Życiowy występ Kajetanowicza

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran wyśmienicie zainaugurowali nowy rok. Wygrane odcinki specjalne w klasyfikacji generalnej z bardzo doświadczonymi i utytułowanymi zawodnikami w ekstremalnie ciężkich i nieprzewidywalnych warunkach panujących podczas Rajdu Jänner to bez wątpienia ogromny sukces Kajetana Kajetanowicza. Załoga LOTOS Team w swoim debiucie w pierwszej rundzie Mistrzostw Europy przez cały rajd, aż do ostatniego odcinka specjalnego, zacięcie rywalizowała i wygrywała w klasyfikacji Production Car z mistrzem Austrii i zwycięzcą tego rajdu z 2011 roku, Beppo Harrachem. Przez większą część rajdu Mistrzowie Polski prowadzili w klasyfikacji „produkcyjnych”, a od pokonania lokalnego matadora na mecie dzieliła ich jedynie sekunda. O niezwykłych emocjach panujących podczas Rajdu Jänner najlepiej opowie Kajetan Kajetanowicz - najwyżej sklasyfikowany Polak w historii tej imprezy:


Fot. Maciej Niechwiadowicz www.kajto.pl

- Udział w rajdzie o tak wysokiej randze, w międzynarodowej stawce to dla mnie niesamowite doświadczenie i spełnienie jednego z marzeń, a wygranie odcinka specjalnego z jednymi z najlepszych kierowców na świecie to rewelacyjne osiągnięcie - powiedział Kajetan Kajetranowicz. - Nie chciałem zawieźć oczekiwań i swoich i kibiców, a były one ogromne i naprawdę fajnie, że mogłem przez te kilka dni dać tyle pozytywnych emocji fanom sportów motorowych, i to nie tylko w Polsce, sprawić, by mieli powód do dumy i frajdę śledząc rywalizację w Rajdzie Jänner. Dziękuję Grupie LOTOS  za to, że mogliśmy tutaj wystartować i być uczestnikami tych niesamowitych wydarzeń. Rezultaty, jakie osiągaliśmy na odcinkach specjalnych całego rajdu, udowodniły, że jestem gotowy wraz z zespołem na nowe wyzwani

Rzutem na taśmę Jan Kopecky i Pavel Dressler wygrali 30 edycję Jänner Rallye. Załoga Skody powtórzyła ubiegłoroczny sukces we Freistadt. Lider do ostatniego oesu, Bryan Bouffier okazał się wolniejszy od Kopecky'ego o 11,1 sekundy na Bad Zell - Tragwein - Aisttal 2, spadając na drugą lokatę ze stratą 0,5 sekundy do zwycięzcy.

- Dziękuję Bryanowi za niesamowitą walkę, dziękuję wszystkim w teamie - mówił Jan Kopecky. - To był naprawdę trudny rajd. Pojechałem najlepiej, jak potrafiłem. Jeżeli przestajesz wierzyć, wówczas tracisz szanse.

- Starałem się pojechać dobrze, ale sytuacja była bardzo skomplikowana - powiedział Bryan Bouffier. - Rajd był zwariowany, dużo błota na szybkich zakrętach.

- Dzisiaj na tych oponach nie miałem szans - przyznał Raimund Baumschlager. -  Na zimówkach jechaliśmy szybko. Prowadzimy w mistrzostwach Austrii - to był nasz główny cel. Tu wcześniej trafiały się trudne warunki, ale w tym roku był naprawdę shit!

- Weekend był bardzo udany - ocenił Vaclav Pech. -  Mamy drugie miejsce w mistrzostwach Czech. To dla nas bardzo dobry wynik.

- Mam nadzieję, że wygraliśmy kategorię produkcyjną - zaczął Beppo Harrach. - Mieliśmy dużo szczęścia. Uderzyliśmy tylnym kołem w betonową barierę, ale było OK.

Francois Delecour otrzymał karę za falstart. - Jestem na mecie i punkty są ważne dla mistrzostw. Rajd był bardzo trudny. Mieliśmy dużo problemów, zabrakło nam opon. Mam nadzieję, że zaliczymy dziesięć rund ERC.

Pavel Valousek zamknął czołową dziesiątkę, finiszując za Jaroslavem Orsakiem i Jaromirem Tarabusem. - Weekend okazał się zbyt trudny. Nie pamiętam tak trudnego rajdu. Ciężki był szczególnie ostatni oes, z dużą ilością stojącej wody.

Jan Cerny odpadł na ostatnim oesie z powodu awarii tylnego dyferencjału.


Fot. Marek Wicher www.cersanitrally.pl

Michał Sołowow i Maciek Baran wycofali się z Jänner Rallye. Peugeot zatrzymał się na dojazdówce po OS 8 - przyczyną była awaria elektroniki. Sołowow zajmował dwunaste miejsce w rajdzie.

Kłopoty z samochodem zaczęły się już w czasie drugiej pętli rajdu. Awaria była na tyle poważna, że pomimo wysiłków ekipy serwisowej zespołu, nie udało jej się usunąć.

30. JÄNNER RALLYE
1. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ) Skoda Fabia S2000 2:35.45,3
2. Bryan Bouffier/Olivier Fournier (F) Peugeot 207 S2000 +0,5
3. Raimund Baumschlager/Klaus Wicha (A/D) Skoda Fabia S2000 +1.18,1
4. Václav Pech/Petr Uhel (CZ) Mini S2000 +2.47,0
5. Beppo Harrach/Leopold Welsersheimb (A) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +3.31,8
6. Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran (PL) Subaru Impreza WRX STI R4 +3.32,9
7. Francois Delecour/Dominique Savignoni (F) Peugeot 207 S2000 +5.21,2
8. Jaroslav Orsák/David Šmeidler (CZ) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.33,7
9. Jaromir Tarabus/Daniel Trunkát (CZ) Skoda Fabia S2000 +7.56,0
10. Pavel Valoušek/Lukáš Kostka (CZ) Peugeot 207 S2000 +8.11,8

PUNKTACJA ERC
1. Kopecký 38, 2. Bouffier 31, 3. Baumschlager 23, 4. Pech 20, 5. Harrach 16, 6. Kajetanowicz 12, 7. Delecour 9, 8. Orsák 4, 9. Tarabus 2, Valoušek 2.

PUNKTACJA ERC PRODUCTION CUP
1. Harrach 38, 2. Kajetanowicz 31, 3. Orsák 25, 4. Blomqvist 18, 5. Mifka 15, 6. Aigner 11.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej

Strony

- Archiwum