,,Strażacy z pasją”
Zapraszamy do obejrzenia felietonu Michała Zaborowskiego dla TVP3 Białystok pt... więcej
21. Podlaski Rajd Moto Retro – 19-22.06.2025 r.
Stowarzyszenie Miłośników Starej Motoryzacji i Techniki "MOTO RETRO"... więcej
PODSUMOWANIE 44. RAJDU PODLASKIEGO – SPORTOWE EMOCJE, PRÓBA W CENTRUM MIASTA I TYSIĄCE KIBICÓW
Za nami 44. edycja Rajdu Podlaskiego – wydarzenia, które na nowo... więcej
INSTRUKTOR PODLASIA 2025 – 31.05.2025 r. – relacja
W dniu 31 maja (sobota) na terenie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w... więcej
Świętujemy Światowy Dzień Środowiska!
Światowy Dzień Środowiska obchodzony jest 5 czerwca i jest największym i... więcej
Odszedł do wieczności Prezes Władysław Ciastoń
W imieniu Prezesa Polskiego Związku Motorowego, Pana Michała Sikory,... więcej
Honorowy Patronat Marszałka Województwa Podlaskiego nad Turniejami BRD
Z wielką przyjemnością informujemy, że Finały Wojewódzkie XLVI Ogólnopolskiego... więcej

Zmiany w Amatorskich Imprezach Samochodowych i Rajdach Okręgowych

W sezonie 2025 i 2026 nastąpią kluczowe zmiany dla uczestników Amatorskich Imprez Samochodowych. Przede wszystkim z uwagi na zmiany w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. –Prawo o ruchu drogowym kierowca samochodu rajdowego musi posiadać licencję Polskiego Związku Motorowego. Z tego względu nie jest możliwa kontynuacja rywalizacji w Super KJS, które zostają zastąpione wariantem Rajdu Okręgowego – Mini Rajdem Okręgowym (Mini RO). Mini RO charakteryzuje się następującymi wymaganiami odnośnie licencji PZM, samochodu oraz wyposażenia bezpieczeństwa osobistego:

  • Wyłącznie kierowca musi posiadać licencję PZM, w przypadku pilota przez najbliższe dwa sezony jest to opcjonalne. Natomiast jeżeli pilot nie posiada licencji PZM, to nie może prowadzić samochodu rajdowego.
  • Samochody o pojemności przeliczeniowej silnika do 2000 cm3 będą musiały spełnić te same wymagania odnośnie wyposażenia bezpieczeństwa jakie obowiązywały je w Super KJS.
  • Wyposażenie bezpieczeństwa osobistego załogi w przypadku samochodów o pojemności przeliczeniowej silnika do 2000 cm3 również będzie takie samo jak w Super KJS.
  • W przypadku samochodów o pojemności przeliczeniowej powyżej 2000 cm3 w przypadku wyposażenia bezpieczeństwa samochodu oraz osobistego załogi obowiązują wymogi Rajdu Okręgowego (nie Mini RO).
  • Samochody będą mogły uzyskać dwuczęściowy KSS PZM uprawniający do przejścia procedury dopuszczenia samochodu rajdowego do ruchu drogowego.
  • Długość Odcinka Specjalnego zostaje wydłużona do 5 km, a całego rajdu do 30 km.

Pozostałe warianty Amatorskich Imprez Samochodowych również zostaną zmodyfikowane zgodnie ze zmianami w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym. 

Więcej informacji: https://motosport.pzm.pl/2025/02/11/zmiany-w-amatorskich-imprezach-samoc...

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: 

Galeria