Sukcesy braci Raczkowskich w sezonie 2024
W związku z zakończeniem sezonu kartingowego w Polsce z dumą informujemy o... więcej
II Nadbużański Zlot Caravaningowy w Drohiczynie – 27-29.09.2024 r.
Serdecznie zapraszamy na II Nadbużański Zlot Caravaningowy, który odbędzie się... więcej
37. Europejski Konkurs Edukacji Drogowej - 19-22.09.2024 - Paryż
W dniach 19-22 września 2024 roku w Paryżu odbył się 37. Europejski Konkurs... więcej
Zlot Pojazdów Klasycznych ,,Jesień z MOTO RETRO” – 22.09.2024 r.
W imieniu Stowarzyszenia Miłośników Starej Motoryzacji i Techniki ,,Moto Retro... więcej
TURYSTYCZNY RAJD SAMOCHODOWY „PODLASKIE ZA KÓŁKIEM – SZLAKIEM PRAWOSŁAWIA” – 28-29.09.2024 r.
Automobilklub Podlaski i Zarząd Okręgowy PZM w Białymstoku serdecznie... więcej
III eliminacja Otwartych Retro Kartingowych Mistrzostw Okręgu Białostockiego – 21.09.2024 r.
W imieniu sekcji Retro Kart Białystok zapraszamy na III eliminację Otwartych... więcej
XI i XII runda Mistrzostw Polski i Pucharu Polski Cross Country – 07-08.09.2024 r. – relacja
W dniach 07-08.09.2024 roku w Romanówce k. Siemiatycz odbyła się XI i XII runda... więcej

9. Samochodowy Rajd Bielska Podlaskiego – IV runda STAG SMB i V runda RSMOB 2024 – 08.09.2024 r. - relacja

9. Samochodowy Rajd Bielska Podlaskiego, będący  4. rundą STAG Samochodowych Mistrzostw Białegostoku 2024 oraz 5. rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Okręgu Białostockiego 2024, dostarczył uczestnikom i kibicom niezapomnianych wrażeń! Na starcie stanęło aż 41 załóg, z których 32 ukończyły rajd – to dowód na to, jak trudne i wymagające były wczorajsze próby.

Próba „MPEC” – technika i precyzja na pierwszym miejscu

Zmagania rozpoczęły się na próbie „MPEC”, zlokalizowanej przy ul. Rejonowej. To tutaj zawodnicy zmierzyli się z długą prostą, urozmaiconą techniczną beczką, która wymagała precyzji i doskonałej kontroli nad pojazdem. Choć trasa na pozór wydawała się mniej skomplikowana, beczka była miejscem, gdzie kierowcy mogli pokazać swoje umiejętności, a widzowie z zapartym tchem obserwowali widowiskowe manewry.

Próba „KON-POL” – wyzwanie dla kierowców

Druga próba, „KON-POL”, była bez wątpienia najtrudniejsza, jeśli chodzi o nawierzchnię. Zawodnicy musieli tutaj wykazać się nie tylko szybkością, ale i dużą ostrożnością. Zmienna nawierzchnia sprawiła, że każda chwila nieuwagi mogła kosztować cenne sekundy, a nawet zakończyć się poślizgiem. To była najbardziej wymagająca próba dnia, która dostarczyła sporo emocji zarówno kierowcom, jak i kibicom.

Próba „Ikea Industry Orla” – techniczne wyzwanie

Kolejna na trasie była „Ikea Industry Orla” – dobrze znana, techniczna próba, na której łatwo o pomyłkę w trasie. Zawodnicy musieli tutaj utrzymać pełną koncentrację, aby nie zgubić się na wymagającej konfiguracji zakrętów. Ta próba, choć nie była najszybsza, zmusiła załogi do perfekcyjnego manewrowania i błyskawicznych decyzji, co w efekcie pokazało, jak kluczowe są tu doświadczenie i zimna krew.

Próba „STAG Ratusz” – finał w sercu Bielska Podlaskiego

Na zakończenie rajdu czekała najbardziej wyczekiwana próba – „STAG Ratusz”, zlokalizowana w samym centrum Bielska Podlaskiego. Zgromadzeni wokół trasy kibice mieli okazję podziwiać kierowców, którzy w efektownym stylu pokonywali trasę. Największym widowiskiem była beczka, którą zawodnicy wykonywali w sercu miasta, dostarczając publiczności niesamowitych wrażeń, za które otrzymali gromkie brawa.

Klasyfikacja generalna

Rajd dostarczył wielu emocji, a oto najlepsi zawodnicy klasyfikacji generalnej:

Czepiel Wojciech i Biała Anna – pokazali niesamowitą precyzję i szybkość, zasłużenie zajmując pierwsze miejsce.

Wowtoniuk Marcin i Supiński Adam – ich stabilna jazda zapewniła im drugą lokatę.

Pezowicz Piotr i Piwko Dawid – zamknęli podium, walcząc do końca o cenne sekundy.

Podsumowanie wyników

Na starcie niedzielnego rajdu stanęło 41 załóg, z czego 32 ukończyły zmagania. Trasa okazała się wymagająca, ale ci, którzy zdołali dotrwać do końca, mogli cieszyć się z osiągnięcia sukcesu na jednej z najtrudniejszych i najbardziej emocjonujących rund tego sezonu. Gratulujemy wszystkim uczestnikom, a szczególne brawa należą się zwycięzcom poszczególnych klas, którzy pokazali, że na trasie liczy się nie tylko prędkość, ale też precyzja i doskonałe opanowanie samochodu.

Lista zwycięzców z podziałami na klasy

Generalna

1.Czepiel Wojciech, Biała Anna

2.Wowtoniuk Marcin, Supiński Adam

3.Pezowicz Piotr, Piwko Dawid

K4

1.Czepiel Wojciech, Bała Anna

2.Wowtoniuk Marcin, Supiński Adam

3.Pezowicz Piotr, Piwko Dawid

K3

1.Gniedziejko Fabian, Gniedziejko Damian

2.Sikorski Krzysztof, Koronkiewicz Daniela

3.Tylenda Michał, Szadkowska Joanna

K2

1.Suchodolski Adam, Wysocki Grzegorz

2.Niewiarowski Jakub, Tuchliński Bartek

3.Walewski Bartosz, Lul Mateusz

K1

1.Fifieski Mateusz, Kolosa Agnieszka

2.Rybak Maciej, Rybak Urszula

2WD

1.Pezowicz Piotr, Piwko Dawid

2.Gawryluk Paweł, Formejster Tomasz

3.Gołek Maciej, Burdon Monika Waleria

STAG LPG CUP

1.Gołek Maciej, Burdon Monika Waleria

2.Chlebus Łukasz, Chlebus Szymon

3.Protasiewicz Jacek, Jaszczout Arkadiusz

Team

1.Znowu podium

2.MG Sports Motorsport

3.AutoCezar Rally Team

Wyniki

Klasyfikacja generalna

Klasa K4

Klasa K3

Klasa K2

Klasa K1

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: 

Galeria