Biuro nieczynne
W dniach 25.04 - 05.05.2024 biuro ZO PZM będzie nieczynne.
Eliminacje powiatowe BRD - aktualizacja z dn. 15.04.2024
Eliminacje powiatowe w powiecie bytowskim odbędą się w:Szkoła Podstawowa im. św... więcej
II Runda Nawigacyjnych Samochodowych Mistrzostw Okręgu
13 kwietnia br. w Elblągu na terenie Spółki PZM OZDG (Fiat, Jeep, Peugeot)... więcej
Szkolenie z Ratownictwa Drogowego dla Pracowników Toru Kartingowego w Gdańsku
W dniu wczorajszym, 11 kwietnia 2024 roku, pracownicy toru kartingowego w... więcej
Moto Kociewie STG wraca do przedszkola?
Dziś na zaproszenie Miejskiego Przedszkola w Skórczu Miejskie Przedszkole w... więcej
Pierwsza runad MSPP
Już za tydzień 14.04.2024 rozpoczynamy wielkie ściganie! W tym roku... więcej
Komunikat OKSM
KOMUNIKAT nr.1/2024 W celu ujednolicenia regulaminów zawodów strefowych... więcej
Komunikat Organizacyjny II Rundy NSMO
Komunikat OrganizacyjnyII Rundy NSMOElbląg, 13 kwiecień... więcej
Wesołego Alleluja!
Z okazji Świąt Wielkanocnych, Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Motorowego w... więcej
OGÓLNOPOLSKI MŁODZIEŻOWY TURNIEJ MOTORYZACYJNY
KOMUNIKAT ORGANIZACYJNY 1. Eliminacje wojewódzkie: – odbędą się 20... więcej

II runda Motul Rallyland Cup 2016 za nami.

W sobotę 9. kwietnia, na byłym lotnisku wojskowym w Debrznie odbyła się II w tym sezonie runda rajdowego pucharu dla amatorów Motul Rallyland Cup.

Zawodnicy jak zawsze mieli do dyspozycji dwie próby sportowe o łącznej długości około 9 km, przejeżdżane w czterech pętlach, co dawało 36 kilometrów „oesowych”.

Z uwagi na niepewną aurę organizatorzy zdecydowali się na ograniczenie nawierzchni szutrowych do minimum  - szutru było tylko około 300 metrów. Nie oznacza to jednak, że trasa rajdu była mało atrakcyjna. Niektóre załogi mówiły po rajdzie, że trasa była podobnie szybka jak rundy poprzedniej, natomiast była kilkukrotnie trudniejsza. Próby obfitowały w wiele „chytrych”, technicznych zakrętów z dużą ilością brudu wyciąganego z cięć, wymagających od załóg wykonania bardzo precyzyjnego opisu.  Były też fragmenty bardzo szybkie, jednakże nie na tyle żeby faworyzować samochody z najmocniejszych klas – świadczy o tym fakt zajęcia II miejsca w generalce przez załogę z klasy IV, czyli jadącej samochodem o pojemności  silnika do 2000 ccm bez doładowania.

O renomie i sukcesie imprezy świadczy również fakt, iż do rywalizacji stanęło ponad 70 załóg mimo obywającego się tym samym terminie, niecałe 200 km od Debrzna,  innego rajdu. Trudna technicznie trasa poskutkowała bardzo ostrożną jazdą większości kierowców – tak niewielu zdarzeń rajdowych nie było już od dawna. Oprócz kilku wycofań z powodu awarii,  tylko jedno auto odpadło z powodu tzw. „dzwona” - BMW z klasy „Gość” prowadzone przez Darka Górskiego bardzo lekko zdefasonowało się na drzewie.

 

Zwycięzcami rajdu zostali:

Klasa I

Łukasz Pachulicz/Witold Wojnowski – Fiat Seicento

 

Klasa II

Maciej Górecki/Jacek Kondratowicz – Fiat Seicento

Maksym Dreczkowski/Justyna Lewandowicz – Fiat Seicento

Radosław Oryszczak/Szymon Oryszczak – Peugeot 106 Rallye

 

Klasa III

Piotr Szupryczyński/Kamil Krażewski – Citroen C2

Rafał Nowak/Tomasz Szczuraszek – Honda Civic

Sławek Nowakowski/Dominik Zdulski – Honda Civic

 

Klasa IV

Robert Kaczorowski/Szymon Marciniak – BMW E36

Dawid Matysiak/Marek Rzepiński – BMW E30

Mateusz Bojanowski/Oskar Olszewski – Ford Fiesta

 

Klasa V

 

Piotr Korzeniewski/Maciej Ziobrowski – Subaru Impreza

Adam Stec/Dariusz Zdanowicz – Mitsubishi Lancer

Tomasz Jurkun/Roman Iwaszko – Subaru Impreza

 

Klasa Gość

Grzegorz Olchawski/Jakub Brzeziński – Ford Fiesta

Piotr Chrobak/Przemysław Chrobak – Subaru Impreza

Jerzy Suder/Dawid Szczepański – Mitsubishi Lancer

 

Klasyfikacja Generalna

Piotr Korzeniewski/Maciej Ziobrowski – Subaru Impreza

Robert Kaczorowski/Szymon Marciniak – BMW E36

Adam Stec/Dariusz Zdanowicz – Mitsubishi Lancer

 

 

 

Tekst: Michał Ogórek

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: