Za nami wyjątkowa, 10 edycja Rajdu Bielska Podlaskiego – 5 rundy Samochodowych Mistrzostw Białegostoku i Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Okręgu Białostockiego, która ponownie pokazała, że Bielsk Podlaski potrafi łączyć ludzi i tworzyć niesamowitą atmosferę wokół motorsportu.
Już od samego rana wokół Muzeum Obojga Narodów, gdzie mieściło się biuro rajdu, gromadzili się kibice. To właśnie tam można było odwiedzić stoiska partnerów i cieszyć się dodatkowymi atrakcjami. Toyota Auto Park Białystok przywiozła swoje topowe modele – od nowoczesnych SUV-ów po sportowe konstrukcje – które cieszyły się dużym zainteresowaniem fanów motoryzacji.
Dużą popularnością wśród najmłodszych i dorosłych cieszyły się również Retro Gokarty, pozwalające poczuć ducha rywalizacji w miniaturowym wydaniu.
Pogoda sprzyjała kibicowaniu – przez cały dzień było słonecznie i ciepło. Obie próby – Konpol i MOSiR – przygotowane w Bielsku Podlaskim okazały się szybkie, techniczne i niezwykle widowiskowe, przyciągając imponującą liczbę fanów. Krawężniki były bezlitosne – to one weryfikowały, kto zabrał wystarczającą liczbę opon. Wielu zawodników kończyło przejazdy z uszkodzonym ogumieniem, co stanowiło dodatkowy test strategii i przygotowania ekip.
Kulminacją całego wydarzenia była próba STAG Rynek. Jak co roku zgromadziła rekordową liczbę kibiców i stworzyła atmosferę, która przerosła najśmielsze oczekiwania. To wyjątkowe zwieńczenie rajdu, na które czekają nie tylko zawodnicy, ale i wszyscy fani.
W samym sercu miasta odbywały się także specjalne pokazy – m.in. dynamiczne przejazdy gokartów czy pojazd zbudowany na bazie BMW o kosmicznym wyglądzie – które dodatkowo podgrzewały emocje i dostarczały niezapomnianych wrażeń.
Po emocjonujących zmaganiach zwycięzcą 10. Rajdu Bielska Podlaskiego został Wojciech Czepiel z Automobilklubu Podlaskiego, prowadzący Toyotę GR Yaris. Jego łączny czas 13:36.7 okazał się nie do pobicia. Na drugim miejscu uplasowała się załoga Janusz Pietruczuk i Sebastian Zarecki, którzy swoim BMW wywalczyli świetny rezultat 14:22.0, tracąc do lidera 45,3 sekundy. Podium uzupełnił kolejny reprezentant AK Podlaski – Maciej Gołek, który za kierownicą BMW E46 osiągnął czas 14:27.7. Walka o trzecie miejsce była niezwykle zacięta – zaledwie o sześć dziesiątych sekundy za Gołkiem finiszowali Fabian i Damian Gniedziejko w Renault Clio, co dobitnie pokazało, jak wyrównana i emocjonująca była rywalizacja do samego końca.
Poniżej wyniki w poszczególnych klasach:
KLASA K1
1 Wojciech Czepiel
2 Janusz Pietruczuk | Sebastian Zarecki
3 Maciej Gołek
KLASA K2
1 Fabian Gniedziejko | Damian Gniedziejko
2 Łukasz Chlebus | Szymon Chlebus
3 Krzysztof Sikorski | Daniela Koronkiewicz
KLASA K3
1 Hubert Lewko |Izabela Kisielewska
2 Bartosz Walewski | Mateusz Lul
3 Jakub Woronko
KLASA K4
1 Mateusz Fifielski | Eryk Krawiel
2 Tomasz Teśluk | Puchowicz Igor
3 Adrian Janczuk |Radosław Wiszniewski
2 WD
1 Janusz Pietruczuk |Sebastian Zarecki
2 Maciej Gołek
3 Fabian Gniedziejko | Damian Gniedziejko
KLASYFIKACJA STAG LPG CUP
1 Łukasz Chlebus |Szymon Chlebus
2 Maciej Gołek
3 Jacek Protasiewicz | Arkadiusz Jaszczołt
KLASYFIKACJA TEAM
1 MG Sports Motorsports
2 Znowu podium
3 STAG Rally Team
PRO
RUDZKI WŁODZIMIERZ
Wyniki

KLASA K1

KLASA K2

KLASA K3

KLASA K4

2 WD

KLASYFIKACJA STAG LPG CUP

KLASYFIKACJA TEAM

PRO