Finały Wojewódzkie Ogólnopolskich Turniejów OMTM i BRD
Okręgowa Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Kielcach informuje, że w 2024... więcej
SUPEROES 2024 IV Runda
Już jutro kolejna runda Kryterium Toru "KIELCE" czyli zawody SuperOES... więcej
Pucharu Południowej Polski w cross country 2024
W najbliższą niedzielę - 21.04.2024 rozpoczyna sie cykl zawodów w ramach... więcej
Szkolenie na licencję ND-R Tor "KIELCE"
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek)2. ... więcej
Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych
Ciepłych, pełnych radosnej nadziei Świąt Wielkanocnych życzy Państwu Prezes... więcej
PUCHAR GÓR ŚWIĘTOKRZYSKICH enduro
Kieleckie Towarzystwo Motorowe NOVI KORONA Kielce organizuje w dniach 06-07.04.... więcej
Pucharu Południowej Polski w cross country 2024
Rozgrywki w ramach Pucharu Południowej Polski w cross country zaczynamy w... więcej
KOMUNIKAT
Informujemy, że w dniach 07-08.03.2024 biuro Zarzadu Okręgowego PZM w Kielcach... więcej
Fundacja PZM: 1,5% ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
SZKOLENIE LICENCJA SEDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO
Lubisz motoryzację, chcesz wejść w świat motosportu? Ta informacja jest dla... więcej

II Superoes 2016 - Od śniegu do slicków

Druga eliminacja Samochodowego Kryterium Toru Kielce Superoes 2016 została rozegrana na Torze Kielce 20 lutego. Z nietuzinkowo ułożoną trasą        i zmiennymi warunkami najlepiej poradził sobie Robert Mazurkiewicz jeżdżący Hondą Civic.

Inny kierowca Civica, drugi w klasyfikacji generalnej Zenon Bigda, powiedział nam, że próba pozwalała walczyć o najwyższe cele zawodnikom startującym „ośką”.  Potwierdzeniem jego słów jest fakt, że podium uzupełnił kolejny kierowca auta przednionapędowego - Michał Podsiadło w Renault Clio. 

Zwrotnym kompaktom sprzyjały takie elementy trasy, jak nawrót przy oponie ustawionej przed wjazdem na tor kartingowy. Jadącym efektywnie zawodnikom dał on przewagę czasową, a kibicom- możliwość oglądania kilku efektownych poślizgów, zwłaszcza w wykonaniu kierowców jadących samochodami z napędem na cztery koła.
Wymagający okazał się też sektor przy wjeździe do lasu. Dla dwóch uczestników stał się miejscem zakończenia rywalizacji.

Poślizgi były nieuniknione przy tak zmiennej nawierzchni. Rano przygotowujący trasę sędziowie poruszali się po śniegu, pierwsze przejazdy odbyły się   na mokrym, a w ostatniej próbie jeden zdecydował się na opony typu slick. 

Odbyły się trzy punktowane przejazdy, po których sklasyfikowano 79 zawodników. Mimo trochę przerzedzonej z powodu „sezonu grypowego” stawki, druga runda Kryterium Toru Kielce była okazją, by zobaczyć w akcji auta coraz rzadziej spotykane w sporcie, w tym m.in. Renault Megane Coupé pierwszej generacji i dwa Fiaty 126p.

W klasie I tryumfował Przemysław Wołek w Daewoo Tico, przed Igorem Jorżem w Fiacie 126p i Mariuszem Góralskim w Fiacie Cinquecento. Zwycięzcą klasy II został Karol Twardowski w Fiacie Cinquecento wyprzedzając Mariusza Maja startującego Peugeotem 106 i Łukasza Piotrowicza w Fiacie Punto. Pierwszą lokatę w klasie III zajął Grzegorz Kruk w Hondzie CRX, drugą Adam Wojtunik w Hondzie Civic, a trzecią Michał Banaś jeżdżący Hondą CRX. Na podium klasy IV weszła wspomniana już pierwsza trójka klasyfikacji generalnej, czyli Robert Mazurkiewicz, Zenon BigdaMichał Podsiadło. Klasę V wygrał Mikołaj „Miko” Marczyk w BMW E46 M3 przed Piotrem Dadokiem w Volvo S40 i Tomaszem Zagórskim  w BMW E36. W klasie VI pierwszy był Grzegorz Waszkowski w Mitsubishi Lancerze Evo, drugi Paweł Plata jeżdżący Subaru Imprezą, a trzeci Piotr Woźniak w Mitsubishi Lancerze Evo. Paweł Plata został też zwycięzcą klasy markowej Subaru przed Pawłem Gilem i Pawłem Łuczkiewiczem.

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: