XXXVI ŚLĄSKI RAJD POJAZDÓW ZABYTKOWYCH

Koło Pojazdów Zabytkowych  Automobilklubu  Śląskiego ma zaszczyt zaprosić na XXXVI ŚLĄSKI RAJD POJAZDÓW ZABYTKOWYCH, będący jednocześnie IV RUNDĄ MPPZ 2012, organizowany pod patronatem Prezydenta Miasta Gliwice  w dniach 31.05-03.06.2012 r.

 

ORGANIZATOR

Automobilklub Śląski ul. Stanisława 4, 40-014 Katowice

Tel/fax 32 253-99-43

  www.auto-slaski.katowice.pl

 

REGULAMIN ZAWODÓW

Rajd rozgrywany będzie zgodnie z obowiązującym Regulaminem Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych w roku 2012. Uczestnikami rundy są kierowcy i piloci pojazdów z napędem mechanicznym, o wysokim stopniu oryginalności, wyprodukowanych do 31.12.1979 r., zachowanych i utrzymanych w warunkach historycznie właściwych, znajdujących sie w posiadaniu osoby lub organizacji, która go konserwuje ze względu na wartość techniczną i historyczną, a nie jako środek codziennego transportu, posiadających dopuszczenie do ruchu drogowego oraz ubezpieczenie pojazdu w zakresie OC i NW. W rajdzie mogą  brać udział załogi zrzeszone i nie zrzeszone w klubach należących do PZM.

Organizator dopuszcza udział pojazdów wyprodukowanych do 31.12.1986 dla załóg klasyfikowanych wyłącznie w Śląskim Rajdzie Pojazdów Zabytkowych.  

 

KIEROWNICTWO RAJDU

Tadeusz Durczyński          Komandor 600994539

Marcin Żuk                          V-ce Komandor 604057708

Mirosław Skrzyszewski     V-ce Komandor ds. Tras i Prób Sportowych 662038628

Marcin Chrobok                 Kierownik Komisji Obliczeń

Irena Durczyńska                              Biuro Rajdu

 

ZGŁOSZENIE

Udział w rajdzie należy zgłosić w terminie do 15.04.2012 r. przesyłając formularz zgłoszenia wraz z dowodem wpłaty  wpisowego na adres organizatora.

Automobilklub Śląski ul. Stanisława 4, 40-014 Katowice

Tel/fax 032 253-99-43

Nr konta:                                                                                                                                                                                  PKO BP II O/Katowice nr 74 1020 2313 0000 3502 0153 9741

 

Zgłoszenia proszę przesyłać na:

prezes@pomex.com.pl

marcin@digirec.pl

 

KOSZTY

 Wpisowe zostało ustalone w wysokości

-załoga zrzeszona w PZM           150 pln

-załoga nie zrzeszona w PZM      300 pln

 

W ramach wpisowego załoga otrzymuje pełną dokumentację rajdu (identyfikatory, książkę i kartę drogową, nr startowe)

 

Koszt pobytu (nocleg + wyżywienie):

650 pln dla załogi starującej w klasie post45,  post60 i post70

550 pln dla załogi startującej w klasie pre45

Koszt osoby towarzyszącej  350 zł.

 

W ramach pełnej odpłatności organizator zapewnia noclegi, wyżywienie, parking strzeżony, nagrody, pamiątki)

 

BAZA RAJDU

HOTEL PIAST

Ul. Chodkiewicza 33

44-100 Gliwice

 

Trasa rajdu przekracza 120 km

 

PROGRAM XXXVI ŚLĄSKIEGO RAJDU POJAZDÓW ZABYTKOWYCH

 

 

CZWARTEK 31.05.2012

 

od godz. 14:00 przyjmowanie załóg, zakwaterowanie, badania techniczne  - baza rajdu Hotel PIAST

     godz. 17:30 kolacja

od godz. 18:30 Wieczorne Kryterium Uliczne o Puchar Prezydenta Miasta Gliwice rozgrywane

                         na ul. Dolnych Wałów i ul. Wieczorka *

 

PIĄTEK 01.06.2012

 

    7:00 – 8:00 śniadanie

               8:30 odprawa

               9:00 hotel Piast - start pierwszej załogi na trasę Gliwice – Toszek - Gliwice

13:00 – 15:00 obiad, zwiedzanie Zamku w Toszku, pokaz pojazdów na Rynku w Toszku

             16:30 powrót do hotelu

             18:00 wieczorne atrakcje turystyczne

 

SOBOTA 02.06.2012

 

    7:00 - 8:00 śniadanie

              8:30 odprawa

              9:00 hotel Piast - start pierwszej załogi na trasę po Gliwicach

  09:15 - 11:00 piknik sportowy przy stadionie Piasta Gliwice

  11:00 - 12:00 przejazd przez Gliwice

  12:00 - 14:00 zwiedzanie Palmiarni, przygotowanie załóg do pokazu elegnacji

  14:00 - 16:00 Pokaz Elegancji na Rynku w Gliwicach

              16:00 powrót do hotelu

       Od  20:00 Kolacja Komandorska  

 

NIEDZIELA 03.06.2012

 

7:00 – 10:00 śniadanie, pożegnanie uczestników

 

 

______________________________________________________________________________________

 

*Organizatorzy proszą o możliwe wcześniejsze przybycie do bazy rajdu aby jak największa liczba załóg  wzięła udział w wieczornych zawodach. Wyniki kryterium nie będą wliczane do klasyfikacji końcowej rajdu.

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

PZM wziął udział w akcji #GaszynChallenge
... i pompował dla chorych dzieci! Przyjęliśmy wyzwanie Automoblilklubu... więcej
Zaktualizoiwany kalendarz MPPZ i MPHRR
Dziś opublikowano komunikat Głównej Komisji Pojazdów Zabytkowych PZM.W związku... więcej
Zapraszamy na MPPZ do Częstochowy
Tęsknicie za rajdowymi emocjami, rywalizacją i podziwianiem przepięknych tras... więcej
Dwie rundy MOWPZ odwołane
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski informuje, że z powodu... więcej
Klasyczny Koneser po raz drugi - relacja
W sobotę 4 lipca w Centrum Praskim Koneser odbyła się impreza ... więcej
4. Miński Rajd Motocklowy - runda MOWPZ
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" zaprasza do Mińska Mazowieckiego na 4... więcej
Konkurs FIVA dla młidych duchem
FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Ancien) zaprasza młodzież do... więcej
47. urodziny Fiata 126p - relacja
W minioną sobotę odbył się zlot Fiatów 126p organizowany przez Komisję Pojazdów... więcej
47. urodziny Fiata 126p - galeria zdjęć
Zdjęcia z FotoSpotu z okazji 47. urodzin Polskiego Fiata 126p. Autorami... więcej
XI Rajd Pojazdów Zabytkowych organizowany przez TMD "Weteran Płock" odwołany
Otrzymaliśmy następującą informację od klubu TMD Weteran Płock, organizatora... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens