Tydzień Zrównoważonego Rozwoju
Światowy Dzień Środowiska obchodzony jest 5 czerwca i jest największym i... więcej
II runda Caravaningowych Mistrzostw Polski PZM w Januszkowicach
Gliwicki Klub Caravaningowy Glob zaprasza na Ogólnopolski Zlot... więcej
Wiosenne ściganie
W Bieruniu odbyła się druga runda Samochodowych Mistrzostw Tychów. W piękny,... więcej
24 Rajd Zagłębiowski przeszedł do historii
24 Rajd Zagłębiowski to II Runda Turystycznych Motorowych Mistrzostw Polski... więcej
Województwo Małopolskie partnerem głównym Valvoline Rajdu Małopolski 2023!
Małopolska od zawsze była kolebką sportów motorowych, a w szczególności rajdów... więcej
Finał szutrowej części sezonu. Szejowie wystartują w Rajdzie Podlaskim
W dniach 1-3 czerwca odbędzie się trzecia runda sezonu Rajdowych Samochodowych... więcej
Mistrzostwa w Jeździe Wolnej Motocyklem
W najbliższą niedzielę odbędą się „Nieoficjalne Mistrzostwa w Jeździe... więcej
Wojewódzki Finał Młodzieżowego Turnieju Motoryzacyjnego 2023
W minioną sobotę w Zespole Szkół Samochodowych w Częstochowie przeprowadzony... więcej
Znakomita niedziela na Rajdzie Polski w wykonaniu braci Szejów
79. ORLEN Rajd Polski dobiegł końca. Niedzielny etap udowodnił, jak... więcej
Relacja z I rundy CMP i MKC PZM
21 maja zakończył się Ogólnopolski Zlot Caravaningowy Ochaby 2023, podczas... więcej

Szybko i technicznie

Upalna, słoneczna pogoda i nowa trasa wytyczona na Torze Fiata idealnie wpisały się w gusta Floriana Wójcika-Mirskiego, który sięgnął dziś po trzecie w tym sezonie zwycięstwo w rundzie Samochodowych Mistrzostw Tychów. Kierowca Subaru Maptek, pilotowany tym razem przez Marcina Kalecińskiego, pokonał o nieco ponad cztery sekundy załogę Artur Kobiela/Kamil Walę w Mitsubishi Lancerze EVO.

Organizatorzy czwartej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów jak zwykle zaskoczyli zawodników przygotowując zupełnie nową trasę. Tym razem kierowcy nie musieli mierzyć się z hopami, jednak mieli przed sobą długie proste, na których rozwijano zawrotne prędkości, a także ciasne i bardzo techniczne szykany wymagające precyzyjnego prowadzenia maszyn i właściwego doboru punktów hamowania. Do rywalizacji przystąpiło 77 załóg, które rywalizowały o punkty na trzech próbach sportowych. Tradycyjnie już najszybszymi okazali się zawodnicy klasyfikowani w najmocniejszej klasie K4. Wydawało się, że po drugi triumf z rzędu zmierzają Artur Kobiela oraz Kamil Wala, jednak pięciosekundowa kara sprawiła, że musieli oni ustąpić pola Florianowi Wójcikowi-Mirskiemu w Subaru Maptek, który wyprzedził ich o 4,12 sekundy. Czołową trójkę uzupełnili Łukasz Kobiela i Tobiasz Spratek w Mitsubishi Lancerze Evo 9. Łukasz Kępa, pilotowany prze Krysię Bywalec, odniósł kolejne zwycięstwo w klasie K3. Podczas czwartej rundy SMT to jednak załoga Hondy Civic skorzystała na karach rywali, gdyż 10 dodatkowych sekund skutecznie pozbawiło Adriana i Ninę Bęben szans na zwycięstwo. Z karami musieli się również pogodzić zdobywcy trzeciego miejsca - Maciej Watras oraz Kamil Kluczewski w Renault Clio, na konto których zapisano pięć dodatkowych sekund. W klasie drugiej niepowodzenie podczas poprzedniej rundy powetował sobie Grzegorz Ciombor z Grzegorzem Boryckim. Załoga Hondy Civic mimo pięciosekundowej kary sięgnęła po zwycięstwo, choć ich przewaga na mecie wyniosła zaledwie 0,32 sekundy! O włos z pucharem za najwyższy stopieniu podium rozminęli się zwycięzcy poprzedniej rundy - Daniel Dembinny i Daniel Włodarczyk, natomiast pierwszą trójkę uzupełnili Romuald Stasik i Grzegorz Pękala w Citroenie C2. W klasie K1 kolejną wygraną na swoje konto zapisał Łukasz Semik, który w Fiacie Seicento jechał z Mateuszem Bartosikiem. Ten kierowca zanotował swoje czwarte zwycięstwo w sezonie i jest na najlepszej drodze do sięgnięcia po tytuł w swojej klasie. Podium tym razem uzupełnili Michał Kociołek z Marcinem Bieniakiem oraz Krystian Pawlik i Łukasz Salwirak, którzy także jechali Fiatami Seicento. W klasie CENTO pewne zwycięstwo odnieśli Marek Mendela oraz Robert Krzyża, którzy o 9,17 sekundy wyprzedzili Macieja Walaszaka i Krzysztofa Satlawę. Najniższy stopień podium przypadł Wojciechowi de Weyher pilotowanemu przez Michał Fogińskiego - cała trójka ścigała się Fiatami w Seicento. Czwarta runda SMT w klasie RWD padła łupem Piotra Sikorskiego i Krzysztofa Żaka w BMW E30. Najszybsza załoga musiała jednak dać z siebie wszystko, aby o 0,94 sekundy pokonać Tomasza Mizerę i Sławomira Wajsmana w BMW E36/Compact/m3. Trzecie miejsce wywalczyli Adam Owczarz i Liliana Kantyka Nissanie 350z. Na Torze Fiata nie zabrakło rzecz jasna także zawodników rywalizujących w klasie GOŚĆ. Tym razem najszybszymi okazał się Damian Kostka - znany z występów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska. Kierowcę Hondy Civic VTI pilotowała Karolina Kubala. Drugą lokatę wywalczyli Daniel Mech i Paulina Staszak w Citroenie Saxo oraz Paweł Żyła i Konrad Jaśkiewicz w Renault Clio. Po czterech rundach wciąż ciężko mówić o faworytach do tytułów w poszczególnych klasach. Walka jest zacięta i toczy się na ułamki sekund, więc nic nie jest jeszcze przesądzone. Kolejna okazja do walki o punkty będzie miała miejsce 16 lipca.

Podobnie jak w poprzednich sezonach, także i w tym roku Samochodowe Mistrzostwa Tychów mogą się odbyć dzięki wsparciu sponsorów i partnerów Automobilklubu Ziemi Tyskiej: Fiat Chrysler Automobiles Polska, Silesia Oil – AVIA, Inter Cars, dystrybutor żywic poliestrowych www.zywica.eu, Miasto Tychy, Info Graf, Time4, Super-Nowa.pl oraz serwisowi Rajdy24.pl.

Klasyfikacja generalna 4. rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów (25 czerwca 2017):

1. Florian Wójcik-Mirski/Marcin Kaleciński (Subaru Maptek) 6:46,17 s.
2. Artur Kobiela/Kamil Wala (Mitsubishi Lancer) + 4,12 s.
3. Łukasz Kobiela/Tobiasz Spratek (Mitsubishi Lancer Evo) + 11,40 s.

Klasa K4:
1. Florian Wójcik-Mirski/Marcin Kaleciński (Subaru Maptek) 6:46,17 s.
2. Artur Kobiela/Kamil Wala (Mitsubishi Lancer) + 4,12 s.
3. Łukasz Kobiela/Tobiasz Spratek (Mitsubishi Lancer Evo) + 11,40 s.

Klasa K3:
1. Łukasz Kępa/Krysia Bywalec (Honda Civic) 7:15,87 s.
2. Adrian Bęben/Nina Bęben (Honda EVORA) + 6,29 s.
3. Maciej Watras/Kamil Kluczewski Renault Clio + 12,1 s.

Klasa K2:
1. Grzegorz Ciombor/Grzegorz Borycki (Honda Civic EK4 Rally) 7:35,46 s.
2. Daniel Dembinny/Daniel Włodarczyk (Honda CRX) + 0,32 s.
3. Romuald Stasik/Grzegorz Pękala (Citroen C2) + 6,96 s

Klasa K1:
1. Łukasz Semik/Mateusz Bartosik (Fiat Seicento) 7:40,79 s.
2. Michał Kociołek/Marcin Bieniak (Fiat Seicento) + 2,47 s.
3. Krystian Pawlik/Łukasz Salwirak (Fiat Seicento) + 4,73 s.

Klasa CENTO:
1. Marek Mendela/Robert Krzyża (Fiat Seicento) 7:41,17 s.
2. Maciej Walaszek/Krzysztof Satlawa (Fiat Seicento) + 9,17 s.
3. Wojciech de Weyher/Michał Fogiński (Fiat Seicento) + 12,92 s.

Klasa RWD:
1. Piotr Sikorski/Krzysztof Żak (BMW E30) 7:24,09 s.
2. Tomasz Mizera/Sławomir Wajsman (BMW E36/Compact/m3) + 0,94 s.
3. Adam Owczarz/Liliana Kantyka (Nissan 350z) + 1,11 s.

Klasa GOŚĆ:
1. Damian Kostka/Karolina Kubala (Honda Civic VTI) 7:24,29 s.
2. Daniel Mech/Paulina Staszak (Citroen Saxo) + 0,53 s.
3. Paweł Żyła/Konrad Jaśkiewicz (Renault Clio) + 11,58 s.

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: 
 

Galeria zdjęć