Eliminacje powiatowe BRD - aktualizacja z dn. 15.04.2024
Eliminacje powiatowe w powiecie bytowskim odbędą się w:Szkoła Podstawowa im. św... więcej
II Runda Nawigacyjnych Samochodowych Mistrzostw Okręgu
13 kwietnia br. w Elblągu na terenie Spółki PZM OZDG (Fiat, Jeep, Peugeot)... więcej
Szkolenie z Ratownictwa Drogowego dla Pracowników Toru Kartingowego w Gdańsku
W dniu wczorajszym, 11 kwietnia 2024 roku, pracownicy toru kartingowego w... więcej
Moto Kociewie STG wraca do przedszkola?
Dziś na zaproszenie Miejskiego Przedszkola w Skórczu Miejskie Przedszkole w... więcej
Pierwsza runad MSPP
Już za tydzień 14.04.2024 rozpoczynamy wielkie ściganie! W tym roku... więcej
Komunikat OKSM
KOMUNIKAT nr.1/2024 W celu ujednolicenia regulaminów zawodów strefowych... więcej
Komunikat Organizacyjny II Rundy NSMO
Komunikat OrganizacyjnyII Rundy NSMOElbląg, 13 kwiecień... więcej
Wesołego Alleluja!
Z okazji Świąt Wielkanocnych, Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Motorowego w... więcej
OGÓLNOPOLSKI MŁODZIEŻOWY TURNIEJ MOTORYZACYJNY
KOMUNIKAT ORGANIZACYJNY 1. Eliminacje wojewódzkie: – odbędą się 20... więcej

„150 prawy 6 wybija, 70 hopa gaś” – to początek opisu jednego z odcinków III rundy Motul Rallyland Cup zapowiadający wiele emocji.

Tydzień po majówce, w sobotę 7 maja, odbyła się w Rallylandzie III w tym sezonie runda Motul Rallyland Cup.

Zawodnicy po mecie II rundy mówili, że trasa była bardzo trudna.

Tym razem poprzeczkę postawiono jeszcze wyżej i próby sportowe były jeszcze bardziej wymagające. W zasadzie na trasie nie było miejsc prostych i oczywistych. Wiele fragmentów trasy obfitowało w miejsca bardzo podchwytliwe, wymagających bardzo dokładnego opisu i bardzo rozważnej jazdy.

Trasa rajdu składała się jak zwykle z dwóch prób sportowych o łącznej długości niewiele ponad 8 kilometrów, przejeżdżanych czterokrotnie. Nawierzchnia to tym razem dużo szutru – ponad 2 kilometry. Reszta to oczywiście asfalt i beton, miejscami bardzo mocno zabrudzony i dzięki temu dający zawodnikom i kibicom dużo frajdy. Aura była jak na zamówienie – pełne słońce, lekki wiatr i temperatura ponad 20 stopni Celsjusza, co miało niebagatelny wpływ na przebieg imprezy z uwagi na sporą tym razem ilość szutru.

Rywalizacja do samego końca była bardzo zacięta. Z uwagi na stopień trudności wiele załóg nie ukończyło zawodów. Swoje żniwo zebrała dawno już nie przejeżdżana hopa – niektórym zabrakło w opisie słowa”gaś”. Natomiast wszystko przebiegało bez groźnych zdarzeń i w atmosferze dobrej zabawy.

W wynikach kilka ciekawostek, między innymi: pierwsze w karierze zwycięstwo Adama Steca, III miejsce w generalce Igora Bartołda samochodem klasy IV ze stratą tylko 10 s do lidera

 

A poszczególnych klasach zwyciężyli:

 

Klasa I

Łukasz Pachulicz/Witold Wojnowski – Fiat Cinqucento

 

Klasa II

Jędrzej Kiedrowicz/Adrian Myk – Fiat Cinquecento

Maksym Dreczkowski/Justyna Lewandowicz – Fiat Seicento

Maciej Tłuszczak/Maciej Furtak – Suzuki Swift

 

Klasa III

Piotr Szupryczyński/Kamil Krażewski – Citroen C2

Rafał Nowak/Marta Łuczków – Honda Civic

Sławek Nowakowski/Dominik Zdulski – Honda Civic

 

Klasa IV

Igor Bartołd/Paweł Wiśniewski – BMW E30

Robert Kaczorowski/Szymon Marciniak – BMW E36

Mateusz Bojanowski/Oskar Olszewski – Ford Fiesta

 

Klasa V

Adam Stec/Dariusz Zdanowicz – Mitsubishi Lancer

Piotr Korzeniewski/Maciej Ziobrowski – Subaru Impreza

Łukasz Knapiński/Kamil Knapiński – Subaru Impreza

 

Klasa Gość

Jerzy Suder/Bartek Boba – Mitsubishi Lancer

Darek Górski/Tomek Lubiński – BMW E36

Piotr Cierzniewski/Emil Zieliński – Mitsubishi Lancer

 

Klasyfikacja Generalna:

Adam Stec/Dariusz Zdanowicz – Mitsubishi Lancer

Piotr Korzeniewski/Maciej Ziobrowski – Subaru Impreza

Igor Bartołd/Paweł Wiśniewski – BMW E30

 

Organizatorzy zapraszają na IV rundę, która odbędzie się już 18 czerwca.

 

Tekst: Michał Ogórek

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: