Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych
W ramach obchodów Światowego Dnia Ofiar Wypadków Drogowychsię 17 listopada w... więcej
kolejnych 18 ratowników drogowych
W miniony weekend instruktor ratownictwa drogowego ZO PZM na zlecenie... więcej
XVIII Międzynarodową Konferencję „Współczesne Oblicza Bezpieczeństwa” BRD, Ratownictwo, Pierwsza pomoc
W imieniu Sygnatariusza Europejskiej Karty Bezpieczeństwa RuchuDrogowego... więcej
ŚWIATOWY DZIEŃ PAMIĘCI OFIAR WYPADKÓW DROGOWYCH
Światowy Dzień PamięciOfiar Wypadków Drogowychsobota, 18 listopada 2023 roku,... więcej
obchody Światowego Dnia Pamięci o Ofiarach Wypadków Drogowych
Fundacja dla Dziecka i Rodziny „Wschodzące Słońce” z Gdańska od... więcej
Szkolenie z ratownictwa drogowego
Wczoraj, sopoccy municypalni przeszli szkolenie w zakresie udzielania pierwszej... więcej
Powiększa się sportowa rodzina Energi
 Z logo gdańskiej firmy na kombinezonach i motocyklach zobaczyć będzie... więcej
Zgłoszenia do kalendarza 2024 - sport mtocyklowy
Szanowni Państwo,W związku ze zbliżającym się końcem sezonu 2023 w... więcej
Podsumowanie sezonu 2023 sportu motocyklowego w ZG
Główna Komisji Sportu motocyklowego informuje że nadanie tytułów i wręczenie... więcej
Podsumowanie klasyfikacji gen. NSMO 2023
Zarząd Automobilklubu Elbląskiego informuje, że w bieżącym roku na zlecenie... więcej

Waldemar Kluza najszybszy w 8 Rundzie GSMP

Tak emocjonującej wyścigowej niedzieli podczas Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski nie widzieliśmy od dawna. Po pierwszym z dwóch podjazdów wyścigowych, trzech najszybszych kierowców klasyfikacji generalnej niedzielnej odsłony 26. Grand Prix Sopot – Gdynia dzieliło zaledwie 0,335 sekundy!

Na liście startowej 8 Rundy GSMP znalazło się 42 kierowców. W przeciwieństwie do soboty dwa poranne podjazdy treningowe obyły się bez dłuższych przestojów powodowanych awariami czy koniecznością czyszczenia trasy. Po przelotnych opadach na części  trasy pojawiła się żółta flaga z czerwonymi pasami, sygnalizująca śliską nawierzchnię. Jednak większe opady  deszczu nie nastąpiły, ku radości rekordowej ilości stojących wzdłuż trasy kibiców.

Czerwona flaga, zatrzymująca zawody, pojawiła się w pierwszym podjeździe wyścigowym: na prostej prowadzącej do sławnego ronda na osiedlu Brodwino, przez które prowadzi trasa wyścigu, stanęło uszkodzone po opuszczeniu trasy Renault Clio Grzegorza Kluzy. Do czyszczenia zalanego płynami cieknącymi z auta, oprócz służb wyścigu wezwano ochraniający zawody wóz straży pożarnej. Po dłuższej przerwie wznowiono podjazd. Pierwsza trójka klasyfikacji generalnej wyścigu: Grzegorz Rożalski ( Mitsubishi Lancer), Gabriel Kubit ( Lotus Exige KMS) i Waldemar Kluza ( Mitsubishi Lancer EVO AMS, zmieściła się 0,335 sekundy! Zapowiadało to znakomitą walkę pomiędzy najszybszymi kierowcami w drugim podjeździe wyścigowym. Szanse na podium miał jeszcze Jędrzej Szcześniak, który w spektakularnym Lamborghini Huracan Super Trofeo tracił do czołówki zaledwie 1, 7 sekundy. Podczas podjazdu Grzegorza Musza ( Honda Integra KMS) i jadącego za nim zwycięzcy sobotniej. 7 Rundy GSMP Grzegorza Rożalskiego nastąpiło zamieszanie przy potrąconej szykanie w górnej części trasy. W efekcie Rożalski skorzystał z prawa powtórzenia swojego podjazdu wyścigowego. Na mecie czekał już Kluza, który przejechał podjazd bez problemów, z REWELACYJNYM czasem 1:21,981. Emocje wśród kibiców sięgały zenity, i to nie z powodu doskwierającej wszystkim temperatury, przekraczającej 30 st. Rożalski przejechał trasę z prawie identycznym czasem, jak w pierwszym podjeździe, jednak w sumie wystarczyło to tylko na drugie miejsce w generalce rundy.

Trzeci na mecie zameldował się , Jędrzej Szcześniak, który  pojechał szybciej o 3 sekundy w porównaniu do swojego czasu z pierwszego podjazdu, spychając czwartego  Kubita poza podium.

W kategorii Narodowej ( w której klasyfikowani sa kierowcy jeżdżąc autami z utraconą homologacją międzynarodowa) na podium 8  Rundy GSMP   stanęli Marcin Przybyszewski ( Honda Integra), Janusz Jania ( Honda Integra i Michał Łusiak ( Ford Escort Cosworth), zaś w klasyfikacji historycznej najszybciej pojechał okazjonalnie wracający do wyścigów górskich Christian Zaleski ( Porsche 911) , który wyprzedził lidera klasyfikacji GSMP Hist. Wojciecha Myszkiera ( VW Golf) i Jakuba Zalegę ( VW Golf).

Sopockie zawody, przyciągające na trasę nie tylko stałych kibiców wyścigów górskich lecz także tłumy turystów, oprócz trudnej technicznie trasy są także dużym widowiskiem pozasportowym. Liczni kibice mieli okazję, podczas Race Taxi przejechania trasy z doświadczonymi kierowcami sportowymi i obejrzenia wyścigu z prawego fotela auta sportowego. Dla widzów przygotowano spektakularne pokazy dryftu, zaprezentowali się młodzi zawodnicy, rozpoczynający swoją sportową karierę za kierownicami gokartów. Automobilklub Orski, organizator 26. Grand Prix Sopot-Gdynia promował także otwieraną sekcję motocyklową, stąd też na trasie pojawiał się Pit Bike jednego z zawodników klubu.

26. Grand Prix Sopot-Gdynia, objęli  Patronatami Honorowymi:

Mieczysław Struk,  Marszałek Województwa Pomorskiego, Jacek Karnowski, Prezydent Sopotu, Wojciech Szczurek, Prezydent Gdyni, Alain Mompert, Honorowy Konsul Francji na Pomorzu.

Szczegóły dotyczące zawodów i towarzyszących im wydarzeń znaleźć można na stronie www.akorski.pl oraz w mediach społecznościowych klubu i wyścigu ( np. Facebook).

Wyniki online dostępne będą na stronie internetowej www.wyniki-online.pl.

 

Zarząd Okręgowy PZM: