Zakończenie sezonu MPPZ 2013

W sobotę 30 listopada w Hotelu Groman w Sękocinie Starym, odbyło się uroczyste zakończenie sezonu Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych 2013.

Jeszcze przed wieczorną uroczysta kolacją, o godz.13-tej odbyła się tzw. narada środowiskowa , w trakcie której Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych przedstawiła sprawozdanie z działalności w 2013 roku. Omówiono propozycję przyszłorocznego kalendarza Mistrzostw, zmiany w regulaminie (m. in. zmieniono granicę wiekową pojazdów dopuszczonych do udziału w Mistrzostwach do 1983 roku, zmieniono naliczanie punktów do MPPZ na imprezach). Zabrano także głos w sprawach legislacyjnych i dziedzictwa kulturowego.

Wieczorem odbyło się uroczyste zakończenie sezonu. Podczas imprezy wręczono puchary i upominki Mistrzom i Wicemistrzom w poszczególnych klasach. Warto podkreślić, że oprócz  pucharów triumfatorzy tegorocznych zmagań otrzymali specjalne upominki, m. in. roczne prenumeraty miesięczników Automobilista i ClassicAuto, albumy „Sławy Polskiego Sportu” oraz kalendarze na rok 2014 z wizerunkiem najładniejszych pojazdów zabytkowych MPPZ. Za najlepszą rundę MPPZ uznano imprezę organizowaną przez Automobilklub Rzeszowski. Specjalne wyróżnienia dostali komandorzy debiutanci oraz Automobilklub Wielkopolski za jubileuszowy 40. rajd w Poznaniu. Zaś Automobilklub Krakowski otrzymał od miesięcznika Automobilista puchar specjalny imienia Wojtka Ciurzyńskiego za odrodzenie tradycji Rajdu Polski. Swoje nagrody odebrali również właściciele automobili i motocykla roku: Aston Martin 1937 – Marian Stoch, Mercedes Benz 300SL 1954 - Tadeusz Kozioł, Skoda 1101 1951 – Grzegorz Miara, Lancia Fulvia 1972 - Maciej Trzebiatowski, Sokół 600RT z 1939 r. – Waldemar Drabik. Imprezę zakończył uroczysty Bal Mistrzów.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Biuletyn PZM - Grudzień 2019
Koniec roku! Okres świętowania oraz podsumowania mijających 12 miesięcy. Nie... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens