Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych
Ciepłych, pełnych radosnej nadziei Świąt Wielkanocnych życzy Państwu Prezes... więcej
PUCHAR GÓR ŚWIĘTOKRZYSKICH enduro
Kieleckie Towarzystwo Motorowe NOVI KORONA Kielce organizuje w dniach 06-07.04.... więcej
Pucharu Południowej Polski w cross country 2024
Rozgrywki w ramach Pucharu Południowej Polski w cross country zaczynamy w... więcej
KOMUNIKAT
Informujemy, że w dniach 07-08.03.2024 biuro Zarzadu Okręgowego PZM w Kielcach... więcej
Fundacja PZM: 1,5% ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
SZKOLENIE LICENCJA SEDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO
Lubisz motoryzację, chcesz wejść w świat motosportu? Ta informacja jest dla... więcej
SUPEROES 2024 II Runda
Druga runda SuperOES rozgrała sie w warunkach mało zimowych. Pogoda była... więcej
SUPEROES 2024 II Runda
Już w sobotę 17.02.2024 kolejna runda SuperOES na Tor Kielce z nową... więcej
Szkolenie na licencję ND-R Tor "KIELCE" 24-25.02.2024
1. Termin: 24 - 25 luty 2024 (sobota, niedziela)2. Miejsce: Tor „KIELCE... więcej
SUPEROES 2024 I Runda
W sobotę 20.01.2024 na Torze KIELCE w Miedzianej Górze odbedzie sie pierwsza... więcej

II Runda Kryterium Toru Kielce „Superoes” 2017- Zwodniczy urok czerni

Rozegrana 18 lutego na Torze Kielce II Runda Kryterium Superoes 2017 odbywała się przy dodatniej temperaturze. Czarna nawierzchnia bez większych połaci śniegu czy lodu mogła dawać nadzieję na zawody sprzyjające głównie szybkim samochodom. Zamiast nich obejrzeliśmy klasyczną zimową rywalizację szybkich, czyli dobrze wyczuwających przyczepność kierowców.

Uczestnicy jeżdżący autami z przednim napędem po raz kolejny zaskoczyli przeciwników „uzbrojonych” w potężne swymi parametrami Mitsubishi Lancery Evo oraz mocne i zwinne Subaru Imprezy. Mniej liczni niż zwykle byli za to zwolennicy samochodów tylnonapędowych. Wśród czterech BMW znalazł się napędzany na cztery koła model nowszej generacji F30, prowadzony przez jedyną kobietę w stawce- Katarzynę Kęskę. Klasę V stworzyli zatem trzej zawodnicy w BMW- Paweł Gonciarz, Artur Wolski i Tomasz Zagórski, próbujący okiełznać driftingowe inklinacje Nissana 350Z Wojciech Marzec oraz tworzący świetny duet z przednionapędowym Volvo S40 Piotr Dadok, któremu jeden pechowy przejazd uniemożliwił nawiązanie walki o podium. Czy „czterej muszkieterowie” z BMW i Nissana byli jedynymi broniącymi honoru tylnej osi? Nie!  O kierowcach sportowych Fiatów 126p konkurujących na polskich torach i trasach można by już nakręcić serię filmów „Szybcy i sentymentalni”. W sekwencji o lutowym Superoesie wystąpiłby kwartet składający się z Rafała Zygana, Mirosława Janduły, Michała Szlachty i jeżdżącego Maluchem z silnikiem z motocykla Honda CBR600 Igora Jorża. Za walkę w zimowych zawodach należy im się szczególne uznanie. Podrasowany Mały Fiat- krótki, dość mocny i tylnonapędowy to maszyna, która w takich warunkach wymaga od kierowcy wyjątkowej koncentracji.
Niestety, drobna przygoda jednego z „Maluchów” była jednym z powodów zakończenia czwartego przejazdu po godzinie 15, a co za tym idzie nierozegrania piątej próby. Sytuacja mogłaby jednak wyglądać inaczej, gdyby zawodnicy pilnowali kolejności dojazdu na start. Mamy nadzieję, że w kolejnej, trzeciej rundzie Superoesu, zaplanowanej na 25 marca, uczestnicy wykażą więcej zrozumienia dla wysiłku organizatorów. 
Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej II wywalczył kierowca Hondy CRX Michał Banaś, który wyprzedził Piotra Woźniaka i Jerzego Sudera jeżdżących Mitsubishi Lancerami Evo.

Klasyfikacja generalna

Klasy

Relacja autorstwa Pana Andrzeja Szczodraka

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: