Klasyfikacja Mistrzostw Śląska Pojazdów Zabytkowych 2024
W imieniu Okręgowej Komisji Pojazdów Zabytkowych informujemy o opublikowaniu... więcej
Szkolenie dla organizacji pozarządowych z zakresu obsługi nowej platformy - eNGO
 W związku ze zmianą platformy, na której składane będą oferty /... więcej
Kurs na licencje rajdową ND-R - 8-9.02.2025
W imieniu Automobilklubu Ziemi Tyskiej zapraszamy do udziału w kursie na... więcej
Kurs na licencje rajdową ND-R - 1-2.02.2025
 W imieniu Automobilklubu Śląskiego zapraszamy do udziału w kursie na... więcej
Konkurs "Odblaskowa Szkoła" rozstrzygnięty
Publikujemy końcowe wyniki konkursu "Odblaskowa Szkoła" prowadzonego... więcej
Klasyfikacja Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska 2024
Informujemy o opublikowaniu oficjalnej klasyfikacji Rajdowego Samochodowego... więcej
Mini RO zastępuje Super KJS – powstaje nowy cykl: Rajdowy Puchar Południa!
Zgodnie z zapowiedzią z zeszłego tygodnia, prezentujemy nowy cykl Mini Rajdów... więcej
Licencje sportowe i sędziowskie w 2025 roku.
W zakładce LICENCJE została opublikowana tabela opłat za wznowienie i... więcej

Potyra i Sieliło triumfują w 48. Rajdzie Cieszyńska Barbórka, zostając mistrzami Południa!

Kacper Potyra i Piotr Sieliło (Citroen DS3 RallyN1) wygrywając trzy z sześciu odcinków specjalnych triumfowali w 48. edycji Rajdu Cieszyńska Barbórka! Duet reprezentujący G4 Sport Club i Speedstar zdobył maksymalną liczbę punktów w finałowej rundzie Rajdowych Mistrzostw Południa, zdobywając tym samym tytuły. Najszybszą załogą w rajdzie byli Marcin Górny z Mateuszem Martynkiem (Ford Fiesta Rally3), wygrywając w grupie OPEN, nieliczonej do klasyfikacji generalnej.

Po trzech odcinkach specjalnych Potyra i Sieliło mieli tylko 0,4 sekundy przewagi nad Jakubem Niemcem i Mateuszem Bodniakiem (Ford Fiesta ST RallyN1). Na popołudniowych próbach nie dali jednak szans konkurentom, wygrywając je wszystkie, łącznie z dodatkowo punktowanym Power Stage. Na koniec rajdu Niemiec i Bodniak stracili 32,9 sekundy, zostając wicemistrzami Południa. Czołową trójkę uzupełnili Kamil Kawalec i Sebastian Krzyżowski (Peugeot 208 GTI RallyN1, +35,9 s), którzy taką samą pozycję zajęli także na koniec sezonu.

Za podium uplasowały się kolejne duety RallyN1, Hawro/Kolaczek (Peugeot 207 RC RallyN1, +50,9 s), Dawidów/Skupień (Alfa Romeo MiTo QV RallyN1, +1:04,0 s) oraz Gańczarczyk/Parzyk (Citroen DS3 RallyN1, +1:05,4 s). Na siódmej pozycji rywalizację ukończyli Kwaśny i Roik, wygrywając klasę A (Honda Civic, +1:12,2 s). Za nimi uplasowali się Bieszczad i Piczak (Honda Civic Type-R, +1:28,6 s), Laśkiewicz i Biliniewicz (Renault Clio, +1:54,6 s), Pasterak i Gładysz (Honda Civic Type-R, +2:06,0 s). Na jedenastym miejscu zwycięzcy RallyN2, Marcin i Alicja Biernat (Citroen DS3, +3:01,2 s). W RallyN3 wygrali Paweł Kostka z Tomaszem Harczukiem (KIA Picanto III), w klasie CLASSIC samotnie do mety dotarli Andrzej Kaczmarczyk i Łukasz Szwed (Peugeot 205 GTI).

Górny i Martynek najszybsi na odcinkach specjalnych

Kibice obserwowali także świetną walkę o wygranie grupy OPEN. Po trzech oesach na czele byli Marcin Górny i Mateusz Martynek (Ford Fiesta Rally3), jednak tylko niespełna sekundę przed Kacprem Wróblewskim i Konradem Dudzińskim (Toyota Yaris GR). Na czwartej próbie Wróblewski mocno zaatakował, odzyskując prowadzenie z trzysekundową przewagą. Niestety drobna awaria na kolejnej próbie okazała się kosztowna w czasie – strata ponad minuty zaprzepaściła szansę na wygraną. Pomimo najlepszego czasu na Power Stage to Górny i Martynek mogli cieszyć się ze zwycięstwa. Dla reprezentanta Automobilklubu Beskidzkiego będzie to z pewnością niezapomniany sukces – pierwszy raz w nowym samochodzie, do tego był to jubileuszowy, 100 start w profesjonalnym rajdzie. Debiutował 25 lat temu w… 27. Rajdzie Cieszyńska Barbórka!

Drugie miejsce w OPEN1 zajęli Mateusz Feruga i Marcin Drewniak (Ford Fiesta R5, +47,6 s), podium uzupełnili Wróblewski z Dudzińskim (+49,4 s). W OPEN2 triumfowali Marek Mularczyk i Bartosz Sajdak (Citroen DS3 R3T), za którymi sklasyfikowano Piotra Ilnickiego z Aleksandrą Piekarską (Peugeot 208 Rally4, +43,4 s) i Pawła Muszyna z Damianem Stankiem (Ford Fiesta Rally4, +1:16,6 s). OPEN3 to triumf Dawida Wewióra z Andrzejem Mrowczykiem (Renault Clio III RS CUP), za którymi uplasowali się Dariusz Obrzut z Marcinem Majewskim (Ford Focus ST170, +1:27,8 s) oraz Mieczysław Żogała z Piotrem Jendryskiem (Peugeot 206 XS, +5:56,7 s).

W RSPŚ najszybsi Szturc z Cymorkiem

Jadący Oplem Astrą Krzysztof Szturc i Mariusz Cymorek wygrali 48. Rajd Cieszyńska Barbórka w ramach Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska. Załoga zwyciężyła dziś na trzech z sześciu prób sportowych, pokonując na mecie o 4,4 sekundy Adama Bujoka i Sebastiana Drużkowskiego (Peugeot 205), którzy triumfowali na pozostałych PSach. Podium uzupełnili Tomasz i Dominik Jasińscy (Honda Civic), tracąc 38,5 sekundy. Warto dodać, że na świetnym, dziewiątym miejscu klasyfikacji generalnej uplasowali się Daniel Opioła i Dominika Grabowska, najszybsi w RETRO – jadąc Fiatem 126p!

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: