XXIV Rajd Motocykli Zabytkowych Szlakiem Majora Henryka Dobrzańskiego ? ?HUBAL 2012?

Motocyklowy Turystyczny Rajd Szlakiem Majora Henryka Dobrzańskiego „Hubala” organizowany jest od 1986 roku. Początkowo, oficjalnym organizatorem było Koło Motocykli Weteranów „No 1 Club” Automobilklubu Łódzkiego a od trzech lat – Okręgowa Komisja Pojazdów Zabytkowych przy ZO PZM w Łodzi. Przez cały czas jednak pracują tu społecznie członkowie redakcji biuletynu „Motocykl Moje Hobby” i zaprzyjaźnieni pasjonaci pojazdów zabytkowych z Łodzi i Tomaszowa Mazowieckiego. Od kilku lat rajd „Hubal” jest motocyklową rundą Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych.

Tak, ten rajd jest głównie dla motocykli zabytkowych i klasycznych. To takie maszyny doskonale wpisują się w krajobraz terenów przez które przebiega trasa rajdu. To urocze zakątki nad Pilicą, na Ziemi Tomaszowskiej i Opoczyńskiej, miejsca, gdzie czas niemal się zatrzymał, gdzie zatopione w lasach drewniane leśniczówki i gajówki, pamiętające majora Hubala i jego żołnierzy, gdzie na dopływach Pilicy zachowały się 19-wieczne młyny, gdzie cudnej urody, wiekowe, wiejskie kapliczki, pod którymi wciąż ktoś kładzie bukieciki świeżych, polnych kwiatów... gdzie żołnierskie mogiły i pomniki historii. Są to miejsca często niedostępne dla zwykłych turystów motorowych, które możemy pokazać dzięki uprzejmości i gościnności leśników z nadleśnictw w Smardzewicach, w Spale i w Opocznie, udzielających specjalnych pozwoleń na skorzystanie z dróg leśnych. To na „Hubalu” zabytkowe motocykle wracają na drogi swojej młodości, drogi przeważnie gruntowe i szutrowe, gdzie może trochę się kurzy, gdzie trzeba czasem ominąć kałużę i zdjąć nogę z podnóżka na piaszczystym fragmencie...  Szybkość średnia nie przekracza tu 20 km/h, co pozwala na jazdę bezpieczną, na delektowanie się pięknem krajobrazu i uczestniczenie w żywej lekcji historii, którą ten rajd jest bez wątpienia.

Oczywiście nie byłoby rajdu bez konkurencji sprawnościowych, bez testów z historii motocykla i bezpieczeństwa ruchu drogowego, bez konkursu elegancji, czyli adekwatności stroju motocyklisty do rodzaju i wieku maszyny... Ale tu też staramy się wpleść w nie elementy historyczne, patriotyczne, ułańskie...

Zapraszamy na XXIV już edycję. Szczegóły znajdziecie Państwo na stronie internetowej 

www.prm.riders.pl.

Tam też kolorowe fotoreportaże z poprzednich edycji – zachęcą Państwa na pewno do uczestnictwa, kibicowania, a może i sponsorowania tej niezwykłej imprezy.

Piotr „Besa” Czech
– sędzia główny
wszystkich rajdów
„Hubal”

 

PROGRAM IMPREZY

PIĄTEK, 25 maja 2012 r.:
od 14:00 – przyjmowanie uczestników;
20:00 – rekreacja przy ognisku i muzyce.

SOBOTA. 26 maja 2012 r.:
8:00 – śniadanie (we własnym zakresie);
9:00 – odprawa zawodników, losowanie numerów startowych;
9:30 – badanie techniczne (sukcesywnie, pół godziny przed startem każdego zawodnika);
10:02 – start do I odcinka (na regularność jazdy);
– zwiedzanie atrakcji turystycznej (na mecie I odcinka);
– dwie próby sprawności kierowania Sz1 i Sz2 (na mecie odcinka I i III);
– odcinek II (nawigacyjny);
– złożenie kwiatów pod pomnikiem mjr „Hubala”.
– przerwa i poczęstunek;
– odcinek III (nawigacyjny);
– zwiedzanie obiektu zabytkowego;
– konkurs strzelecki z broni pneumatycznej;
– odcinek IV (nawigacyjny);
– testy z historii motoryzacji, bezpieczeństwa ruchu drogowego i inne;
– konkurs wolnej jazdy na czas dla solówek i zrywu-hamowania dla sidecarów (na mecie IV odcinka);
– badanie techniczne porajdowe;
– jazda pokazowa z konkursem elegancji (na terenie ośrodka);
21:00 – bal komandorski (wspólna kolacja, muzyka, taniec, rekreacja);

NIEDZIELA: 27 maja 2012.:
8:00 – ogłoszenie wyników prowizorycznych;
9:00 – śniadanie (we własnym zakresie);
10:00 – uroczystość rozdania nagród;
14:00 – zakończenie imprezy

W PRZYPADKACH UZASADNIONYCH – np. WZGLĘDAMI BEZPIECZEŃSTWA, ORGANIZATOR ZASTRZEGA SOBIE MOŻLIWOŚĆ WPROWADZENIA ZMIAN W PROGRAMIE IMPREZY.

TRASA RAJDU: Długość rajdu wynosi ok. 120 km. Uczestnicy startują indywidualnie w odstępach 2 minutowych i są zobowiązani do jazdy zgodnej z prawem o ruchu drogowym. Żaden z odcinków rajdu nie wymaga zamykania dróg i nie spowoduje utrudnień w ruchu. Próby i konkursy będą prowadzone poza drogami publicznymi. Szczegółowy przebieg trasy rajdu jest zaszyfrowany w itinererach typu strzałkowego, spełniających wymogi Międzynarodowej Kodyfikacji Nawigacyjnej PZM.
Odcinek I (jazda na regularność): Zadana prędkość średnia 30 km/godz, długość odcinka ok. 20,0 km.
Trasa: Iłki – Jeleń.
Odcinek II (jazda nawigacyjna): Zadana prędkość średnia 20 km/godz, długość odcinka ok. 50,0 km.
Trasa: Jeleń – Anielin, Szaniec „Hubala”.
Odcinek III (jazda nawigacyjna): Zadana prędkość średnia 20 km/godz, długość odcinka ok. 30,0 km.
Trasa: Anielin, Szaniec „Hubala” – Jeleń.
Odcinek IV (jazda nawigacyjna): Zadana prędkość średnia 20 km/godz, długość odcinka ok. 20,0 km.
Trasa: Jeleń. – Iłki.
Jazda pokazowa (jazda nawigacyjna): Zadana prędkość średnia 20 km/godz, długość odcinka ok. 0,1 km.
Trasa: Iłki (teren ośrodka).

 

Regulamin i program

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show, na którym Automobilklub... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej
Relacja z Retro Carpathia, ostatniej rundy MPHRR
W dniach 11-12 października po raz pierwszy odbył się rajd Ratro Carpathia,... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Rajdu Retro Carpathia będącego ostatnią eliminacją Mistrzostw... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Automobilklub Wielkopolski sekcja Pojazdów Zabytkowych w 2019 roku na Retro Motor Show przedstawiła wystawę aranżującą :

- czasy PRL z prawdziwym podwórzem,  trzepakiem, klasycznymi pojazdami z naszych dróg z lat PRL z Jelczem na czele,

- uliczkę Włoską  z straganem owocowym i plejadę samochodów oddającą lekkość  Włoskiej motoryzacji,

- USA w całym przekroju lat ,oddaliśmy ducha  20 lat ( z szykiem wymaganych do tych samochodów i prawdziwym zakładem krawieckim tego okresu), szalonymi latami 50/70 Elvisa Presleya.

- przypomnieliśmy 1989 rok z obaleniem muru Berlińskiego, po jednej stronie szara rzeczywistość DDR z pojazdami dwusuwowymi i za nim inny świat RFN z luksusowymi samochodami Horch do ,,samochodów dla ludu”  VW.

Impreza i cała charakteryzacja dała świetną zabawę dla uczestniczących w tym wydarzeniu  członków Sekcji Pojazdów Zabytkowych w Automobilklub Wielkopolski.

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens