Regulamin uzupełniający III runda Motochallenge
Pucharu Automobilklubów Ziemi Łódzkiej - Team50 Sieradz - PEC
1.Postanowienia ogólne
III runda Motochallenge Pucharu Automobilklubów Ziemi Łódzkiej - Team50 Sieradz zostanie przeprowadzona zgodnie z postanowieniami:
Regulaminu Motochallenge Puchar Automobilklubów Ziemi Łódzkiej
Ustawy „Prawo o ruchu drogowym”,
niniejszego regulaminu uzupełniającego.
Impreza zostanie zorganizowana w niedzielę 11.05.2025 roku na terenie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej przy ul. Zachodniej 2 w Sieradzu
Numer Wizy ZO PZM: 10/2025
Organizatorem imprezy jest:
Sieradzkie Stowarzyszenie Sportów Motorowych Team 50 98-200 Sieradz
Ul. Lokajskiego 1/12
e-mail: team50sieradz@gmail.com
2.Biuro Imprezy
Biuro imprezy w dniu 11.05.2025 będzie mieściło się na terenie zakładu pod zadaszeniem znajdującym się po prawej stronie od wjazdu na plac.
Władze imprezy
Kontrolę nad prawidłowym przebiegiem imprezy sprawować będzie Dyrektor Imprezy.
Dyrektor imprezy – Błażej Wojtanka
3.Zapisy
5.1. Zapisy odbywać się będą na miejscu w biurze imprezy od godziny 8:30 do 9:30
4.Pojemność imprezy
Pojemność imprezy określa się na 40 załóg
O możliwości startu w imprezie decyduje kolejność zgłoszeń.
5.Klasy pojemnościowe
Uczestnicy rywalizują w następujących klasach:
Klasa 1: do 1200 cm³
Klasa 2: od 1201 cm³ do 1600 cm³
Klasa 3: od 1601 cm³ do 2000 cm³
Klasa 4: powyżej 2001 cm³ oraz wszystkie pojazdy z napędem 4x4
Klasa Sport: dobrowolna klasa dla zawodników jeżdżących w imprezach wyższej rangi, traktujących rundy treningowo Zawodnicy z tej klasy nie są uwzględniani w klasyfikacji Pucharu
W pojazdach wyposażonych w turbosprężarkę stosuje się przelicznik pojemności:
pojemność silnika benzynowego x 1.7 pojemność silnika diesel-a x 1.5 8 Uczestnictwo
W zawodach mogą wziąć udział kierowcy-amatorzy
Zawodnicy muszą posiadać ważne prawo jazdy kategorii B oraz zgłosić pojazd spełniający wymagania określone w punkcie 9.
Zgłoszenia do każdej rundy oraz wpłaty wpisowego muszą być dokonane zgodnie z zasadami ustalonymi przez organizatora danej rundy.
9.Wymagania techniczne pojazdów
Każdy pojazd musi spełniać następujące warunki:
Posiadać wyposażenie zgodne z przepisami Prawa o Ruchu Drogowym.
Mieć ważne ubezpieczenie OC.
Mieć aktualne badanie techniczne dopuszczające pojazd do ruchu drogowego.
Jeśli pojazd nie jest własnością kierowcy, wymagana jest pisemna zgoda właściciela na udział pojazdu w imprezie.
10.Przebieg zawodów
Konfiguracja trasy:
Jedna trasa zlokalizowana na terenie zakładu, pokonywana 4-krotnie.
Do wyników końcowych brane są pod uwagę trzy najlepsze czasy z czterech przejazdów.
10.2.Pomiar czasu:
Pomiar czasu odbywa się za pomocą stoperów z dokładnością do 0.01 sekundy.
10.3.Kary czasowe:
Potrącenie pachołka/opony/beczki (wyjście elementu poza obrys): +5 sekund.
Falstart: +10 sekund.
Przecięcie linii mety obydwoma osiami lub brak zatrzymania na mecie stop (jeśli wymaga tego system pomiarowy): +10 sekund.
10.4.Kolejność startów:
W pierwszej próbie kolejność startów ustalana jest przez organizatora. Prowizoryczny czas startu pierwszej załogi 10:00.
W kolejnych przejazdach zawodnicy mają obowiązek utrzymywania zaplanowanej kolejności.
11.Wpisowe
11.1 Wpisowe ustala się w wysokości 100zł płatne gotówką w dniu imprezy w biurze.
12.Bezpieczeństwo
Wszyscy uczestnicy muszą przestrzegać zasad bezpieczeństwa oraz regulaminu imprezy.
12.3. W razie złamania regulaminu organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikacji uczestnika.
13.Nagrody
Za miejsca 1–3 w każdej klasie (z wyłączeniem klasy Sport) – pamiątkowy puchar.
14.Postanowienia Końcowe
Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie, o czym poinformuje uczestników z odpowiednim wyprzedzeniem.
W sprawach nieujętych w regulaminie decyzje podejmuje Organizator. Dyrektor Imprezy
Błażej Wojtanka
Zatwierdzono przez
OKSS przy ZOPZM w Łodzi W dniu 09.05.2025