Zandvoort nie wybacza błędów

Zandvoort – mały, nadmorski kurort położony zaledwie 30 km od centrum Amsterdamu – od 1949 roku przyciąga nie tylko miłośników „plażingu”, ale również kierowców wyścigowych. Kręty, zlokalizowany między wydmami tor z licznymi podjazdami i zjazdami w latach 1952-1985 gościł Grand Prix Holandii Formuły 1. Teraz jest w kalendarzu, między innymi, serii DTM i długodystansowych wyścigów samochodów klasy GT. W najbliższy weekend, obok wyścigowych Picanto uczestniczących w Mistrzostwach Polski Kia Lotos Race, jedynej polskiej serii wyścigowej pod patronatem FIA, na tym torze będą ścigały się samochody różnych serii – od bardzo mocnych i szybkich samochodów turystycznych po historyczne singlesitery.

Karol Urbaniak, zwycięzca pierwszego wyścigu Kia Picanto na torze w Zandvoort w ubiegłym roku mówi, że bardzo lubi ten tor, bo „ma w sobie wszystko – szybkie proste, ciasne zakręty, różnice wzniesień, wyprofilowania i mocne cięcia. Tak naprawdę, każdy kierowca znajdzie tam coś dla siebie. Moim zdaniem ten tor jest jednym z najtrudniejszych w tegorocznym kalendarzu Kia Lotos Race.” Reprezentant Automobilklubu Polskiego – dla którego wygrana na torze w Zandvoort była pierwszym zwycięstwem w Mistrzostwach Polski Kia Lotos Race w ogóle – dodaje, że „na tym torze bardzo liczą się ustawienia samochodu.”


Za klucz do szybkiej jazdy i zwycięstwa na holenderskim torze ustawienia samochodu, szczególnie dobór właściwego ciśnienia powietrza w oponach, uważa również Rafał Berdys – dwukrotnie piąty przed rokiem podczas wyścigów na torze w Zandvoort. Jego zdaniem „znalezienie optymalnego ciśnienia powietrza w oponach do rodzaju asfaltu na tym torze, do jego temperatury będzie nie lada wyzwaniem, i może przesądzić o sukcesie zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu. Kręty i wąski pierwszy sektor tego toru praktycznie uniemożliwia wyprzedzanie. Kto dobrze wystartuje z pierwszego pola i nie popełni błędu w wyścigu, ten ma bardzo duże szanse na wygraną. Przy tak wyrównanej stawce zawodników, wyprzedzić lidera wyścigu będzie bardzo trudno.


Po pierwszej rundzie, rozegranej 2 tygodnie temu na torze Hungaroring, liderem Mistrzostw Polski Kia Lotos Race jest Michał Śmigiel, który ma tylko 4 punkty przewagi nad Filipem Tokarem i 18 punktów nad Karolem Urbanikiem. „Bardzo cieszę się, że mam okazję wrócić na tor w Zandvoort, bo mam z nim porachunki i chciałbym pokazać się z lepszej strony niż przed rokiem. W zeszłym sezonie dręczyły mnie  tam ciągłe problemy sprzętowe, które nie pozwoliły mi na uzyskanie dobrego wyniku. W tym roku zamierzam powalczyć przynajmniej  o podium, a jak wszystko dobrze pójdzie, nawet o zwycięstwo.”


O torze w Zandvoort lider klasyfikacji Mistrzostw Polski Kia Picanto mówi, że jest „ciekawy i wymagający, ciasny i zdradliwy, co może powodować liczne wypadki. W wielu miejscach zamiast opon są betonowe ściany lub metalowe bariery. Tor jest też bardzo wymagający dla hamulców, ponieważ nie ma długich prostych, które pozwalają na ich schłodzenie. Podobają mi się liczne podjazdy i zjazdy oraz niewidoczne zakręty, które zawsze stanowią duże wyzwanie dla kierowców. Na torze w Zandvoort bardzo trudno się wyprzedza, a gdy popełni się chociaż drobny błąd – tor ci go nie wybaczy.”

Pełen emocji weekend z Mistrzostwami Polski Kia Lotos Race na torze w Zandvoort, jedynej polskiej serii wyścigowej pod patronatem FIA, rozpocznie się od dwóch 30-minutowych sesji treningowych w piątek, 22 maja. Wyścigowe Picanto wyjadą na tor o godz. 12:00 i 16:40. Na sobotę, na godz. 10:10, zaplanowano  pierwszą z trzech sesji kwalifikacyjnych. Kolejne odbędą się o godz. 14:25 i 16:10. Dwa 30-minutowe wyścigi, kulminacyjny punkt weekendu, zostaną rozegrane w niedzielę o godz. 10:20 i 15:55.

Wszystkie informacje dotyczące Mistrzostw Polski Kia Picanto można znaleźć na facebookowym profilu Kia Lotos Race https://www.facebook.com/KiaLotosRace oraz na stronie internetowej www.kialotosrace.pl.

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Spokojnych Świąt Wielkanocnych
Spokojnych, dobrych i zdrowych Świąt Wielkanocnych życzy Polski Związek... więcej
Komunikat ZT GKSS nr 1/2024
Informujemy, że Komunikat Zespołu ds. Technicznych Głównej Komisji Sportu... więcej
Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej

Strony

- Archiwum