Na starcie rajdu stawiły się 31 załogi, 25 z nich dojechało do mety. Najszybsza w klasyfikacji generalnej była załoga nr.20 Konrad Dudziński / Przemysław Lipiński za kierownicą Hondy Civic. Gratulujemy zwycięzcom!
Zacznijmy jednak od początku. Rajd rozpoczął się prezentacją wszystkich startujących załóg w centrum Białegostoku. Ceremonia startu cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców miasta. Nikt nie był wstanie przejść obojętnie obok lśniących w słońcu rajdówek. Każdy mógł podejść porozmawiać z zawodnikami, zrobić zdjęcie, obejrzeć auta z bliska.
Wprost z centrum miasta zawodnicy przenieśli się na obrzeża miasta do Niewodnicy Nargielewskiej, gdzie odbył się OS 1 i 2. Przy odcinku zlokalizowana była strefa kibica która przyciągnęła wiele osób podziwiających zmagania team’ów. Tę część rajdu wygrała załoga numer 20, Konrad Dudziński / Przemysław Lipiński za kierownicą Hondy Civic.
Jako liderzy, z przewagą 1,3s nad załogą 19 Marcin Skurcz / Magdalena Milewska w Hondzie Civic, ruszyli na trzecią sekcje. Tę część rajdu otworzył serwis w miejscowości Zarzeczany. Po 45-ciu minutach serwisu załogi wyruszyły na trzecią sekcję składającą się z OS3 Łużany i OS4 Zubry. Ten odcinek nie zaczął się szczęśliwie dla załogi nr 3 Krzysztof Predko / Sadowski Sebastian w Subaru Impreza N12 która strzeliła rolkę. Na szczęście zawodnicy nie odnieśli poważniejszych obrażeń. Zdarzenie to pociągnęło za sobą konsekwencje w postaci wolnego przejazdu na tym odcinku i odwołania następnego. Rywalizacja została wznowiona od czwartej sekcji, która była ponownym przejazdem Łużan i Zubrów. Tutaj najlepiej spisała się załoga Konrad Dudziński / Przemysław Lipiński zwiększając swoją przewagę nad drugą załogą do 20,3s. Równocześnie utrzymali swoją pozycję lidera w klasie R2. W R1 po OS5 i 6 prowadziła załoga Wiesław Zagon / Marek Zakrzewski w Renault Clio. Jednocześnie zajmują pozycję 3 w klasyfikacji generalnej ze stratą 0,1s do Marcina Skurcza pilotowanego przez Magdalenę Milewską.
Wygląd podium miał się rozstrzygnąć po dwukrotnym przejeździe odcinka Straszewo (OS7 i 8). Wszyscy zawodnicy stanęli w pełnej gotowości do odcinka, który podczas tegorocznego rajdu jechali po raz pierwszy. Odcinek ten padł łupem załóg, które od początku prowadziły w swoich klasach Konradowi w K2 i Wiesławowi w K1. Tym samym utrzymali prowadzenie w swoich klasach do końca rajdu.
Ostatecznie cały rajd zwyciężyła załoga Konrad Dudziński / Przemysław Lipiński za kierownicą Hondy Civic. Na drugim miejscu, ze stratą 16,5s dojechali, Marcin Skuracz / Magdalena Milewska w Hondzie Civic. Podium zamknęła załoga Wiesław Zagon / Marek Zakrzewski w Renault Clio
W klasie K1 na drugim miejscu dojechała załoga Radosław Perkowski / Leszek Janusz w Renault Clio ze stratą 48,8s do zwycięzcy. 4,5s za nimi dojechali Patryk Dudziński / Martyna Mrozowska w Oplu Astrze. Radek wraz z Patrykiem mieli słaby początek, obaj zawodnicy po pierwszej sekcji byli kolejno 6 i 7 załogą w klasie. Jednakże przez cały rajd, sumiennie odrabiali straty by ostatecznie dotrzeć aż do podium. Dodatkowo Radosław z Leszkiem zajęli 4 miejsce w generalce, a Patryk z Martyną 5.
W klasie K2 na drugim miejscu dojechała załoga Marcin Skuracz / Magdalena Milewska w Hondzie Civic ze stratą 16,5s do zwycięzcy. 1 minutę i 30,4s za nimi dojechali Adrian Pawłowski / Mateusz Pawłowski również w Hondzie Civic. Obie te załogi zaczynały trzecią sekcję na tych właśnie pozycjach i nie dały sobie odebrać tych miejsc. Dodatkowo Marcin z Magdą zajęli 2 miejsce w generalce, a Adrian z Mateuszem 9.
Dodatkową atrakcją rajdu była duża liczba załóg startujących w klasie Gość i Open. Wśród gości bezkonkurencyjna była załoga Staniszewski Zbigniew / Rozwadowski Sebastian w Fordzie Fiesta R5. W swojej klasie wygrali wszystkie odcinki, budując na koniec przewagę w wysokości 1:28.3 nad kolejną załogą. Walka pomiędzy kolejnymi załogami była dużo bardziej zacięta. Ostatecznie zwyciężył Maciejem Stolarskim i Łukaszem Strukiem w Mitsubishi Lancer Evo IX. Na trzecim miejscu, wśród kierowców z wyższą licencją, ze stratą 3,3s była załoga Robert Kocik / Grzegorz Rybak-Ostojski za kierownica Forda Fiesty.
Zwycięzcami Open zostali Sebastian Teter / Bożydar Grzywaczewski w Subaru Imprezie z przewagą 49,5s nad drugą załogą Marek Roefler / Marek Bała również w Subaru. Podium w tej klasie zamknęli Piotr Michalik / Sebastian Wach w Mitsubishi Lancer Evo V, 4,1s za drugą załogą. Piotr z Michałem spadli z drugiego miejsca podium z powodu 10s kary.
Poniżej prezentujemy zwycięzców poszczególnych klas: wyniki:
GENERALKA – Konrad Dudziński / Przemysław Lipiński – Honda Civic (20)
K2 – Konrad Dudziński / Przemysław Lipiński – Honda Civic (20)
K1 – Wiesław Zagon / Marek Zakrzewski – Renault Clio (21)
OPEN – Sebastian Teter / Bożydar Grzywaczewski – Subaru Impreza (14)
GOŚĆ GENERALKA – Zbigniew Staniszewski / Sebastian Rozwadowski – Ford Fiesta R5 (1)
GOŚĆ FWD – Marcin Kurp / Marta Momot – Honda Civic VTi (8)
GOŚĆ RWD – Paweł Molgo / Piotr Domownik – Mercedes SLC 350 (7)
GOŚĆ AWD – Zbigniew Staniszewski / Sebastian Rozwadowski – Ford Fiesta R5 (1)
więcej na: http://rajdpodlaski.pl