Zadymka, krowy na trasie i anulowana próba

Zimowa aura przywitała uczestników XV Rallye Monte-Carlo Historique jeszcze zanim ukończyli pierwszy etap rajdu, tak zwany zlot gwiaździsty do Monako. Gęsty śnieg przechodzący w zadymkę wystawił na wyjątkową próbę blisko trzysta załóg startujących w imprezie.

W tych warunkach, większość kierowców już na początku rajdu odnotowała duże spóźnienia na odcinku dojazdowym. Niektórzy nie przejechali także pierwszej próby regularności (PR1), bowiem po kilku wypadkach organizatorzy skierowali część samochodów bezpośrednio do Monako, informując iż odcinek zostanie odwołany. I tak się ostatecznie stało. Poza tym anulowano wszystkie spóźnienia z tych punktów kontroli czasu (PKC), na których pogoda miała decydujący wpływ na wyniki.

Dwa razy na dłużej zakopaliśmy się w śniegu, musieliśmy także czekać, aż pomoc drogowa wyciągnie inny samochód z rowu i w rezultacie złapaliśmy spore spóźnienia. Gdy po godzinie 19:00 zjechaliśmy do Monako to w parku maszyn brakowało jeszcze ponad 100 samochodów. Nie spodziewaliśmy się aż tak ciężkich warunków. Jeden z fragmentów trasy o długości 50 kilometrów jechaliśmy 3 godziny – powiedział Grzegorz Gac.

Z polskich załóg na odwołanej ostatecznie próbie regularności najlepiej wypadły rodzinne duety w Fiatach 125p. Adama Polaka i jego bratanka Krzysztofa sklasyfikaowano na 26 miejscu, Tomasz i Karol Jaskłowscy zajęli 28 miejsce, a Stanisław i Andrzej Postawka uplasowali się na 36 pozycji. Najskuteczniej pojechali tam startujący z Warszawy Austriacy: Johannes Huber i Gerald Hegenbart (Porsche 911 Carrera RS), którzy wyprzedzili Francuza Raymonda Duranda i jego belgijskiego pilota Jeana Caro (Opel Kadett GTE) oraz Norwegów Tore Johannessena i  Arne Frognera (Porsche 911 T2.2)

- Fatalne warunki, bardzo ślisko i aż wierzyć się nie chce, ale na trasie aż trzy razy spotkaliśmy.... alpejskie krowy. Chyba oszołomione przez śnieżną zadymkę nie miały ochoty ustąpić nam drogi. Na próbie regularności wpadliśmy pechowo w głęboką na pół koła dziurę i mamy trochę uszkodzone zawieszenie. Mam nadzieję, że uda nam się usunąć tę usterkę – opowiadał o swoich przygodach Stanisław Postawka.

Jutro, w środę, 1 lutego, liczący 529 kilometrów etap klasyfikacyjny z Monako do Valence, podczas którego rozegrane zostaną cztery próby regularności.
Więcej informacji o rajdzie na stronie internetowej
Automobilklubu Monako: www.acm.mc

Pojazdy zabytkowe: 
Słowa kluczowe: 
Share

News

Biuletyn PZM nr 20 - Wrzesień 2020
Szanowni Czytelnicy,Dopiero rozpoczynaliśmy tegoroczny, opóźniony sezon, a ten... więcej
Na zachód od Warszawy czyli III Rajd Zachodniego Mazowsza
Wreszcie na terenie Mazowsza wystartowały rajdy okręgowe przeznaczone także dla... więcej
III Rajd Zachodniego Mazowsza - galeria zdjęć
Zdjęcia z III Rajdu Zachodniego Mazowsza - rundy Mistrzostw Okręgu... więcej
Zmiana daty Rajdu Wspomnienie Warszawskiego - rundy MPHRR
Komunikat o zmianie daty Rajdu Wspomnienie WarszawskiegoAutomobilklub... więcej
Skwer Dawnych Motocykli w Mińsku Mazowieckim
Słoneczna niedziela, 6 września obfitowała w Mińsku Mazowieckim w ciekawe... więcej
Pandemiczny Rajd Motocyklowy - galeria zdjęć
Pandemiczny Rajd Motocyklowy – IX Runda MOWPZ. Mińsk Mazowiecki, 6.09.... więcej
Trzy polskie załogi w Alpine Challenge
Miło nam poinformować, że polskie załogi wracają na europejskie trasy po... więcej
Mistrzostwa Polski w Historycznych Rajdach na Regularność - 34 Rajd Częstochowski - impreza odwołana
Organizatorzy 2 rundy MPHRR w Częstochowie z przykrością informują, że z powodu... więcej
Zapraszamy na Retro Carpathię - dwie rundy MPHRR
W dniach 9 -10 października Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Automobilklub Wielkopolski zaprasza w dniach 10 - 13 września 2020r. na odbywający się już po raz 47 - Poznański Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych - najstarszy w Polsce tego typu rajd!

Bazą rajdu jest w tym roku Hotel Leobus zlokalizowany w Grodzisku Wielkopolskim, ul. Poznańska 38B.

Trasa rajdu przebiegać będzie śladami generała Kazimierza Sosnkowskiego. W dniu 11 września 2020r. (piątek) uczestnicy ruszą w kierunku stadionu piłkarskiego Dyskobolii Grodzisk Wielkopolski, który w 1925r. został uroczyście otwarty przez generała Sosnkowskiego. Następnie przez Woźniki (klasztor oo. Franciszkanów) uczestnicy dotrą do posiadłości Generała – pałacu w Porażynie. Stamtąd trasa prowadzić będzie do pałacu w Wąsowie należącego do rodziny Sczanieckich aby zakończyć rajd prezentacją wszystkich pojazdów w Grodzisku Wielkopolskim - na Rynku pod Ratuszem:
10.00 - 11.20 - start rajdu - Hotel Leobus
12.15 - 14.30 - Pałac Porażyn
13.30 - 16.00 - Pałac Wąsowo
15.30 - 18.00 - Rynek w Grodzisku Wielkopolskim

W sobotę 12 września 2020r. od ok. godz. 12.00 odbędzie się prezentacja pojazdów biorących udział w rajdzie na Torze Poznań, gdzie m.in. zorganizowane będą liczne próby sprawnościowe, wyścig pojazdów zabytkowych ze startem typu Le Mans najstarszej kategorii - Memoriał im. Henryka Rucińskiego oraz konkurs elegancji. - ok. godz. 15.00

Zainteresowane załogi zapraszamy do zapisów do dnia 15 sierpnia 2020r. - szczegóły na stronie: http://www.aw.poznan.pl/aktualnosci/10-13-09-2020-47-poznanski-miedzynar...
Liczba miejsc ograniczona.
Oto zapowiedź rajdu: https://www.youtube.com/watch?v=6xqYLk9OmDw&t=4s

Komandor Rajdu: Jacek Paczyński, kontakt: 695 609 179
Wicekomandor Rajdu: Tomasz Kaczor, kontakt: 604 344 166

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens