHAR BURMISTRZA LUBAWY 3 SPRINT O MISTRZOSTWO ZIEMI LUBAWSKIEJ
Dziś już oficjalnie możemy zaprosić wszystkich zawodników, mieszkańców i... więcej
Cezary Droszcz: wyzwaniem jest dotarcie z informacją
Fundacja Polskiego Związku Motorowego troszczy się o dzieci, które uległy... więcej
Finał XXXV Wojewódzkiego Konkursu Policjanta Ruchu Drogowego za nami
W dniach 10-11.06.2025 r. rywalizowali między sobą policjanci z wydziałów ... więcej
81 RAJD POLSKI 14 oesów i 35 widowiskowych stref kibica
Ponad 190 kilometrów na trasach czternastu, szutrowych odcinków specjalnych... więcej
X Zlot Samochodów Zabytkowych.
Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza  organizuje X Zlot... więcej
ŚWIATOWY DZIEŃ OCHRONY ŚRODOWISKA
Świętujemy Światowy Dzień Środowiska!      ... więcej
Komunikat Zespołu Ochrony Środowiska PZM
Szanowni Państwo,Uprzejmie informujemy, że wykaz Komisarzy Ochrony Środowiska... więcej

BO SĄ LUDZIE, KTÓRZY ZAWSZE SĄ Z NAMI

Dziś 27.04.  mija 4 rocznica śmierci 

„Każdy ma swoją historię, ale tylko niektórzy tworzą ją dla wielu …”

STANISŁAW OLSZEWSKI  zawsze Fair Play

Jedna z najwybitniejszych postaci sportów motorowych w Polsce, najbardziej utytułowany w kraju. Z tym sportem  związał całe życie jako: zawodnik, szkoleniowiec i działacz. Był członkiem zmotoryzowanej sportowej rodziny, wzorem dla niego byli starsi bracia Zdzisław i Andrzej, którzy też mieli duże osiągnięcia i to oni go tym sportem  „zarazili”. Przygodę z motocyklem zaczął mając osiem lat, w tamtych czasach licencję zawodnik mógł otrzymać pod warunkiem ukończonych  16 lat i posiadania prawo jazdy. Karierę sportową rozpoczynał w1966r. w WAMK Lidzbark Warmiński. Mając 19 lat otrzymał powołanie do wojska do Ostródy tam  był zawodnikiem  w barwach Wojskowego Klubu Czerwone Berety, przemianowanego na Wawel Kraków z siedzibą w  Ostródzie. W 1973 roku przeszedł do OKS Stomil Olsztyn dzisiejszego Motoklubu Olsztyn. Jego kariera sportowa to pasmo sukcesów krajowych i  międzynarodowych.

130 razy był reprezentantem Polski. Zdobywca 10 tytułów Mistrza, 5-ciu tytułów Wicemistrza Polski,  Mistrz KDL-1976, Wicemistrz KDL 1977 – ( KDL - „Kadeele” były to zawody bardzo mocno obsadzane, nazywano je nawet „małymi Mistrzostwami Świata”. Ścigali się w nich zawodnicy ze ścisłej światowej czołówki: Genadij Moisiejew, Władimir Kavinow, Jarosław Falta, Jiri Churavy, Władimir i Jerzy Khudiakow, Dymitry Rangielov. Staszek zawsze mówił, że ma  satysfakcję, bo stawał na podium razem z Mistrzami Świata.)                                                                                                                                                                                                                      W 1978r. (ISDE) tytuł Wicemistrz Europy w rajdach enduro i indywidualnie w klasie 75 cc,  w latach 1979 i 1980 dwa tytuły Mistrza Europy w enduro indywidualnie w klasie 80 cc. W rajdach enduro  pierwsze miejsce w Zespołowych MŚ (Sześciodniówka/ISDE) –1980 i w tym samym roku Mistrz Świata  w klasie 80 cc. Z  kolegami z zespołu wywalczył osiem złotych medali w Drużynowych Mistrzostwach Świata, (byli to min. Ryszard Gancewski, Krzysztof Serwin, Zbigniew Kłujszo, Ryszard Augustyn, Zbigniew Banasik, Zbigniew Przybyła i wielu innych )

W 1984r.(Holandia)  II miejsce w ISDE  i II miejsce indywidualnie w MŚ w klasie 80 cc.

Podczas  Sześciodniówki we Francji w 1980 roku startował w klasie 80 cc i wystartował jako pierwszy. Organizator nieprecyzyjnie oznaczył trasę,  w pewnym momencie Staszek zorientował się, że coś jest nie tak, a jego rywale jechali jego śladem. Zatrzymał się, choć był świadomy, że może przegrać - zaczął informować zawodników, że źle jadą. Wrócił na właściwą trasę i wygrał swoją klasę. Otrzymał nie tylko zwycięski puchar, ale także Światową Nagrodę  Fair Play, którą może pochwalić się na prawdę nie wielu zawodników na Świecie.

Po zakończeniu kariery sportowej  włączył się w nurt działalności organizatorsko-szkoleniowej. Dzięki zdobytym uprawnieniom był nieocenionym współorganizatorem  wielu imprez w Olsztynie, na terenie Warmii i Mazur i Polski : Międzynarodowych Mistrzostw Polski, Europy i Świata w motocrossie i enduro, pełniąc podczas nich odpowiedzialne funkcje .Był międzynarodowym sędzią FIM i PZM.  

Sukcesy sportowe nie zmieniły jego natury. Twardy, ale zawsze fair play na torze, poza nim łagodny, koleżeński , bardzo lubiany przez zawodników, trenerów i działaczy.

Jego osiągnięcia doceniły władze sportowe. Został Mistrzem Sportu , Zasłużonym Mistrzem Sportu, Zasłużony dla PZM , Zasłużony dla Warmii i Mazur,  uhonorowany był  Złotym Medal „Za wybitne osiągnięcia sportowe”, „Złotym Krzyżem Zasługi”, „Złotą Honorową Odznaką Polskiego Związku Motorowego”, złotą odznaką „Zasłużony Działacz Kultury Fizycznej”,  i wiele innych. 

TO CO OSIĄGNĄŁ ZAWDZIĘCZAŁ SWOJEJ  CIĘŻKIEJ PRACY I  WIELKIEMU TALENTOWI .

Zarząd Okręgowy PZM: 
 

Zdjęcia : archiwum prywatne, Motoklub Olsztyn i FB Forgotten Motocross