Stowarzyszenie Miłośników Starej Motoryzacji i Techniki ,,Moto Retro” gra z WOŚP
Stowarzyszenie Miłośników Starej Motoryzacji i Techniki ,,Moto Retro” jak... więcej
Oficjalne Podsumowanie STAG SMB 2021 i RSMOB 2021-relacja
W sobotę 22 stycznia 2022 r. o godz. 18.00 w Restauracji Mozart w Białymstoku... więcej
ZO PZM Białystok na Facebooku!
Zapraszamy wszystkich sympatyków sportów motorowych do polubienia i... więcej
Karta członkowska PZM
Każdy członek Klubu zrzeszonego w Polskim Związku Motorowym otrzymuje Kartę PZM... więcej
Oficjalne podsumowanie STAG SMB 2021 i RSMOB 2021
W imieniu Automobilklubu Podlaskiego zapraszamy serdecznie zwycięzców... więcej
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku 2022!
Pełnych ciepła, spokoju i radości świąt Bożego Narodzenia oraz pomyślności i... więcej
Jakub Pućkowski-II Wicemistrz Polski w Motocrossie w klasie MX 65
Zarząd Okręgowy PZM w Białymstoku z dumą informuje, że Jakub Pućkowski z... więcej
Zimowe Poślizgi - IV runda Samochodowych Mistrzostw Suwałk 2021-19.12.2021r.-relacja
IV Runda Samochodowych Mistrzostw Suwałk pod Honorowym Patronatem Prezydenta... więcej
TURNIEJE BRD w roku szkolnym 2021/2022
ZO PZM w Białymstoku informuje, iż w roku szkolnym 2021/2022 przywrócona... więcej
36. Impreza Samochodowa Barbórka – VII runda STAG SMB i RSMOB 2021-11.12.2021-relacja
W dniu 11 grudnia rozegrano ostatnią rundę sezonu 2021 STAG Samochodowych... więcej

V runda STAG SMB i RSMOB 2021- 09.10.2021-relacja

Zakończyła się emocjonująca 5 runda STAG SMB i RSMOB. Impreza odbyła się w dwóch lokalizacjach, a w każdej po dwie konfiguracje prób sprawnościowych. Załogi zaczęły od najtrudniejszej i najbardziej skomplikowanej PS 1 Tor Białystok. Okazało się że moc to nie wszystko, najlepszy czas próby osiągnął Piotr Naliwajko w małej Hondzie Civic. Drugi przejazd tej samej konfiguracji (PS 3) padł łupem Janusza Pietruczuka w BMW 328i. W tym samym czasie na parkingu przy byłej szkole WSAP załogi zmagały się z dość ciasną i wymagającą próbą, gdzie w obu przejazdach najszybsza była załoga Chałko Krzysztof / Ślązak Maciej w BMW M3. Na półmetku imprezy na przegrupowanie i serwis jako liderzy wjechali Pietruczuk Janusz z Zareckim Sebastianem, jednak różnice czasowe były niewiarygodnie małe. Druga załoga w klasyfikacji generalnej po czterech próbach traciła zaledwie sekundę, a trzecia 2,5 sekundy.

Po zmianie konfiguracji prób zmienił się zupełnie charakter próby na Torze Białystok. Próba stała się krótka i szybka, ale jednocześnie trudna poprzez dwukrotny przejazd przez hopę. Na pierwszym przejeździe najszybszy był Janusz Pietruczuk z Sebastianem Zarzeckim, natomiast na drugim Paweł Pezowicz z Elizą Jabłecką. To zaskakujące, jak tą samą próbę w podobnym czasie przejeżdża 700 km Audi Quattro (Pezowicz), + 0,2 sekundy 230 KM przednionapędowa Honda Integra oraz + 0,3 sekundy 340 KM BMW M3. Trzy różne układy napędowe, różne wagi i moce pojazdów a czasy prawie identyczne. Odwróconą trasę PS 6 WSAP również zdominował Krzysztof Chałko, a finałową PS 8 Janusz Pietruczuk.

Impreza skończyła się pierwszym w karierze zwycięstwem w klasyfikacji generalnej załogi Janusz Pietruczuk z pilotem Sebastianem Zareckim w BMW 328i. Pokazali szybkie i równe tempo, ustrzegli się błędów i wrócili do domu z kompletem punktów i pucharów za wygranie klasy K4 i pucharu RWD. Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej ze stratą zalewie 2,3 sekundy zajęła załoga Krzysztof Chałko z Maciejem Ślązakiem w BMW M3, natomiast trzecie miejsce ze stratą 8 sekund do lidera załoga Piotr Naliwajko z pilotem Grzegorzem Wysockim co również jest życiowym sukcesem załogi w cyklu SMB wygrywając jednocześnie klasę K2.

W klasie K3 zwyciężył Piotr Samusiewicz z Izabelą Kisielewską jadąc Hondą Integrą, natomiast w klasie K1 załoga Maciej Rybak z Wiktorią Rybak jadąc Nissanem Micrą. Co ciekawe obie załogi przyjechały z Bielska Podlaskiego.

Wśród załóg z licencją sportową Łukasz Struk z Gabrielą Kąkol jadąc seryjnym Citroenem DS3 wygrali z Marcinem Abramowiczem jadącym profesjonalnie przygotowanym Peugeotem 206 rc. Czasami na ciasnych próbach seryjne współczesne dobrze się prowadzące auto okazuje się lepsze od agresywnej maszyny.

We wspieranej przez sponsora tytularnego cyklu klasie STAG LPG CUP najwięcej punktów zdobyła załoga Michał Łopato / Kaja Miszczuk drugie miejsce Rafał Niewiarowski / Burdon Monika a trzecie miejsce Maciej Gołek / Szymon Sławiński.

W klasyfikacji team najwięcej punktów zdobył ZIPE Rally Team.

Zapraszamy do zapoznania z wynikami:

Klasyfikacja końcowa

Wyniki poszczególnych prób znajdują się na stronie rs.indelimo.pl

Najbliższa impreza już 11 listopada – jubileuszowy 30. Rajd Niepodległości.

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: 
Share
 

Galeria